• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Huawei smartphone is niet zichtbaar in ons netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is open VPN niet een geheel andere discussie dan het aan de router koppelen van een smartphone al dan niet door middel van een reservering? Daar moeten we wel op letten anders is de verwarring straks compleet.
 
@Rubensky,
Daarin heb je natuurlijk gelijk.
We zullen daar dan eventueel een nieuw topic over openen.
Mijn excuses daarvoor, stond er gewoon niet bij stil dat we een zijdelingse discussie aan het voeren waren.

@swake en allen,

Verder hoop ik dat het koppelen via openVPN een mogelijkheid is om de Huawei te bereiken via het netwerk.

Want dit ook even terzijde:
Bvb via de inmiddels geinstalleerde AdvancedIP scanner kan ik ook alle actieve apparaten bereiken.
Bij de PC's in de gedeelde mappen.
Bij de NAS ook.
En in de satellietontvangers in de root en de HDD.
Handig, maar misschien niet de juiste manier!?

Echter bij de Huawei kan ik ook langs die weg niet aan bvb de SD card, toch raar he.

Maar terug on-topic:
Hoe bereik ik dan die Huawei via de router in het netwerk?
Via reserveringen helpt niet!
De router vind de Huawei niet, hij wordt toch niet getoond in het schema!

In onze Linksys router (WRT1900AC) kan ik ook een statische routing ingeven, is dat de geschikte weg?

Mvg, krieter.
 
Laatst bewerkt:
Het geeft niet dat je aan een ander onderwerp begon. Maar doe dat inderdaad in een ander topic. Op die manier behouden we het overzicht. Anders krijg je de volgende situatie: ik reageer op onderwerp A iemand anders op onderwerp B. Zo weet men niet mer waar we zijn gebleven. Je krijgt dan eindeloos veel quotes zonder doel of verduidelijking. Begrijp je wat ik wil zeggen?

Als je zo al je mappen kan bereiken, zonder wachtwoord, dan is de beveiliging natuurlijk zo lek als een mandje. Daar moet je rekening mee houden.

Waarom kan je de Huawei niet bereiken zelfs de SD card niet. Nu simpel. Dat blokkeert Android gezellig voor je. Op die manier kan iemand niet zomaar in je netwerk en telefoon meekijken via de telefoon.
 
Ok, dan moet ik uitvissen welke gebruiker er voor zorgt dat ik overal in kan.
En die bvb alleen lezen en schrijf rechten geven.
Zal eens oplijsten hoe alles overal staat want er is veel veranderd op dat gebied de laatste weken.

Mvg, krieter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan