• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP G62 recovery manager werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niet

Nieuw lid
Lid geworden
9 sep 2009
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Hallo:

Ik heb een HP g62 laptop met daarop Windows 7 home Premium die ik wil terug zetten naar fabrieksinstellingen, maar dit lukt niet.
Als ik de laptop inschakel en esc indruk krijg ik een "start up menu" met daarin "f11 system recovery".
Druk ik op f11 dan start windows gewoon op als of er niets aan de hand is.
Tik ik in de zoekbalk "recovery manager" in en open dat programma dan start dit op.
Kies ik nu voor "systeem herstel" vraagt de computer of ik naar de originele fabrieksinstellingen wil, klik op "ja" en dan "enter" dan sluit de computer af en start opnieuw op met een fout "the boot selection failed because a required device is inaccesible ook staat er "0xc0000225" .
De "recovery" partitie is in verkenner gewoon te zien en is 11,2 GB groot.
Ook is er nog een apart deel met de naam "HP Tools" 3,93 MB groot, ook in "schijfbeheer" is te zien dat alles in orde is.
Bij deze laptop is geen aparte dvd of cd bijgeleverd geweest.
Ik zou graag deze laptop nog even willen gebruiken, hij is voor wat ik er mee doe snel genoeg maar weet nu even niet hoe nu verder.
Het is wel duidelijk dat er malware of misschien erger aanwezig is dus zou heel graag opnieuw naar de fabrieks instellingen terug willen.
Wil ook even zeggen dat het voor mij wel moeilijker wordt als er diep gegraven moet worden in de instellingen.
Heb vroeger wel regelmatig op desktops van mijzelf windows opnieuw geinstaleerd gehad maar dit waren wel oude versies zoals XP en ouder.
Graag wil ik wel met jullie hulp als dat kan dit beestje weer aan de praat zien te krijgen.

Mvg Tien.
 
Oke, dank voor je antwoord maar bij 3:19 min waar ik dus "recovery system options" zou moeten zien komt mijn computer dus weer met de zelfde foutmelding aan zetten als waar ik zelf al tegen aan gelopen ben "the boot selection failed because a required device is inaccesible ook staat er "0xc0000225" de enigste optie die ik dan nog heb is "cancel" of "enter" waarbij enter gewoon weer naar windows wordt gegaan.
Ik krijg dus de "recovery manager" niet eens te zien.
Bij 1:32 in het filmpje tikt hij in de zoekbalk "factory"in maar dat krijg ik niet te zien, waarschijnlijk omdat ik natuurlijk een nederlandse versie heb.
Heb wel fabriek en fabrieksinstellingen geprobeerd maar niets te zien en te vinden.

Mvg Tien.
 
Ja, ik kan dus wel "Recovery Manager" op mijn scherm krijgen maar zo gauw ik "systeemherstel"aan klik dan klik ik op "ja"en "volgende "de computer sluit dan af en start op met deze fout: "the boot selection failed because a required device is inaccesible ook staat er "0xc0000225" en kan ik niets anders dan terug naar windows.
Ik zit er aan te denken om hem maar helemaal te formateren en opnieuw te beginnen alleen heb ik geen windows installatie cd!

Mvg Tien.
 
De foutcode komt het meeste door het volgende probleem.
BCD is missing or corrupt
One of the most common causes of this error is the BCD that became missing or corrupt. That could happen because of disk write errors, power outages, boot sector viruses, or errors made while configuring the BCD manually.

Ik zit er aan te denken om hem maar helemaal te formateren en opnieuw te beginnen alleen heb ik geen windows installatie cd!

Je kunt Windows opnieuw installeren, maar dan moet je nog wel de product code hebben die op de laptop staat. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7
 
Tja, en die productcode is niet meer te lezen.
Wat betekent BCD ?
IMG_1221.JPG

Mvg Tien.
 
Je zou Microsoft kunnen contacteren, die zou jou kunnen helpen.

Maar er zijn ook tooltjes te krijgen, maar ik weet niet of dit goed werkt en veilig is. ->

Het opzoeken van deze productsleutel is bewust heel lastig gemaakt. Anders zou iemand in het Windows register ‘even’ de productsleutel kunnen achterhalen en deze bijvoorbeeld bij een andere werkgever of thuis kunnen gebruiken. Het is mogelijk Office 2007 of 2010 legaal te downloaden via Microsoft zelf.

Wat nu? Gelukkig zijn er oplossingen in de vorm van ‘kraak’programmaatjes die de productsleutel snel en gemakkelijk voor u kunnen achterhalen. Wij gebruikten ProduKey. De website is http://www.nirsoft.net.

Door het freeware programma ProduKey te installeren en uit te voeren krijgt u een venster te zien met alle gevonden product-ID’s en productsleutels. Ideaal!
 
Dag Tien
Ik heb ook en HP G62. En worstel ook met dit euvel: er wordt allang geen DVD met Windows erop bijgeleverd. Alles staat op de HD. Als de HD crashed, weg Windows! Ik had problemen met Windows en de reinstall werkte niet. Ik heb een illegale Win7 versie gedownload en geïnstalleerd en Win7 werkt maar ik weet nu ook al dat die DVD niet meer werkt. Goedkope DVD. Er is een site van Windows waar je je product key moet invullen en dan kun je de ISO van windows 7 downloaden. Dat heb ik geprobeerd maar kreeg de mededeling dat met deze product key ik me moet wenden tot HP (in dit geval) Zover ik weet geeft HP niet thuis.
Ik maak zo af en toe een image van C: op een ext HD. Als Windows of de HD crashed kan ik die weer terug zetten. Dat heb jij kennelijk niet gedaan. Jammer. En een restore point? Heb je daar aan gedacht?
perloc
 
Oke, Perloc, het wel bekende kastje naar de muur verhaal!
Hoef ik daar al geen tijd meer aan te besteden, jammer wel verkopen maar ondersteuning als het enkele jaren oud is ho maar.
Ze vragen er om dat je er dan toch maar een illegale versie erop gaat zetten.
Eigen schuld dikke bult.
Mijn hdd is niet kapot maar de recovery terug zetten lukt dus niet zie mijn eerste post.
Wel heb ik de recovery gekopieerd naar een usb stick maar of ik daar nog iets aan heb?...........
Maar goed, ik heb mijn gegevens eraf gehaald en nu wilde ik de harde schijf het liefst in zijn geheel formatteren en dan in 2 delen opdelen maar ook dat krijg ik niet voor elkaar, ik heb elke keer geen toestemming, Ik dacht dat ik de baas was op mijn eigen computer?
Misschien maar weg brengen naar een "mannetje".
Ik heb er nog wel iets voor over om hem weer te kunnen gebruiken.
Vraagje: ik heb nog een oude vista computer staan en daar staat "partition magic" op, kan ik daar de schijf mee formatteren als ik hem uit de laptop haal en via usb aan de vista hang?
Kan ik nog een poging doen om te kijken of het dan lukt om dan maar een illegale w7 er op te krijgen.

Mvg Tien
 
Maar hoezo zet jij geen nieuw Windows 7 op deze computer?
Er is door mij en Artstudiog manieren gegeven om dit voor elkaar te krijgen.
Daarbij zal ik nooit een illegale versie gebruiken, daar krijg je alleen maar problemen mee.
 
@aarie25: lees effe de post van perloc hier boven.
De code van windows heb ik kunnen achterhalen met dat programaatje wat je me aan beveelde.
Microsoft stuurt je naar HP en HP geeft niet thuis!
Ik weet ook nog niet wat ik ga doen met de laptop.
Wil hem nog wel gaan gebruiken maar heb niet zo'n zin in ook een kastje / muur verhaal zoals perloc heeft mee gemaakt, daar schiet je niets mee op.

Mvg Tien.
 
Ik snap nu wat jij bedoelt, want ik had gisteren het verhaal van Perloc vluchtig door gelezen. Maar als jij graag Windows 7 wilt blijven gebruiken is er mogelijk nog een optie om een licentie te kopen voor iets van 20 euro. Maar dan moet ik even nakijken of dit ook nog voor Windows 7 te krijgen is.

Kijk hier maar eens https://www.digitallicense.nl/catalogsearch/result/?q=windows+7&cat=59
 
Het is nog steeds betalen voor een officiële (?) licentie ook al is het maar 23 Euro. Dat komt ervan als Bill beslist om de paar dubbetjes te sparen om geen DVD met Windows er meer bij te leveren.
Ik voor mij gebruik voor iedere laptop (desktops heb ik niet) een illegale Windows als ik die nodig heb omdat de laptop is geleverd mét een LEGALE Windows en die niet meer werkt. Dus ik heb recht op een werkend systeem.
Illegaal is alleen als je zelf een desktop samenstelt of een maagdelijke laptop koopt en daar een onbetaalde Windows op zet. Dat zal ik ook nooit doen!!
Dat is mijn mening.
Verder vraag ik me af hoe het mogelijk is dat je voor 23 Euro en een download een legale Windows kunt hebben.....
perloc
 
@perloc
Ik ben het voor een deel wel met jou eens.
Maar ik vind dat Hp ook te weinig doet, want die zou ook een link op hun site kunnen plaatsten waar jij een iso kunt downloaden.
 
Dag aarie25. Ik kan HP niet dwingen....
perloc
 
Helaas aarie25, geen van drie oplossingen werkt.
1. Limited time after computer release and stay in the USA or Canada.
Laptop is op zijn minste 7 jaar oud! en ik woon in Mozambique
2. Driver download. Daar heb ik geen probleem mee, maar geeft me geen Windows DVD
3. Ordering recovery media.
Dat zal wel weer betalen zijn en post komt hier maar zelden aan. Alleen per DHL gaat redelijk goed. HP zal wel niet per DHL sturen.
Dan kan ik nog beter die 23 Euro uitgeven en dan heb ik een Windows DVD
Maar goed geprobeerd !! Welbedankt.
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan