• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies HP printer fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal gedemonteerd, alles uitgewassen met veel water tot alles netjes is, alles staat nu te drogen, ga deze morgen terug in elkaar zetten, overal was er inkt langs binnen, we zullen zien of deze weer zal werken, is nogal een mekaniek vanbinnen, ongelofelijk wat er allemaal inzit om te kunnen printen.
 
Ik ben benieuwd.
Hopelijk werkt het nu weer zoals het hoort.
 
Ga morgen eens een paar foto´s posten van alle onderdelen die eraan te pas komen.
 
Hopeloos, zelfde fout, einde verhaal.
 
Jammer ik had goede hoop dat het ging werken.
Niet ergens een rubber die lekt?
Aangezien er een hoop inkt binnen in zat.
 
Alles blijft mooi netjes droog maar dezelfde foutmelding komt steeds terug bij opstarten, denk dat het de printkop is die de oorzaak is.
 
Ja dat zou goed kunnen.
Dus wordt het een andere printer?
Hoe oud was deze printer eigenlijk?
 
Deze printer is denk ik 10 jaar oud.
 
Dan is het al wel een oudje.
Dan mag het ook wel een keer stuk gaan.
 
Ik denk dat fredjeh er nu alles aan gedaan heeft. Zijn printer heeft 10 jaar dienst gedaan. Dat Lijkt heel behoorlijk, maar toch kan ik me goed voorstellen dat het fredje irriteert dat hij het probleem niet op heeft kunnen lossen.
Ik heb hier zelf een ruim 10 jaar oude HP printer staan: de HP Photosmart C5180, aangeschaft in maart 2008.
Hij heeft het al die tijd prima gedaan onder Windows Vista, Windows 7, Windows 10, Mac OS X en diverse Linux distributies, maar nu lijkt het einde verhaal. Hij begon de laatste tijd al wat meer herrie te maken, maar nu geeft hij een papierstoring aan. Er zou ergens (een stukje) papier vastzitten. Overal gekeken en geen snipper papier te zien. Er is ook nog nooit papier vastgelopen. Wel had hij de laatste tijd meer moeite om het papier te pakken. Blijkbaar waren de wieltjes/rolletjes glad geworden. Dat kan na 10 jaar.
Binnenkort ga ik hem zo ver mogelijk demonteren. Vind ik niets, dan zal ik toch afscheid moeten nemen van deze printer. Snik... :sob:
Dus ja, ik voel met fredjeh mee.
 
Blijkbaar waren de wieltjes/rolletjes glad geworden.
Beetje schuren met niet te schrof schuurpapier en alcool.Wie weet,vroeger als de rol van schrijfmachine glad was,helpte dit!
Mvg
 
Hoi d’anvers,

Bedankt voor je tip. Dat zou helpen tegen de gladde wieltjes/rollers, maar het zal de melding ‘Papierstoring’ niet doen verdwijnen. Dat is weer een ander probleem.
En ik wil dit topic ook niet kapen. Misschien maak ik binnenkort zelf een topic aan over mijn HP printer.
 
Ik denk dat fredjeh er nu alles aan gedaan heeft. Zijn printer heeft 10 jaar dienst gedaan. Dat Lijkt heel behoorlijk, maar toch kan ik me goed voorstellen dat het fredje irriteert dat hij het probleem niet op heeft kunnen lossen.

Ja dat is zeker vervelend, vooral aan al dat schoonmaak werk wat hij heeft gehad.

Binnenkort ga ik hem zo ver mogelijk demonteren. Vind ik niets, dan zal ik toch afscheid moeten nemen van deze printer. Snik... :sob:
Dus ja, ik voel met fredjeh mee.

Hopelijk kun jij jou printer nog redden.
Anders moeten jullie samen op zoek naar een andere printer.
 
Printkop is de oorzaak, heb een dezelfde printer voor 10 euro gekocht op 2de hands, weet niet of hij nog werkte, dame zei van wel, maar stond al heeeeel lang stil, maar wat wil je voor 10 euro.
De kop in mijn printer, en ja geen foutmelding meer, maar print enkel de kleuren, zwart zit vast, dus terug in badje met lauw water, na 2 dagen werkt die nog steeds niet, heb nu op de aansluiting van de zwarte printkop het rubbertje eraf gehaald en daar een rubberen slangtje op geplaatst en daarin isopropylalcohol in gedaan, afwachten of dit iets uithaalt.
Het gaat me niet om de kostprijs om een nieuwe printer te kopen, maar is de uitdaging om dit weer werkend te krijgen.
Denk dat ik in die 10 jaar geen 2000 pagina´s geprint heb, maar iedere keer dat je de printer inschakelt belandt er meer inkt in de printer dan op het papier, weet niet of dit bij alle inkjets zo is.
Is een lazerprinter daarvoor beter geschikt? Bijna iedereen voor thuisgebruik schaft zich een inkjet aan, reden is gekend, ze geven ze bijna voor niks, maar de patronen kosten veel geld en daar doe ik toch niet het aantal bladzijden mee die zij beweren ermee te kunnen afdrukken.
 
Er zijn nog goedkopere laser printers te vinden. (rond de 160 euro)
Als je alleen zwart wilt printen, dan ben je voor 70 tot 80 euro klaar.
Het ligt eraan wat jij er voor uit wilt geven.
 
Maar wil ook kunnen scannen, en in kleur.
 
Als ik bij Coolblue kijk dan is deze het goedkoopst, namelijk 224 euro.
Wel vreemd dat het de zelfde printer is als die van jou.
Klik
 
Printer werkt weer, met veel moeite, ga de patronen op gebruiken die ik heb, en dan ga ik voor een nieuwe printer, zal eens een post doen in aanschaf en advies, een keer kijken waar de gebruikers over tevreden zijn.
 
Mooi om te horen dat hij weer werkt, dan laat hij jou toch nog niet in de steek :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan