• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies i7 2600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycho

Gevestigd lid
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
205
Waarderingsscore
2
Sinds de aanschaf van mijn nvidia geforce 1060 is mijn game PC veel beter gaan presteren. Nu zit ik alleen nog met een CPU die ik graag zou upgraden.
Momenteel heb ik de AMD FX6300, alleen in combinatie met de 1060 bottlenecked hij de PC. En vandaar dat sommige games niet optimaal presteren. Bijvoorbeeld Ghost Recon Wildlands zou goed moeten werken met mijn GPU alleen mijn CPU is niet krachtig genoeg om het spel vloeiend te laten afspelen.

Nu heb ik een aanbod gekregen om een complete PC voor 50 euro over te kopen met een Intel i7 2600 erin. Ik zat te denken deze i7 dan te vervangen met mijn AMD FX6300. Is dit een verstandige keuze? Zal de i7 beter presteren dan de FX6300?
 
50 euro?, wil ik ook wel, ik zeg doen.
Merk en type moederbord, voeding en hoeveel intern geheugen?
 
Haha ja het is via een vriend van mijn broertje. Hij gebruikt die PC niet meer. Hij weet zelf alleen ook niet precies wat de specificaties zijn. Wel heeft hij er zelf op gegamed.
Dus ik weet verder ook niet precies wat voor specificaties de PC verder heeft.

Maar 6300 inruilen voor de i7 2600 is een goed idee?
 
Laatst bewerkt:
nooit je 2600 door fx gaat vervange, dat is achteruitgang. bouw dan gewoon een nieuw systeem of koop hashwell 2e hands met mobo zodat je ddr3 nog kan gebruiken. hashwell smasht nog steeds elke game die er is duidelijk beter voor gaming nog steeds als een ryzen 7
 
nooit je 2600 door fx gaat vervange, dat is achteruitgang. bouw dan gewoon een nieuw systeem of koop hashwell 2e hands met mobo zodat je ddr3 nog kan gebruiken. hashwell smasht nog steeds elke game die er is duidelijk beter voor gaming nog steeds als een ryzen 7

Ja excuus ik had het verkeerd geschreven. Ik bedoelde FX6300 vervangen met de i7 2600.

Ik ga hem vanmiddag ophalen en wil dan de i7 overzetten wat waarschijnlijk met moederbord en al moet aangezien mijn eigen moederbord geen i7 in past.

Daarna wil ik mijn oude moederbord en FX6300 in de "nieuwe" PC zetten samen met mijn oude videokaart van een paar maand terug (GTX 750ti). Om zo een werkende 2e PC te hebben die ik eventueel weer kan doorverkopen.
 
die 2600 is zeker geen K versie ?

en hoeveel kost het je want dat is namelijk het belangrijkste ?
 
Nee helaas geen K versie. Voor 50 euro heb ik een complete PC. Het enige wat ik echter weet van de PC is dat er een i7 2600 en 8 gb ram in zit. Verder weet ik dat er op gegamed is maar door aanschaf van een nieuwe PC doet hij deze weg.
 
weetje zeker dat het geen scam is ?
anders kan je het best doen idd voor 50 euro je zou het zelf voor profit kunnen verkopen
 
Nee weet het zeker, degene van wie die geweest is is een goede vriend van mn broertje, die mensen daar hebben geld zat aangezien hij deze computer weg doet omdatie een nieuwe kocht van 1200 euro haha.
 
zou hem sowieso kopen of je hem gaat gebruiken of niet dat flip je zo voor wat profit
 
Ik heb hem gekocht en inmiddels hier. Alles klopt. Nu wil ik over gaan tot het overzetten van het moederbord/processor. Daarvoor kan ik wel wat hulp gebruiken dus maak ik een nieuw topic aan.
 
Waarom het moederbord overbouwen? Kan je beter niet gewoon de videokaart overzetten naar die i7
 
Waarom het moederbord overbouwen? Kan je beter niet gewoon de videokaart overzetten naar die i7

Nou daar zat ik eerst ook aan te denken, maar de desktop met I7 is een dichte kast zonder ventilatoren. En aanzienlijk kleiner dan mijn eigen pc. Vandaar de keuze voor mijn eigen kast.
 
Good thinking!
 
een dichte kast is niet altijd een nadeel hoor. ik heb bijvoorbeeld een kast met alleen achter en voor en zijkant op me oude kast. maar mij nieuwe kast waar wel 10000 fans in passen is veel luidruchtiger met de zelfde fans omdat die eigenlijk van elke kant gewoon open is. als je niks extreme doet zou ik de dichte kast pakken minder geluid van fans,hdd,coilwine etc
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan