• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies HP printer fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Mijn Hp printer een B109a weigert sinds gisteren dienst, deze foutmelding krijg ik "Fout in inktsysteem 0xxc19a0023 zet printer uit en vervolgens weer aan".
Heb al de printkop eruit gehaald en doorgespoeld contacten gereinigd, al wat ik vind via google maar probleem blijft, zal voor recyclage park zijn zeker.
Als er hier op het forum personen zijn met een idee wat ik nog kan proberen, dan hoor ik het graag.
 
Hoelang zit de inktcartridge in de printer en is het een originele HP cartridge ?
HP is hierom bekend om hun cartridges te voorzien van een chip om geen namaakcartridges te gebruiken en sommige cartridges (niet allemaal) de chip te voorzien met een vervaldatum .
 
Heb deze printer al enkele jaren en gebruik al jaren geen originele cartridges meer, en heb alles van Hp al gelezen voor ik de post plaatste.
 
Ik kan in jouw plaats niet beslissen of je het de moeite waard vind om eens te proberen met nieuwe originele HP cartridge(s) .
Voor hetzelfde geld zou het dan kunnen zijn dat het probleem er nog is en je geld hebt weggegooid voor niets . Dat kan niemand voorspellen !
 
Zo opeens? dat dit gebeurt als je het voor de eerste keer doet, maar heb al met alle 4 de patronen geprint, denk niet dat het aan de patronen ligt, ga zeker geen nieuwe patronen proberen, het resultaat kan hetzelfde zijn en daar sta je dan, nieuwe printer zal weeral andere patronen gebruiken, weggesmeten geld vind ik.
Ga op vakantie voor 2 weken, ga dan de printkop en de printer grondig nazien, ga zeker aan een printer die destijds 100 euro gekost heeft, die al enkele jaren oud is geen kosten meer doen.
 
Heb deze printer al enkele jaren en gebruik al jaren geen originele cartridges meer, en heb alles van Hp al gelezen voor ik de post plaatste.

Heb jij niet toevallig een update van Hp gehad?
Want dat zou het ook kunnen verklaren dat het ineens niet meer werkt.
 
Zou kunnen, die stond ingesteld op automatisch updates, waar kan ik dit zien? en kan ik terug indien ja?
Ondertussen updates afgezet.
 
Je zou op de site van Hp kunnen zie aan de hand van jou type printer of er pas geleden een update is uitgebracht.
 
Heb net de software opnieuw uitgevoerd, de fout blijft, printer staat nog steeds te knipperen met dezelfde foutcode.
 
Inderdaad, alles wat ik gevonden heb op het internet geprobeerd, zal nog eens de printkop er uit halen en in een badje zetten, misschien is er iets verstopt.
 
Zo opeens? dat dit gebeurt als je het voor de eerste keer doet, maar heb al met alle 4 de patronen geprint,

Je citeert patronen . Daarom zijn het niet alle patronen die de fout veroorzaken . Eentje maar kan er al voor zorgen dat er een probleem optreed .
Ik heb die handleiding eens bezien om te reinigen .
Waar de printkop zit in geplaatst noemt men de wagen . Vroeger kon je de wagen losmaken en uit de printer halen. Ik lees daar dat je de printkop kan uit de wagen halen , maar ik weet niet of dit nog kan bij jouw printer om de wagen helemaal te verwijderen . De wagen gaat heen en weer over de .......... , weet de juiste benaming niet , maar die gaat op de duur ook vuil en vettig worden en doet de printer het ook niet meer en gaat het ledje knipperen .Daarover lees ik niets in die handleiding .
Misschien moeten de printkoppen vervangen worden .
https://hp-officejet-d125xi.printer...pen-en-inktpatronen/de-printkoppen-vervangen/

HP spreekt alleen over stukje papier , maar over stof en vuil word niets gezegd .
Lees methode3
https://support.hp.com/be-nl/document/c04168911
 
Inderdaad, alles wat ik gevonden heb op het internet geprobeerd, zal nog eens de printkop er uit halen en in een badje zetten, misschien is er iets verstopt.

Wel in lauw water zetten, mocht je dat nog niet weten.
 
Terug van vakantie, printkop een nachtje in lauw water, is terug netjes, maar wat een vuile boel binnenin de printer, kop terug geplaatst, patronen erin, maar helaas dezelfde fout "fout in inktsysteem. 0xc19a0023"
Zal einde printer zijn denk ik, nieuwe kop aanschaffen ga ik niet aan beginnen daar je absoluut geen zekerheid hebt dat het probleem zal opgelost zijn.
 
Jammer dat het probleem niet is verholpen.
Het blijft altijd lastig om te zeggen of het aan de printkop zelf ligt.
Dan wegen de kosten haast niet op tegen een nieuwe printer.
 
Heb net de printer eens opengemaakt, wat een zootje, 95 procent van de inkt beland binnenin je printer denk ik, iedere keer dat je de printer aanzet gebeurt een reinigingsproces van de koppen denk ik, onderaan de printer waar de printerkop in ruststand staat ligt onderin een dikke absorberende mat, die vol zit met opgedroogde inkt, alles gedemonteerd, eens rustig laten weken in water, spoelen en nog eens spoelen, ga deze dan laten drogen en eens terug monteren en zien of het iets oplost.
Print niet zoveel, zeker geen 200 bladen op jaarbasis maar je moet wel eens iets uitprinten hé.
Je zou niet weten wat je moet aanschaffen.
 
Heb net de printer eens opengemaakt, wat een zootje, 95 procent van de inkt beland binnenin je printer denk ik, iedere keer dat je de printer aanzet gebeurt een reinigingsproces van de koppen denk ik, onderaan de printer waar de printerkop in ruststand staat ligt onderin een dikke absorberende mat, die vol zit met opgedroogde inkt, alles gedemonteerd, eens rustig laten weken in water, spoelen en nog eens spoelen, ga deze dan laten drogen en eens terug monteren en zien of het iets oplost.
Print niet zoveel, zeker geen 200 bladen op jaarbasis maar je moet wel eens iets uitprinten hé.
Je zou niet weten wat je moet aanschaffen.

Lees #14
 
Print niet zoveel, zeker geen 200 bladen op jaarbasis maar je moet wel eens iets uitprinten hé.
Je zou niet weten wat je moet aanschaffen.

Je zou als je de printer niet meer werkend kunt krijgen, beter een laser printer kopen.
Dit heb ik ook gedaan aangezien de inkt bij mij ook steeds opdroogde.
Nu kan ik printer wanneer ik wil en het werk sneller.
Ik kan met mijn printer 26 pagina`s per minuut printen.
Deze is wel alleen in het zwart, maar ze zijn ook met kleuren te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan