• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies HP bios update blijft opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

WendyTestaburger

Nieuw lid
Lid geworden
23 okt 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Laptop start al een aantal dagen niet direct op. Geen zwart beeld maar donkerblauw en na een paar keer aan/uit te hebben gezet verscheen de melding dat de batterij vervangen moest worden.
Nieuwe accu besteld ,zojuist ontvangen en in laptop geplaatst.

Maar sinds gisterenavond zit de laptop in een soort bios loop..
Bij het opstarten slaat hij gelijk weer uit, om uit zichzelf weer ol te starten met een zwart beeld. Lampje van de caps lock en f12 branden. Na een paar tellen gaat de ventilator vol aan en doet de laptop een HP bios update.
Na de update herstart de laptop en begint het weer van vooraf aan.

De laptop is een hp pavillion 17 e102ed
Iemand een idee wat hieraan te doen valt?

Een maand of wat terug heb ik de laptop eerst gereset en heb windows 10 erop geplaatst. Misschien is daar wat misgegaan?
 
Kun je wel in de bios komen via F10?
Zo ja, staat de tijd goed?

En doet F2 wat?

En zonder batterij wil hij ook niet starten?
Een maand of wat terug heb ik de laptop eerst gereset
Wat bedoel je daarmee? bios gereset of wat?
 
Zonder batterij start het op maar dan blijft het op het donkerblauwe beeld hangen. Het gaat dan niet naar bios. Met de batterij gaat het naar de bios setup en geeft de melding dat het systeem corrupt is en dat het aan de oplader moet worden gehangen.
Eenmaal aan de lader gaat het weer in de bios setup loop.
Het reageert helaas niet op f2 en f10

Met resetten bedoel ik de harde schijf gewist omdat de laptop traag was..
 
Volgens je link moet er een nieuwe bios worden gedowload vanaf een andere pc en dat op de laptop installeren.
Ik ga er vanavond mee aan de slag.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan