• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

iemand ervaring

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb die site bekeken en vind het advies daar bijzonder slecht.
Het is een site om je op een verkeerd been te zetten.

Waar je een goed advies vind, zijn sites met internationale reputatie, zoals bijvoorbeeld https://www.av-test.org/en/ - klik op Home User.
 
ik heb nu de gratis versie van comode internet security, maar ik denk dat die wat zwaar loopt. kan dit ? daarom dat ik naar een goed licht alternatief op zoek ben.
werk met win10 , intel core i3 en 4GB ram
 

Ja - Windows 10 Defender - maar ook de versies voor de oudere versies is inmiddels een derde leven begonnen en doet heel goed mee in internationale tests.

Toch zijn er gerenommeerde computersites die dit gegeven omdraaien (vreemd genoeg) en dat je beter uit bent met goede antivirusprogramma's van derden.

Zelf heb ik in Win 8.1 voor Kaspersky Free gekozen.

@ Ford Focus: Kaspers Free is top en draait heel licht in Windows.
 
Hoi, zoals Lange pier al aangaf, de huidige Defender is prima.
Ik persoonlijk gebruik de gratis versie van zonealarm.
Zie Klik voor info
 
Zit ook een prima firewall in Defender, maar ja.
 
Kaspersky Free in combinatie met ZoneAlarm Free Firewall.

En in die firewall een vinkje gezet bij Enable Arp Protection
 
EN WAT VINK JE DAN JUIST UIT IN ZONEALARM? VOOR WAT DIENT DAT ?
 
Ik ga volledig mee in de opmerking van Lange Pier. Ook ik belast mijn pc niet met extra antivirus of een losse Firewall. Als Windows (10) dat prima op orde heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan