• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies HouseCall for Home Networks

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsongman

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jan 2012
Berichten
231
Waarderingsscore
2
Hallo iedereen,
Ik kreeg na het scannen met Trend micro scan de gratis versie een aanbod om gebruik te maken van de gratis HouseCall for Home Networks programma. Is dat iets wat nut kan hebben? Heb het nog maar even niet geinstalleerd...
Vriendelijke groet,
mrsongman
 
Gevonden op C-Net:

Beyond the traditional PC, there is an increasing number of smart home devices connected to home networks, including IP Cameras, TVs, NAS (network storage) units, smartphones, tablets, and printers. Many devices have security issues which could be used to take control of your devices or network and leak your private data. HouseCall for Home Networks scans all your home network devices to identify potential risks and offer advice on how to eliminate them. * Easy-to-use--interface makes scanning your computer for viruses a snap * Custom Scan--lets you specify which folders to scan * Quick Scan--reduces software scan times to a few minutes * Stand-alone eliminates compatibility issues associated with browser-activated scanners * Smart Scan--delivers the latest antivirus protection while reducing download times * Smart Feedback--shares threat information to quickly discover new threats * Review and Restore--lets you check and compare scan results and recover files * Enhanced Detection and Cleanup--addresses rootkits and other sophisticated threats * Enhanced Scanning--performance speeds threat detection Vulnerability scans--find threats on other devices connected to your home network
 
Hallo Mrsongman

Hier heb je een goede Nederlandse uitleg wat voor programma het is.
Het is een gratis scanner, dus lijkt het mij een goede toevoeging.
Ik gebruik Bitdefender en die heeft ook een soort gelijke optie.
Die heeft mij wel enkele goede adviezen gegeven.
 
Hallo iedereen,

Ik kreeg na het scannen van mijn net werk de volgende melding (zie afbeelding)
Wat kan ik en moet ik hier eventueel aan doen. Ik heb de firewall van Windows 10 draaien ism Avast Free antivirus en doe regelmatig MwB check en adwcleaner....
Vriendelijke groet,
mrsongman
 

Bijlagen

  • Housecall-for-homenetworks11052019.jpg
    Housecall-for-homenetworks11052019.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 5
Wat kan ik en moet ik hier eventueel aan doen. Ik heb de firewall van Windows 10 draaien ism Avast Free antivirus en doe regelmatig MwB check en adwcleaner....

Die scanners kunnen niet veel doen aan die melding.
Want jij hebt poorten openstaan.
Gebruik jij soms port forwarding?

Heb jij UPnP nodig? Zo niet die in jou modem/router uitzetten.
UPnP staat voor Universal Plug and Play. Het stelt apparaten op het netwerk in staat om elkaar ‘te zien’. Elk apparaat kan zichzelf aankondigen op het netwerk, zodat het eenvoudig is voor apparaten om met elkaar te communiceren en samen te werken. Eén van de functies van UPnP is om een apparaat toe te staan om poorten te forwarden, zodat jij dat niet handmatig hoeft te doen.

UPnP vormt echter een beveiligingsrisico. Het probleem is dat UPnP geen vorm van authenticatie gebruikt. Malware kan zo eenvoudig poorten openzetten. Het probleem is dat er op afstand misbruik gemaakt kan worden van UPnP.
 
Eeeh die UPnP waar kan ik dat vinden ?
 
Gevonden en uitgeschakeld...
Hartelijk bedankt voor de hulp Aarie25 :)
 
Geen dank!
Ik neem aan dat de scan nu ook beter is?
 
Nog niet helemaal? Denk ik?
Nog 1 melding; the following ports are active 80 http and 443 https
 
Geeft hij dan niet aan of het beter is die te sluiten?
Gebruik jij port forwarden?
Je zou eens kunnen kijken of het helpt het modem een hard reset te geven om te kijken of die poorten dan weer dicht zijn. Wel even kijken of UpnP uit blijft.
 
Ik heb gisteren in mijn modem ook UpnP gedeactiveerd, na sinds lange tijd weer eens ingelogd te zijn geweest.
 
Ik heb gisteren in mijn modem ook UpnP gedeactiveerd.

Bij Ziggo staat dit toch standaard uit?
Want ik heb nooit gehad dat het standaard aan stond.
 
@Aarie25 - ik heb een Cisco modem en bij het navorsen van de instellingen bleek UpnP op geactiveerd te staan.
 
Geeft hij dan niet aan of het beter is die te sluiten?
Gebruik jij port forwarden?
Je zou eens kunnen kijken of het helpt het modem een hard reset te geven om te kijken of die poorten dan weer dicht zijn. Wel even kijken of UpnP uit blijft.

Hallo Aarie,

Ik weet niet eens wat port forwarden is.. en mijn Engels is niet zo goed eerlijk gezegd.
Later vandaag zal ik kijken of ik iets van een hard reset doen in de handleiding van het Ziggo modem kan vinden.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,

mrsongman
 
Hallo Mrsongman,

Als jij jou modem gaat port forwarden, dan kun je poorten openen zetten voor verschillende dingen.
Enkele voorbeelden waar voor je de poorten opent kunt zetten zijn gamen met een console, een ip camera. Maar het zou ook kunnen dat bijvoorbeeld jou firewall of een ander programma poorten 80 en 443 gebruiken.
 
Hmm ok. Hoe kan ik er achter komen welke programmma's er aan vast zitten?
Ik gebruik overigens de firewall van Windows 10 zelf.
 
Dit vond ik op de site van Menno Schoone.

De firewalls van het modem en de router bewaken de verbinding met internet zodat niet zomaar van buitenaf toegang tot een computer kan worden verkregen. De communicatie met het internet verloopt via zogenaamde poorten, elk type communicatie gebruikt een andere poort (zo gaat het webverkeer via poort 80 en het mailverkeer via poort 25). Met het oog op de veiligheid worden niet-gebruikte poorten standaard door de firewall van het betreffende apparaat gesloten, nog voordat deze het betreffende verkeer de computer kan bereiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan