• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hulp nodig met i7 870 oc!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lautje5555

Nieuw lid
Lid geworden
17 jun 2019
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Ik heb de laatste tijd zeer irritante frame drops, van 120 naar 40, en kan daar niet tegen. Het komt denk ik door de cpu die ik gebruik. I7 870 met een gtx 1050 ti, het heeft een bottleneck en wil het daarom overclocken en wil het dan graag ook testen met emulators. Dan kijk ik wat video's om te zien hoe het moet, maar dan staat er dat ik de clock ratio van de cpu naar Manual moet zetten. Ik kan het niet aanpassen en staat op auto. Hoe kan ik dat veranderen?
En nog 1 vraag. Als ik mijn pc opstart zie ik 8 gb ddr3-1600mhz terwijl mijn ram 1866mhz is. Hoe zou ik dat kunnen aanpassen?

Specs:
V-P7H55E
8gb ddr3 1866mhz
I7 870
Gtx 1050 ti
Bios versie 0504
 

Als je dat leuk vind om te doen, helpen zal het niet tegen die frame drops, dat wordt veroorzaakt door een prog die op de achtergrond de resources op zit te eten.

Zet alles uit of verwijder de items in opstarten die niets met drivers, anti-virus of de eventuele back-tool heeft te maken en reboot.
Ook bij de geplande taken kijken.
One-Drive heeft er ook een handje van om de boel te verstieren b.v.

Of kijk met autoruns, kun je dingen uitvinken die niet nodig zijn om mee te worden opgestart.
 
Zou het dan ook gewoon helpen om me pc helemaal te resetten? En me games staan op een andere hdd, komt het misschien ook daardoor?
 
Tip, begin eerst uit te voeren wat ik voorstelde, na een reset staat er weer een hoop rommel in wat niet hoeft.
 
Ja, ik ga dat programma downloaden en uitproberen.
 
Ik heb veel dingen uitgezet, maar het heeft helaas niet geholpen. Toch wil ik graag mijn cpu overclocken, maar zag ik op YouTube dat er een Ai tweakers optie was en ik heb die niet. Hoe kom ik daaraan?
 
Doe nu eerst het onderstaande, overclocken is een optie om de boel sneller sneller te maken en heeft niets van doen met framerate.

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan