• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hp maakt huismerkcartridged onklaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.736
Waarderingsscore
1.389
Voor mensen met een HP printer die problemen ervaren met printen, kan het komen door het volgende.
Om te zien of dit ook voor jou geldt kun je hier even kijken.
Tweakers

Hp maakt huismerkcartridged opnieuw opklaar met een update.

HP zou opnieuw bezig zijn met het pushen van updates naar printers, die het onmogelijk maakt om goedkopere cartridges van andere merken te gebruiken. Vorig jaar deed de fabrikant dat al eens en toen kwam er een tweede update om de drm voor cartridges weer te verwijderen.

Het gaat om enkele OfficeJet-printers, waarbij HP de functie Dynamic Security heeft aangezet met een update die uitkwam op 13 september, meldt BornCity op basis van informatie van een verkoper van huismerkcartridges. HP heeft nog niet erkend dat er een update is die de functie activeert.

Als gebruikers een huismerkcartridge gebruiken, geeft de printer een melding dat de cartridge beschadigd lijkt en dat hij vervangen moet worden. De Duitse verkoper van huismerkcartridges zegt al meer dan vijftig meldingen te hebben binnengekregen.

De klantenservice van 123inkt zegt nog niet overladen te zijn met meldingen. CartridgeCity heeft inmiddels wel een bericht op de site gezet voor klanten die zijn getroffen. Het zou gaan om 34 verschillende modellen, allemaal uit de OfficeJet- en OfficeJet Pro-series van HP. Een jaar geleden gebeurde precies hetzelfde. Een maand later bracht de fabrikant toen een update uit die de functie weer deactiveerde.
 
Ja dat doe ik zelf ook, maar ik heb sinds kort een laser printer, omdat ik weinig print.
Hier kun je ook alleen de originele cardridged gebruiken anders valt het poeder eruit.
Als je een beetje rond kijkt scheelt het nog geld ook.
 
Mijn advies: koop geen HP

Kwalitatief is het matig. En dit soort geintjes die ze flikken om jou maar te verplichten originele cartridges te kopen zijn belachelijk. HP zou niemand mogen verplichten.

Hier komt HP er ook nooit meer in.
 
Ik snap het ook niet helemaal, eerst voeren ze dit in. Dan komt er veel kritiek,
dan mag en kan het ineens wel weer.
Maar nu beginnen ze gewoon weer dit tegen te houden.
Natuurlijk snap ik ook wel dat hun zo een hoop geld mislopen, maar zo verlies je wel mogelijk een hoop klanten.
 
Wij gebruiken originele toners daarop werkt onze printer erg goed. En ondanks alle kritiek die ik hier p het forum lees over HP producten hebben wij er nog nooit problemen mee gehad. Terwijl wij hier heel veel HP gebruiken. Laptops desktop printer.

Het is wel zo dat wij ons ver houden van de "consumenten tak" van HP en alleen maar de zakelijke "lijn" van HP gebruiken.
 
Ooh, dat kan ik beamen hoor. De zakelijke tak van HP is wel op orde.

Veel consumenten zitten echter vaak toch met de consumentenlijn van HP. Ja, stukken goedkoper maar alles behalve goed te noemen. En de prijs geeft vaak de doorslag bij consumenten. Veel mensen zullen het verschil ook niet bevatten tussen de goedkope en dure modellen.

Heb zelf ook nog een NX7400 zolang die het nog doet. Gebruik hem eigenlijk niet, ding is ook niet meer van deze tijd. En dat merk je. Als die ermee stopt komt er ook geen vervanger.


Maar qua printer zou ik tegenwoordig ook een laserprinter kopen, en adviseren. Zeker als je alleen zwart-wit wil printen. Ben je van heel veel ellende af. Dat gekl*** met cardridges is nooit een succes geweest.

Toners zijn prima, gaan redelijk lang mee en zijn lang houdbaar.
 
Ben het wel met je eens dat het werken met cardriges niet echt een succes te noemen is.
 
Maar qua printer zou ik tegenwoordig ook een laserprinter kopen, en adviseren. Zeker als je alleen zwart-wit wil printen. Ben je van heel veel ellende af. Dat gekl*** met cardridges is nooit een succes geweest.
Toners zijn prima, gaan redelijk lang mee en zijn lang houdbaar.

Dit is ook de reden dat ik nu een laser printer heb.
Was ook niet duur, een Brother die 68 euro was, terwijl hij op hun eigen site 120 kost.
De toner is wel duurder als met inkt, maar gezien het feit dat ik weinig print en die dan dicht gaan zitten,
is dit geen probleem voor mij.
 
Mijn advies: koop geen HP

Kwalitatief is het matig. En dit soort geintjes die ze flikken om jou maar te verplichten originele cartridges te kopen zijn belachelijk. HP zou niemand mogen verplichten.

Hier komt HP er ook nooit meer in.


Mijn HP heeft zijn eerste 2500 A4-tjes al vrolijk geprint, en loopt nog steeds als een zonnetje. De goedkopere modellen zijn wel wat duurder met het gebruik van inkt. "buy peanuts, get monkeys". Het grote pluspunt van HP vind ik de goede werking met Linux via hplip. Goedkoop met inkt printen gaat volgens mij het best met de Epson Ecotank, maar ik weet niet of deze printer goed door Linux word ondersteund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan