• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

hulp met veilige pc maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DubDub

Nieuw lid
Lid geworden
12 apr 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik wil mij gaan bezig houden met crypto's en zoek daar voor wat hulp mbt beveiliging.
Mijn pc is al een aantal jaartjes oud en ik heb alleen een standaard gratis avg er op staan en ik klik op alles wat los en vast zit. Mijn vrienden adviseren mij om een dedicated pc aan te schaffen maar daar heb ik momenteel even niet het geld voor. Ik heb wel nog een splinter nieuwe ssd liggen in de verpakking.
Nu is mijn vraag dan eigenlijk: Kan ik die nieuwe ssd in mijn pc zetten er daar een nieuwe windows op instaleren en word dat dan ook gezien als dedicated pc? Zo ja kan dat dan met de zelfde windows of moet dat dan ook een nieuwe zijn?

En dan vroeg ik me verder nog af of een betaalde anti virus echt zoveel beter is dan een gratis versie?
en welke raden jullie dan aan? En kan niemand mij uitleggen wat een VPN nou precies is. Verder dan Virtual Private Network ben ik niet gekomen.

Alvast bedankt.

Andy.
 
Welke Windows versie gebruik jij en wil jij gaan minen?
 
Ik draai op Windows 10 pro
en ja ik heb een miner staan te draaien.
 
@DubDub, heb je wel overwogen, dat het voor jou feitelijk een onbegaanbare weg is zelf te minen?
Mining is al jaren enkel voor professionals met geld en met de nodige apparaten en een enorm energieverbruik verbonden.
Wat wil jij dan bereiken met jouw huis, tuin en keuken computer?
 
Met je huis tuin en keuken PC heeft het een tijd geen zin meer om het te doen. Er zijn hele datacenters die dit werk doen. Daar ga je nooit van winnen.
 
Crypto's zijn stukje breder dan Bitcoin alleen.. Er zijn talloze alt-coins te vinden die wel te "minen" zijn, of deze het dan weer waard zijn is een andere discussie.

@DubDub VPN versleuteld je netwerkverkeer tussen jou en de server van de dienst (dit kan een website, applicatie of dienst zijn). Omdat je netwerkverkeer versleuteld is kan een derde partij technisch nog wel de data onderscheppen maar is dan niet leesbaar en dus nutteloos.

Het versleutelen werkt met een public en private key welke aan elkaar gekoppeld zijn. Als jij een bestand versleuteld gebruik je de public key van de ontvanger, zodat de ontvanger met zijn private key het bestand kan ontsleutelen en dus lezen.
Andersom werkt dit het zelfde als ik bijvoorbeeld iets naar jou wil sturen versleutel ik het bestand met jouw public key en kan alleen jij deze ontsleutelen omdat jij immers de enige bent die de gekoppelde private key heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan