• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP Pavilion x360 13-a285nd met Touchscreen en M.2 SSD accuduur

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 165355
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 165355

Gast
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds gisteren een 2de hands
HP Pavilion x360 13-a285nd met Touchscreen en M.2 SSD

Alleen valt het mij op dat de accu niet heel lang meegaat...?
hij loopt iedere 5 min 6 a 7 % leeg?

Ik heb er nog garantie op. Maar snap niet hoe dit kan.
Ik laat hem nu gewoon aanstaan om te kijken hoe hij leegloopt en te onderzoeken hoe lang dat duurt.

Is dit gebruikelijk bij dergelijke laptops? Er zit touchscreen in en een grafische kaart.
Hij staat inmiddels op batterij besparing.

laptop is 2 jaar oud.

Hoor het graag!
 
Hallo
De gemiddelde levensduur van een accu is 4 a 5 jaar. (uitzonderingen daar gelaten)
Maar dat wordt flink verkort als de accu vol is en niet van het netstroom wordt gehaald.
 
Maak er maar 2 jaar van, door een goede behandeling kan het langer zijn.
Meeste zijn met li-ion maar MI-NH wordt ook gebruikt en die dien je anders te behandelen.
En garanties op notebook accu's is meestal maar 1 jaar, bij HP ook.

Kijk op de Battery University hoe je ze moet behandelen.
 
Da's een beetje het nadeel van 2dehands laptops, je weet nooit hoe de batterij is behandeld. Heel veel mensen gebruiken hun laptop te veel op netspanning (terwijl de batterij in zit). En dat is een dooddoener voor de batterij. Vele batterijen zijn dan na een half jaar al veel van hun kracht kwijt (zoals aarie25 al meldde). Je zegt dat je nog garantie hebt maar ook op de batterij? Een nieuwe kost rond de 50 euro en daarvoor dien je de laptop open te halen want batterij is iet uitneembaar maar ingebouwd op het moederbord (wel vervangbaar). Klik hier
 
Uitzonderingen bevestigen de regel.
De accu in mijn Dell M6400 is net zo oud als het notebook.
Dus al een goede negen jaar.
Windows 7 en Windows 10 meldden 45 minuten gebruik; Windows 8.1 meldde 1,5 uur!
 
Hallo Allemaal,

Ik heb garantie op de laptop, niet de accu,
Ik heb hem 2de hands gekocht bij een klein bedrijfje.
Zij hebben wel kvk

moet ik gewoon beroep doen op hun?
Ik type dit nu op dezelfde laptop op netstroom.

ik neem aan dat je op een volle accu toch gauw een uur of 2 kan gebruiken


specs:

Processor: i3
Ram: 8 gig:
M,2 SSD harde schijf 128 gig


maakt dit wat uit? Er zit ook touchscreen op.
 
Ik weet niet wat voor jou het beste werkt?
Als jij liever via accu werkt dan zou ik gewoon een andere kopen.
Anders gewoon via netstroom blijven gebruiken.
 
Ik ga niet een andere Accu kopen, kom op zeg,,, ik heb dat ding net 3 dagen, Meneer gaf niet aan dat er problemen waren met de accu en ik heb 3 maanden garantie.

Dit staat ook zwart op wit.

Als je garantie geeft beweert de verkoper een deugdelijk product te verkopen dat goed functioneert, Het is een laptop en zo ding hoort niet elk half uur aan de lader te hangen omdat de accu niet goed is.

Dan kan ik namelijk net zo goed achter mijn desktop pc zitten.

Ik snap echt wel dat als je niet goed met de accu omgaat dat die dan lui word.
Maar ik ben altijd heel zuinig op alles en onderhoud alles goed. En vind het dan heel raar dat dit zo moet.

Laatst ook, ben ik afgelopen maandag aangereden (Precies op de plek waar mijn vriend een jaar geleden is dood gereden) Meneer had slippers aan op de bus. Gelukkig had ik geen letsel maar wel schade.

En die schade herstellen duurt steeds langer en meneer houd zich telkens niet aan de afspraak!
Ik krijg er echt de pest in. Dat mag je rustig weten. Als je dingen beloof of regelt moet het ook goed geregeld zijn, en geen half gebakken praat (Lees beloftes)

Het gaat er dan ook om dat als mensen iets beloven (In deze dan de garantie en ook nog eens zeggen dat het normaal is) het wrs helemaal niet zo is.

Sorry dat ik boos over kan komen maar wil gewoon mijn punt duidelijk maken.


Mijn vraag is nu. Hoort mijn laptop op een volle accu 30 - - 40 min mee te gaan?
Ik krijg ook de foutmelding van HP over de accu tijdens het opstarten...
Ik lees nml op internet dat het 2 uur minimaal is?
 
Je komt niet boos over hoor. :)
Nu ik dit verhaal lees snap ik het helemaal.
Maar een accu hoort normaal enkele uren mee te gaan.
Dus als hij beweert dat de accu goed en laptop goed werkt en wat nu dus niet zo is, dan vindt ik dat hij jou toch moet helpen. Maar het is de vraag of hij mee gaat werken.
Kun je de koop niet ontbinden?
Anders daarmee dreigen en dan hopen dat hij mee wil werken om het op te lossen.
 
Kijk hier eens, dit is de handleiding van de x360.
Daarin staat dat Hp een accu check tool heeft.
Vanaf pagina 52. Klik
Ook vind je daar nog enkele tips.
 
je dient eens na te zien hoeveel Amperage je accu levert ...afhankelijk hiervan word de gebruiksduur bepaald ...stel dat je accu 3720mA heeft dan kun je maximaal 3,5 uur er mee werken voor die weer aan de lader moet … blijkbaar is dus jouw accu niet meer gezond en is deze tegen vervanging toe … nu de accu voor dit toestel kost gauw rond de 54€
ga ieder voor de helft zou ik zeggen … das 27€ voor u en 27€ voor de verkoper ..
nieuwe HP Pavilion 13-a285nd Accu via Dennis.nl
 
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb de accutest gedaan en het klopt idd niet, Ik ga dit oppakken met de verkoper ;)
 
Geen dank en hopelijk wordt het opgelost!
 
Ik heb garantie op de laptop, niet de accu,

Staat dit zo te lezen in de garantievoorwaarden ? Kan ik moeilijk geloven .
Ook al zou er een mankement zijn aan de accu en word vervangen,, moet je een nieuwe garantie krijgen op de nieuwe accu !
 
Neem eens contact met de consumentenbond .
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies

Wat je nieuw koopt zegt de europese wetgeving >> minimum 2 jaar verplichte garantie
Wat je tweedehands koopt bij een erkend verkoper >> minimunm 1 jaar verplichte garantie . En dit weten velen niet dat die garantie ook bestaat voor tweedehands toestellen .
En als het toestel in garantie is , de eerste zes maanden na verkoop en het kan hersteld worden, mag de verkoper geen herstellingskosten vragen (werkuren) , maar moet dan ook in de gatantievoorwaarden opgenomen zijn . Na zes maanden mogen er herstellingskosten gevraagd worden, maar onderdelen die moeten vervangen mag niets voor gevraagd worden omdat ze onder garantie vallen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, ik heb contact gehad, Op een 2de hands accu staat schijnbaar 0 % garantie en valt onder de verbruiks artikelen.
 
Ik heb de consumentenbond een mailtje gedaan ;)
 
Als je bij aankoop van een nieuwe laptop de kleine lettertjes naleest, dan zal je zien dat er op de batterij max. 6 maanden waarborg staat (= uitzondering op de klassieke garantieregel). In principe zou dit op een tweedehandstoestel dat via een winkel verkocht wordt ook van toepassing moeten zijn maar … ik wil je niet te veel valse hoop geven, is een beetje een grijze zone. De batterij is niet echt stuk = discussiepunt.
 
Nou, ik heb contact gehad, Op een 2de hands accu staat schijnbaar 0 % garantie en valt onder de verbruiks artikelen.

Jammer dat hij jou niet iets tegemoet komt.
Wat staat er in hun voorwaarden over garantie?
Waarschijnlijk hebben zij zich we in gedekt over dit soort problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan