• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Huidige audio intercom van de voordeur aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaoraxon4

Gevestigd lid
Lid geworden
5 jan 2014
Berichten
321
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

Ik woon sinds kort in een woning waarbij de voordeur en een klein halletje gedeeld is met mijn buren. Aan die voordeur kan op een bel gedrukt worden en kan ik vervolgens via een audiointercom praten met degene aan de voordeur en de deur openen met een knop.

Ik zou dit graag willen moderniseren, dat zodra een persoon aanbelt, ik via mijn mobiel een notificatie krijg en kan praten met degene aan de voordeur. Vervolgens wil ik dan ook de deur kunnen openen met mijn mobiel.

Is dit mogelijk zonder ook maar iets aan te passen aan de voordeur bel? Oftewel, dat de bel verbonden kan worden aan een nieuwe audio intercom die vervolgens verbonden staat met een mobiele applicatie?

Online zie ik alleen maar oplossingen die een gehele nieuwe deurbel vereisen. Heeft iemand suggesties en/of ervaringen?

Elke hulp is welkom!
 
Je zal denk ik toch echt moeten kijken naar een nieuwe bel. Het is noodzakelijk dat deze zaken door de bel worden ondersteund. Zeker de ondersteuning voor de smartphones is vaak geregeld met een soort mini pc in de bel.
 
Hmmm, dank voor je input! Zou het mogelijk zijn om een raspberry Pi met bluetooth te koppelen aan het huidige apparaat dat in onze woning hangt? (telefoon + deurknop)
 
Dan moet dat apparaat bluetooth wel ondersteunen. Daarnaast moet je een raspberry Pi + bluetooth module regelen.
 
Gelukkig heb ik al wel een raspberry Pi met bluetooth liggen ^^ Doe er momenteel ook helemaal niks meer mee.
Ik denk dat we maar even gaan knutselen. Bedankt voor het meedenken.
 
Maar zo snel geef ik ook weer niet op. Wanneer je de bel toch uit elkaar haalt kan je ook kijken of je er iets van bluetooth oid. in kan plaatsen.
 
Maar zo snel geef ik ook weer niet op. Wanneer je de bel toch uit elkaar haalt kan je ook kijken of je er iets van bluetooth oid. in kan plaatsen.

Haha, helemaal top. Vanaf 17u kan ik even goed onze telefoon + deurknop bekijken. Ik hoop dat ook daar de speaker in zit verwerkt van de deurbel. Dan kunnen we eventueel een Arduino er aan koppelen (hebben we ook nog liggen) en de Raspberry Pi die vervolgens alles doorstuurt via het netwerk.

Om mijn motivatie te onderbouwen:
- Ik koop nogal veel online spul (spontane aankoper) maar ik ben niet zo heel vaak thuis. Op deze manier zou ik dus de deur voor de bezorger open kunnen doen en hem vertellen om het in het halletje neer te zetten. Dit is zo'n gedeelde hal met onze buren (een stelletje) dus hij kan vervolgens dan ook niet onze woning in of iets dergelijks en dus is het redelijk veilig. Tenzij onze buurtjes gemene bedoelingen hebben natuurlijk ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan