• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe zit het bij mij met Ethernet (snelheden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Ik heb:

1587127795748.png
Ethernet 3 en Windscribe IKEv2 snap ik maar wat is die Ethernet 2

En dan verder zie ik twee plaatjes. Eén met snelheid 500 kbps als ik de Windscribe plug-in van Firefox niet inschakel en 100 kbps als ik de plug-in wél inschakel. Een verschil van een factor 5 dus maar dat snelheidsverschil zie ik niet terug als ik een speedtest uitvoer.
Wel merk ik verschil bij het openen van webpages als ik Windscribe wél of niet inschakel.
Vraag is dus waarom Windscribe volgens de speedtest niet zou behoren te vertragen maar dit blijkbaar wel doet. Om welke snelheden gaat het hier dan?

1587127856883.png

1587127870069.png
 
Heb jij soms meerdere malen een nieuwe modem gekregen de afgelopen jaren?
 
Dat zijn snelheden die de adapter aankunnen, heeft niets met internet snelheid te maken en wat ethernet 2 is?, wordt niet gebruikt, is die niet te wissen?
 
"Heb jij soms meerdere malen een nieuwe modem gekregen de afgelopen jaren?"
In april 2018 zijn wij officieel volledig bij Ziggo gekomen. Vanaf die tijd heb ik een connectbox. Daarvoor iets anders. Mijn VPN dateert echter pas vanaf eind 2018.

"Dat zijn snelheden die de adapter aankunnen, heeft niets met internet snelheid te maken "
Ik snap het nog niet helemaal. Waarom zie ik dan die gebruikspieken tot de aangegeven snelheden? Is dat de snelheid van afhandelen van de adapter, los idd van het internet? M.a.w. is de adapter dan de bottleneck?
Mijn bandbreedte is immers 40 Mb/s.

"wat ethernet 2 is?, wordt niet gebruikt, is die niet te wissen? "
Die durfde ik niet te verwijderen voordat iemand aangaf dat die idd weg mag. Ik zie nu dat ik hen niet kan wissen, wél uitschakelen. Dat het ik dan maar gedaan.
 
Hoi - ik heb mijn vorige Windows door mijn eigen handigheid om zeep gebracht.

Maar de overgang van Cisco modem naar Connectbox gaf bij mij ook het Netwerk 2!

Het meest rechtse deel in jouw eerste overzicht is een WAN-connectie - mogelijk met jouw Smartphone?
 
"Hoi - ik heb mijn vorige Windows door mijn eigen handigheid om zeep gebracht. "
Kan ook de beste overkomen;)
"Het meest rechtse deel in jouw eerste overzicht is een WAN-connectie - mogelijk met jouw Smartphone? "
Ik sluit regelmatig mijn smartphone op mijn desktop aan ja.
 
M.a.w. is de adapter dan de bottleneck?
Mijn bandbreedte is immers 40 Mb/s.
Wat is het probleem en vraag?
Testen kun je hier, haal je het dan heb je toch wat het abbo aanbied?
Heb hier een abbo van 50/5 en haal 50/5 en bij taakbeheer staat bij doorvoer 100kbps en het is een 1GB adapter, je hebt dus niets aan die getallen.
 
"Wat is het probleem en vraag? "
Er is geen probleem. Ik wil alleen die ethernetsnelheden begrijpen. IT/Netwerkkennis is niet mijn sterkste kant. Ik ben meer van de wamtehuishouding in smps.
 
Ethernetsnelheden. Kan niet altijd uitgelegd worden behalve dat een VPN bijna altijd aan snelheid in boet, ik heb er in elk geval nog geen gezien (behalve als die nogal wat geld kostte) die bijna dezelfde snelheid haalde.

Elke keer als jij een Ethernet driver installeert in Windows, ongeacht of dat nu voor een kaart of virtuele kaart is (zoals een VPN) wordt er een "Ethernet x" aangemaakt waarbij de x voor een getal staat.

Ethernet 2 is duidelijk bedoeld voor als je van de VPN gebruik maakt.
Ethernet 3 moet je vanaf blijven en niet verwijderen, dat is je "normale" netwerkkaart voor je netwerkkabel. Kunt hem wel verwijderen maar wordt ie gewoon bij een herstart weer opnieuw aangemaakt, is echter geen enkele reden om die te verwijderen.
Als laatse heb je nog die Windscribe plugin driver. Kan ook nog zijn dat via die driver weer verbinding gemaakt wordt met de Ethernet 2 VPN als je die aan zet. Zo te zien dient die Windscribe ook voor VPN, zou me dus niets verbazen als je vpn niet meer werkt als je Ethernet 3 uitschakeld.

Oke snelheden weer terug.
Ethernet 3 zal je de beste snelheid leveren omdat dit gewoon je normale netwerkkaart is zonder gekke dingen er op.
VPN (dus Ethernet 2) is zowat altijd langzamer.

Op de door jou geplaatste afbeeldingen zie ik geen 100 kbps, alleen 2 dezelfde afbeeldingen van 500 kbps. Hetgeen ik nog bijzonder traag vindt. 500 kbps is 0,5 mbit. Als jij een snelheid van 40 mbit zou hebben, dan is er toch iets behoorlijk mis.
 
Duizend bommen en granaten. Heb ik toch het verkeerde plaatje gepost (blijkbaar was het verkeerde plaatje in PaintShop actief). Nogmaals beide plaatjes.

1587143149184.png

1587142666842.png


"Hetgeen ik nog bijzonder traag vindt. 500 kbps is 0,5 mbit. Als jij een snelheid van 40 mbit zou hebben, dan is er toch iets behoorlijk mis. "
Dat is een van de redenen waarom ik even niet begrijp hoe het met die snelheden zit.
Mijn systeem werkt echter prima maar zoals ik aan gaf openen mijn internetpagina's (vaak) duidelijk langzamer als ik de VPN plug-in inschakel (en eigenlijk wil ik die gewoon permanent "in" hebben staan.
Dit omdat ik veilig wil werken en hem anders vergeet in te schakelen. Ik heb het langzaam openen ook al proberen te verklaren met conflicten richting DNS servers maar daar kwam ik ook niet tevreden mee uit.
 
conflicten richting DNS servers
Je hebt er maar eentje nodig, die van Google zijn 8.8.4.4 en 8.8.8.8, zet die in de router en alles gaat dan daar langs indien de aangesloten apparaten DHCP gebruiken.
Die van de provider kan ook.

En de Speedtest, wat gaf die?
En die 100kbps als doorvoersnelheid staat er bij mij ook, heb je niets aan dus.
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Het resultaat
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    24,4 KB · Weergaven: 6
"En de Speedtest, wat gaf die? "
Met en zonder Windscribe vrijwel 40 Mb/s
"Google zijn 8.8.4.4 en 8.8.8.8 "
Staat al een poosje ingesteld. Ik had eerst andere (via https://www.grc.com/dns/benchmark.htm)maar daar ben ik ook vanafgestapt. Heb ook Ziggo gehad maar die waren soms ook traag)
 
Laatst bewerkt:
40 Mb/s zou 50 moeten zijn bij Ziggo maar is redelijk, veel Ziggo gebruikers in de wijk vermoedelijk.
Dus bespaar je alle hoofdbrekens want op zich is het goed.
 
"40 Mb/s zou 50 moeten zijn bij Ziggo "
Klopt. Ik leefde nog een beetje in het verleden. Ik had eerst een abo van 60 Mb/s maar na het inlijven door Ziggo moest ik kiezen tussen 40 Mb/s en ik meen 150 Mb/s of 250 Mb/sec Tussentijds is e.e.a. echter opgehoogd. Dat was ik vergeten. Download ligt nu idd. rond de 50 Mb/s met en zonder Windscribe.
 
Vind dat wel mooi als de download met de VPN net zo snel is.
Die snelheden is iets wat Windows aangeeft. Staat bij mij ook op 100 kbps. Ik heb het voor je uitgevist het is de gemiddelde doorvoer wat hij daar aangeeft.
Ga maar eens een flinke download doen of een dikke video streamen, dan zie je dat die 100 kbps opeens flink gaat oplopen. Dus die getallen zeggen niet zoveel.
Ik dacht al... als je 0,5 mbit zou hebben was het echt mis, maar dat is gelukkig niet het geval.
 
"Vind dat wel mooi als de download met de VPN net zo snel is. "
Ik vind idd wel iets maar weinig verschil. Er zit wel spreiding in de Nederlandse servers volgens de lijst. De ene keer is de ene server snelle, de andere dag de andere:
1587195874078.png

1587195944503.png
"Ga maar eens een flinke download doen of een dikke video streamen, dan zie je dat die 100 kbps opeens flink gaat oplopen. "
Ik heb even tijdens een speedtest gekeken. Hij liep idd zo door naar 54 Mb/s.
Bedankt voor het uitzoeken. Weer een mysterie minder👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan