• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HP Stream, interne geheugen vol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jazeker - dat kan zelfs een meerdere GB gaan schelen!

En daarna: https://www.nationaalcomputerforum.nl/threads/verzamelupdates-voor-windows-10.133187/post-1105961

Dat is Windows eigen schijfopruiming.
Je dient deze schijfopruimer met administratorrechten op te starten, anders krijg niet de optie de Windows Update op te ruimen.

Is de Windows schijfopruimer klaar - dan je notebook opnieuw opstarten - dan krijg je de melding dat de Windows update bezig is - dat betekent dat de opruim actie van de Windows schijfopruimer afgemaakt wordt.
 
Moet ik die schijopruimer van windows downloaden? Ik kan hem namelijk niet vinden op mijn computer. Misschien ben ik niet zo handig, maar kan je het me stap voor stap duidelijk uitleggen waar ik het kan vinden en wat ik moet aanklikken.
verder heb ik wisediskcleaner geupdate en de zowel de optie afslanken systeem, als algemene scan uitgevoerd.
 
Gebruik jij soms geen Windows 7 look al like startmenu in jouw Windows 8.1?

Dit is de bestanslocatie: C:\Windows\system32\cleanmgr.exe
 
Oke, ik heb die windows schijopruimer gebruikt en daar stond dat ik ongeveer 1,9 gb vrij kon maken. Het scherm zag er net zo uit als de link die u had gestuurd. Ik heb toen die 1,9 gb verwijderd en mijn laptop opnieuw opgestart. Daarna stond er inderdaad dat hij aan het updaten was. Maar tot mijn verbazing heb ik nu nog minder intern geheugen dan voor het verwijderen, en bovendien loopt het nog steeds af met de minuut... Heeft u enig idee hoe dit kan?
 
Ik heb die windows schijfopruimer nu nog eens opgestart en nu staat die update van 1,9 gb er weer bij als optie om te verwijderen... ik snap er niks van
 
Heb jij de cleanmanager wel of niet met adminrechten opgestart?
 
Het probleem waarmee jij kant is die 32 GB SSD in jouw notebook.
Een kleine 10 GB is gereserveerd voor herstel.
Dus blijft over voor Windows en kleine 20 GB - het absolute minimum voor Windows.

Als ik Windows installeer, geef ik mijn Windows altijd een ruime jas - ca 100 GB - daarbij staan al mijn eigen data verspreid over twee gewone harddisks in mijn notebook - zeker wanneer het een 64-bit Windows is, zijn ook de updatebestanden groter dan voor een 32 bit Windows.

Denk er eens over na om een veel groter kaartje in jouw notebook erbij te nemen en dan daarop al jouw documenten mappen te zetten!
Want bijvoorbeeld een 256GB kaartje zou je veel mogelijkheden geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan