• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

(HP laptop) gebruikersnaam en wachtwoord beheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guy

Junior lid
Lid geworden
6 nov 2018
Berichten
90
Waarderingsscore
5
Als ik een progje gedownload heb (bv.vlc player)en wil instaleren krijg ik telkens bovenstaande tekst. Kan enkel vakje "nee" aanklikken vakje "ja" is niet zichtbaar.
Graag een helpende hand

Thnx
 
zoals ik het begrijpt dien jij telkens te bevestigen dat jij het bent ..
gebruik je de Windows 10 met het Microsoft account maar werd deze nog niet bevestigd ..
 
Het ziet er naar uit dat het gebruikersaccount dat jij gebruikt op je laptop nu geen administratorrechten meer heeft. Dat is niet zo mooi.
Als je een progje wil gaan installeren, dan krijg je een venstertje van Gebruikersaccountbeheer. Dat is op zich normaal, maar bij jou ontbreekt dan de knop Ja.
Ik vond zo'n soort venster op een website, maar dan in het Engels:

5d74cae43ee73-yes-button-missing.png


Komt die melding in bovenstaande afbeelding (afgezien van de taal) overeen met wat jij ziet?

Maak anders een knipsel van de melding die jij te zien krijgt en plaats dat knipsel op dit forum in een volgende reactie.

Is dit het enige account (de enige gebruiker) op deze pc?
Zo ja, dan hoop ik dat je een back-up hebt van al je belangrijke persoonlijke bestanden op een externe harde schijf. Als je die nog niet hebt, dan moet je die eerst gaan maken. Pak je externe harde schijf erbij of een USB stick met een grote opslagcapaciteit. Heb je er nog geen, dan moet je die zo snel mogelijk gaan kopen! Je kunt dan de Verkenner gaan gebruiken om je bestanden (foto's, video's, Word bestanden enz.) naar die externe harde schijf te kopiëren. Denk ook aan installatiebestanden van gekochte programma's plus de bijbehorende licentiesleutels, die je misschien hebt opgeslagen in de map Downloads.

Daarna pas gaan proberen om van jouw account met beperkte rechten weer een account met administratorrechten te maken. Daar zijn handleidingen voor, maar zorg eerst voor die kopie.
De kans bestaat namelijk dat je straks helemaal niet meer kunt inloggen op je pc.
Hetzelfde probleem heb ik onlangs gezien op een ander computerforum. Die man had nog geen kopie van zijn persoonlijke bestanden veilig gesteld.
 
Heb jij in Windows Defender de Ransomwarebeveiliging geactiveerd?
Zoja, de-activeren.
 
Ben momenteel niet meer thuis. Zal dit op een later tijdstip uitproberen en hou jullie op de hoogte👍
Thnx
 
Misschien weet Guy niet hoe hij de beveiliging tegen ransomware moet uitzetten?
Dan kan Guy deze handleiding gebruiken: Windows 10 laten beschermen tegen gijzelsoftware
In die handleiding wordt uitgelegd hoe je de beveiliging tegen ransomware Aan zet. Jij moet dan natuurlijk juist de schuifknop onder 'Controlled folder access' op Uit zetten!

Ik denk echter nog steeds dat Guy nu werkt met een account dat slechts beperkte rechten heeft.
Dat kun je heel makkelijk als volgt controleren, Guy:
Klik op Start
Klik op Instellingen (dat is het tandwiel, dat vlak boven de knop Start staat)
Klik dan op Accounts
Het venster Accounts wordt geopend.
In het rechter paneel wordt informatie over jouw gebruikersaccount getoond.
Onder jouw gebruikersnaam staat of het een lokaal account is of een Microsoft account.
Daaronder staat het type account. Daar hoort Administrator te staan. Wat staat daar bij jou?

Hieronder een voorbeeld wat ik te zien krijg:
5d74d51908b9f-Uw_info.png
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    276,1 KB · Weergaven: 18
Misschien weet Guy niet hoe hij de beveiliging tegen ransomware moet uitzetten?
Dan kan Guy deze handleiding gebruiken: Windows 10 laten beschermen tegen gijzelsoftware
In die handleiding wordt uitgelegd hoe je de beveiliging tegen ransomware Aan zet. Jij moet dan natuurlijk juist de schuifknop onder 'Controlled folder access' op Uit zetten!

Ik denk echter nog steeds dat Guy nu werkt met een account dat slechts beperkte rechten heeft.
Dat kun je heel makkelijk als volgt controleren, Guy:
Klik op Start
Klik op Instellingen (dat is het tandwiel, dat vlak boven de knop Start staat)
Klik dan op Accounts
Het venster Accounts wordt geopend.
In het rechter paneel wordt informatie over jouw gebruikersaccount getoond.
Onder jouw gebruikersnaam staat of het een lokaal account is of een Microsoft account.
Daaronder staat het type account. Daar hoort Administrator te staan. Wat staat daar bij jou?

Hieronder een voorbeeld wat ik te zien krijg:
5d74d51908b9f-Uw_info.png
In bijlage printscreen
 
Het lijkt erop dat Emi helemaal gelijk had met zijn vermoeden: jij gebruikt een Microsoft account, maar moet dat nog bevestigen.
Momenteel heb jij geen administratorrechten. Daardoor kun jij geen programma's installeren. Als je wel administratorrechten zou hebben, dan zou onder je e-mailadres het woord Administrator moeten staan.
Meer naar onderen in die afbeelding staat dat jij je identiteit moet bevestigen.
Roep dus nog een keer dat Uw info venster op en klik dan op Bevestigen.

5d7622fd71798-Klik_op_Bevestigen.png

(Je e-mailadres heb ik in deze afbeelding gedeeltelijk verdoezeld. Nooit je volledige e-mailadres open en bloot op internet zetten. Dat kan leiden tot veel spam en andere nare zaken)

Overigens blijft staan dat je sowieso altijd een back-up van je persoonlijke bestanden moet hebben. Heb je al een kopie van je persoonlijke bestanden op een externe harde schijf gezet? Er kan immers zomaar wat verkeerd gaan waardoor je de pc niet meer op kunt starten of niet meer bij je bestanden op je eigen pc kunt.
 
heb gedaan zoals U vroeg(bevestigen) code gekregen van Microsoft en ingevoerd (zie bijlage )
 

Bijlagen

  • Naamloos3.png
    Naamloos3.png
    247,7 KB · Weergaven: 12
Op al mijn computers gebruik ik alleen lokale accounts, dus geen Microsoft account om in te loggen.
Ik had verwacht dat er nu 'Administrator' onder je e-mailadres zou staan. Dat is nog niet het geval.
Maar het belangrijkst is nu het antwoord op de vraag: Kun je nu wél programma's installeren? Zie je wanneer het venster van Gebruikersaccountbeheer verschijnt, nu zowel de Nee als de Ja knop?
Als je nog steeds in het venster van Gebruikersaccountbeheer alleen de Nee knop ziet, dan moet je de computer opnieuw opstarten.
Doe dat via klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten:

5d7629e998757-Opnieuw_opstarten.png


Probeer dan opnieuw of je een programma kunt installeren, bijvoorbeeld VLC Player.
 
helaas enkel "Nee"knop zichtbaar
 
Is het account waarmee jij werkt het enigste account in jouw computer?
 
Hoe kan ik dit checken?:confused:
 
Druk (op je toetsenbord) op Windows-toets + L.
Het vergrendelingsscherm zal verschijnen.
Druk op de spatiebalk.
In de linker benedenhoek worden dan alle gebruikersaccounts op jouw pc opgenoemd.
Dat zie je alleen wanneer er op je laptop meer dan 1 account aanwezig is.
Is er slechts 1 gebruikersaccount dan zie je geen opsomming van accounts in die linker benedenhoek.
 
klik start en scrol naar de map systeem …
open deze dan ook en klik op configuratiescherm ( je opent hiermee het oude configuratiescherm )
in dat configuratiescherm klik je verder op " gebruikersaccounts"
ik ben de enige op deze pc ..en hier staat dan ook mijn ..
gebuikersnaam ..
onder welk account ik aangemeld ben ..
en of ik de administrator ben of een gewone standaard gebruiker ( deze laatste heeft dan minder rechten )
12075
 
Laatst bewerkt:
Als ik bij gebruikersaccount klik op "accounttype wijzigen" krijg ik terug enkel"nee"knop te zien
kan verder niks doen
 

Bijlagen

  • Naamloos4.png
    Naamloos4.png
    115,1 KB · Weergaven: 8
open eerst eens het menu "categorie" en kies grote of kleine pictogrammen weergeven ..
vervolgens klik je op gebruikersaccounts (vermeld wat er bij u weergegeven word )
*denk dat jij een standaard gebruiker bent met beperkte rechten …
vraagje : heeft iemand anders deze pc ingericht voor u ?
 
Als ik bij gebruikersaccount klik op "accounttype wijzigen" krijg ik terug enkel"nee"knop te zien
kan verder niks doen
Dat is logisch, want jij hebt geen administratorrechten. Alleen een gebruiker met administratorrechten kan het accounttype van een gebruiker wijzigen.

Doe nu eerst wat Emi jou vroeg:
open eerst eens het menu "categorie" en kies grote of kleine pictogrammen weergeven ..
vervolgens klik je op gebruikersaccounts (vermeld wat er bij u weergegeven word )
*denk dat jij een standaard gebruiker bent met beperkte rechten …
Ik heb zo'n vermoeden dat je zelfs geen standaardgebruiker bent, maar dat je nu een gastaccount hebt.
Je mag daar een knipsel van plaatsen.

vraagje : heeft iemand anders deze pc ingericht voor u ?
Ik heb wat oudere topics van Guy doorgenomen. Het lijkt erop dat hij deze laptop al heeft sinds eind 2018, en nu opeens treden er problemen op met zijn account. Dat zal hij zelf moeten bevestigen.
 
Heb tijdje terug laptop (met horten en stoten: unamused:) terug gezet naar fabrieksinstellingen. Had een "bluescreen" gekregen en kon zo goed als niet meer werken met pc
 

Bijlagen

  • Naamloos5.png
    Naamloos5.png
    86 KB · Weergaven: 5
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan