• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling Hulp gevraagd voor rommelige Asus laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gurdah

Met mn wattenhoofd en nul verstand van computers!
Lid geworden
9 aug 2013
Berichten
118
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen mijn laptop weer enigszins op orde te krijgen....
Er zijn meerdere dingen aan de hand en ik kom er zelf niet meer uit. (Ook nul verstand van iets)

-Allereerst geeft de laptop steeds aan dat de C schijf vol zit.... Ik bewaar bijna alles op D ipv op C en ik kan vrij weinig vinden waarvan ik weet dat ik het kan verwijderen.

-Ook is er altijd een Immunization venster wat omhoog komt en waarvan ik niet weet wat ik er mee moet doen.

-De laptop is traag en het geluid is soms te zacht..... Ik heb er nooit een koptelefoon op aan kunnen sluiten of boxen, omdat het gewoon niet werkte.

Ik heb geen geld voor een nieuwe/andere laptop of een 'reparatie', dus hoop ik op hulp van hier....

Iemand?
 
Hoi Gurdah, ik ga jou een duidelijke opdracht geven om uit te voeren:

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Hoi! Sorry dat ik niet reageerd! Ik wist niet dat iemand op mijn berichtje gereageerd had, omdat ik er geen melding van kreeg? (of krijg je dat ook nooit?) Ik ga vanavond even aan de slag als mijn kleintje slaapt! Dank iig alvast!
 
Hoi Gurdah, als jij op jouw naam in de forumheader gaat staan, kies dan voor Voorkeuren - daar kan je alles regelen - ook wel of niet e-mail ontvangen als er een nieuw bericht wordt geplaatst in jouw discussie('s).

Ik hoop dat jouw vanavond lukt, dan kunnen we kijken wat er zoal aan de hand is met jouw notebook.
 
Tip voor iedereen met problemen: zet je woonplaats in je profiel, wellicht is er iemand in jou locatie die je kan/wil helpen.
 
Hoi Gurdah, ik ga jou een duidelijke opdracht geven om uit te voeren:

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
De eerste linkjes van FRST werken niet? krijg een 404 melding...
 
Tip voor iedereen met problemen: zet je woonplaats in je profiel, wellicht is er iemand in jou locatie die je kan/wil helpen.
Goed idee, maar lukt me niet.... :/
 
@Gurdah ben je vergeten om op opslaan te klikken en vervolgens dien je je effe af te melden om je terug aan te melden … klik maar eens op mijn avatar en je zie vervolgens mijn woonplaats vermeld staan .
 
@Gurdah ben je vergeten om op opslaan te klikken en vervolgens dien je je effe af te melden om je terug aan te melden … klik maar eens op mijn avatar en je zie vervolgens mijn woonplaats vermeld staan .
Nee, ik kan niet eens opslaan.... Als ik daarop klik, zegt het balkje "je actie kan niet worden bevestigd"en dat ik het opnieuw moet proberen....
 
die melding kreeg ik ook te zien maar het ging dus wel ..Ashampoo_Snap_dinsdag 4 december 2018_21h08m32s_002_.png

**en bij u ging het ook ..zie maar ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 4 december 2018_22h12m19s_003_.png
 
Nogmaals de opdracht - gecontroleerd - de links werken nu.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Oké....het dowloaden is uiteindelijk toch gelukt! Nu kijken of ik antivirusscanners en malware programma's kan vinden en uitschakelen....
 
Laatst bewerkt:
Welke antivirussoftware heb jij draaien in jouw Windows?
 
In ieder geval Avira en verder ga ik kijken of ik nog iets anders kan herkennen.

Ik zie nog Malwareprotection live
ER staat nog Spybot S&D startcenter
Spybot search & destroy 2
 
Ik heb Avira nu uitgeschakeld...
Zijn die andern nog van belang?

Dit heeft iemand anders er jaren geleden voor mij op gezet...
Ik zie nu ook dat Malwareprotection Live eigenlijk sowieso slecht is en er af moet...?

Als ik bij configuratiescherm en programma's verwijderen kijk, zie ik dit er allemaal niet bij staat trouwens.... Zit het er dan nog wel op? (snap er niks van)
 
Laatst bewerkt:
Is goed zo, ik hoop dat straks beide logs beschikbaar zijn.
 
Zo goed?
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    23,7 KB · Weergaven: 1
  • Addition.txt
    33,5 KB · Weergaven: 1
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan