• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe weet ik of mijn ethernet box verbonden is met het modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larsson

Nieuw lid
Lid geworden
11 apr 2017
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Ik ben onlangs verhuisd en heb een nieuw internetabonnement afgesloten. Nu is mijn werkplek ver verwijderd van het modem waardoor ik slecht draadloos internet heb. Naast mijn werkplek zit een ethernet box, echter registreert mijn laptop geen internet via deze aansluiting. Als ik de laptop direct op de LAN poort van het modem aansluit heb ik wel gewoon verbinding.

Nu vroeg ik mij af of deze ethernet box simpelweg niet goed is bekabeld, of dat ik nog iets moet ondernemen om deze ethernetbox op mijn internet aan te sluiten. Kan iemand mij hiermee helpen?

Groetjes,
Een leek
 
Vermoedelijk loopt er vanaf die "ehternetbox" een kabel naar elders. Aan die andere kant zal iets aangesloten moeten zijn. In jouw geval je modem/router. Is dat wel het geval? Mogelijk heb je nog een patchkabeltje nodig om het aan te sluiten.
 
De kabel is helaas onmogelijk te volgen. De enige andere aansluitingen/uitgangen die ik kan vinden zijn een tweetal telefoonkabel (kleinere ethernetaansluiting, geen idee hoe dit heet), waarvan een gebruikt is om het modem aan te sluiten. Daarnaast zijn er nog een tweetal coax kastjes. Zou de overgebleven 'kleinere ethernet aansluiting' de aansluiting zijn waardoor ik internet moet sturen naar het ethernetkastje in de werkkamer? Of is dit iets wat nooit voorkomt?
 
Och, er is heel veel mogelijk. Zit er bij het isra-punt niet een vergelijkbare aansluiting?

Telefoon is RJ-11, ethernet RJ-45.

Coax is normaliter voor kabel (ziggo). Mogelijk een ingaande en uitgaande verbinding voor een kabelmodem van een vorige bewoner.
 
Ik heb een paar foto's gemaakt om het duidelijker te maken.

De eerste is de aansluiting waar het modem op is aangesloten met een klein kabeltje waar een DSL tag aan zit. Daarnaast de coax waar een tv op is aangesloten (werkzaam).

http://imageshack.com/a/img922/7434/eMm0bP.jpg

De aansluitingen van het modem.

http://imageshack.com/a/img924/8830/CKbIX5.jpg

De aansluitingen in de werkkamer. Coax is werkzaam, maar de ethernet-aansluiting geeft geen signaal.

http://imageshack.com/a/img924/5941/oIleE0.jpg

Kan ik hier iets mee? Wat had ik er toch graag meer van gesnapt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beide aansluitingen aan beide kanten geprobeerd? Geen idee hoe zoiets van binnen is aangesloten.
Beide doosjes hebben zo te zien een andere kleur kabel (grijs en wit), dus het is mogelijk niet dezelfde verbinding.
Verder nog van die kastjes in huis te vinden? Zoja, doen die mogelijk wel wat?

EDIT:
Ik vermoed dat plaatje 1 dus je telefoonaansluiting is, en geen ethernet bevat? Er zou toch echt een ethernetaansluiting in de buurt moeten zitten, anders gaat het nooit werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een kabel vanuit de uitgang van het modem in de rechter aansluiting van het kastje gestopt en vervolgens met de LAN kabel beide poorten geprobeerd in de andere kamer. Mocht helaas niet baten. Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt en de aansluiting niet met elkaar verbonden zijn. Nog maar eens goed zoeken of er andere aansluitingen zijn.

--- Update ---

Gelukt! Er lag een losse kabel met ethernet ingang ergens achter de planken. Deze bleek verbonden te zijn met poort 2 in de werkkamer. Bedankt voor de hulp!
 
Mooi zo. Veel ethernetplezier. ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan