• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik heb een pc md8800 van Medion die draaide op windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans Bertisen

Junior lid
Lid geworden
8 aug 2013
Berichten
30
Waarderingsscore
1
Deze pc met een geheugen van 3GB n een Intel Pentium D CPU 3.00 GHz heb ik omgebouwd op Windows 10 ik heb daar OpenOffice op geïnstalleerd als ik met office ga werken of heb gewerkt dan kan ik meestal niet de pc uitschakelen hij doet het dan gewoon niet meer, wie kan mij helpen om daar iets aan te doen ?????? Dat zou leuk zijn.
 
Hij werkt dus goed, behalve als jij met Office hebt gewerkt?
Hoe heb jij Windows 10 erop gezet?
Want je kunt alleen van uit Windows 7 0f 8 upgraden.
 
Hoi Aarie25 ik weet niet hoe het werkt maar ik heb volgens mijn idee Contact met u over mijn Probleem ik leg het nog even verder uit ik heb Windows 10 er op laten zetten door een bedrijf total IT Computershop in Wijchen en als je Windows 10 opstart is er ook niets aan de hand maar af en toe en dat is van de 10 zeker 8 keer dan kan ik OpenOffice wel starten maar niet meer sluiten en ook de computer kan ik niet meer normaal afsluiten maar alleen met de nootstop (schakelaar) Ik hoop dat je hierop wil reageren en ik hoop het dan weer terug te vinden wat ik moet doen, alvast bedankt.
frans
 
Hallo Frans,

Wel een vreemd gebeuren.
Jij hebt dit dus alleen met Openoffice?

Welke versie van Windows 10 gebruik jij?
Om daar achter te komen typ in de zoekfunctie naast start winver en druk op enter.
Welke anti virus gebruik jij?
 
Welke versie van Openoffice gebruik jij?
 
jij dient eens via start>instellingen >systeem >info de info te vermelden van dit systeempje ..
aangezien er eerder xp op aanwezig was vermoed ik zo dat dit systeempje géén 64 bit processor heeft maar wel een 32 bit's ...de vraag is dan inderdaad welke versie er gebruikt werd ..
*er komt een einde aan de 32 bit's versies ..enkel de systemen die nu een 32 bit draaien verkrijgen nog update's maar ook dit zal ooit eens stop gezet worden ..
 
In apparaatbeheer, zijn daar gele uitroeptekens of rode kruisen te zien ?
 
Vaak veroorzaakt de 'snelstart' hiervan problemen.
Als je op ctrl+alt+del drukt en dan bij taakbeheer kijkt/zoekt zie je ergens in het rijtje 'soffice' staan, beëindig dat proces en meestal komt de rest van het programma weer tot leven.
Als dit werkt kun je 'soffice' gewoon verwijderen via
Instellingen-> Apps-> Apps en Onderdelen-> OpenOffice selecteren-> kiezen voor Wijzigen en daarna in de installatie shield wel kiezen voor Verwijderen (van Office snelstarten)
 
Aarie25 ik ga even kijken wat ik allemaal kan beantwoorden jouw eerste vraag welke versie van Windows is Windows 10 Home versie 1903.
Het is bij OpenOffice versie 4.1.7 maar het kan ook als ik iets anders doe op de pc zoals internetten of iets zoeken dan stopt hij gewoon. Misschien kun je hier iets mee.
Ik gebruik de virusscanner van Windows 10 zelf ik heb wel de Gdata maar die heb ik nog niet geïnstalleerd op die machine stapje voor stapje dacht ik en hier stopt het al.
Verder vraagt iemand iets over de bits versie dat is 32 bits de machine is ook 32 bits en x64 processor
Er is ook iemand die vraagt of er gele uitroeptekens staan in het apparaat beheer nee dus maar na deze opdracht slaat hij weer vast, ook is er iemand die zegt dat de snel start dit kan veroorzaken en die vraagt of ik "soffice" zie staan maar dat zie ik niet zo dus alweer een heleboel om over te denken, of drie hoog het raam uit grapje.
bedankt voor jullie moeite ik ben benieuwd naar de oplossingen.
Groetjes Frans
 
Bedankt voor jou antwoorden.
Het zou kunnen dat Windows 10 te zwaar is voor jou computer.
Ik zou eerst eens beginnen met de tips van Lange Pier uit bericht 7.
Ook zou ik alle apps en live tegels die je niet gebruikt verwijderen of uit zetten.
Gebruik jij Chrome als browser dan zal ik die ook verwijderen, want die vraag ook veel van een computer. De nieuwste Edge is net zo snel.
 
Heb jij de 32-bit versie of de 64-bit versie geïnstalleerd.

En doe ook het volgende:

download de bijgevoegde CrystalDiskInfo Portable.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo64.exe


Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo8_3_2.zip
    9,3 MB · Weergaven: 1
Oké heren hier ben ik weer ik ga de door jullie gevraagde opdrachten uitvoeren maar dat geeft nogal tikwerk omdat ik dit op een andere computer ontvang, wat ik ook leuk vind is dat ik een oude bekende terug zie nl. Abraham54 jaren geleden contact mee gehad over een ander probleem op dezelfde pc onder XP maar een ander probleem en dat is geweldig opgelost.
Nu krijg ik bezoek dus moet ik er even uit ga straks weer verder.
 
Goede middag heren hier ben ik weer het een en ander geprobeerd deels gelukt deels mislukt maar om even op Abraham54 terug te komen ik heb die CrystalDiskInfo8_.... opgespoord en gedraaid en ik heb ook nog zo'n vervelende driver programma die er de hele tijd tussen zit te vervelen.
maar ik kan Diskinfo32 draaien en daar is alles oké Blauw in dit geval en de andere files (programma's)
die kan ik niet draaien Hij zegt deze App kan niet worden uitgevoerd kun je hier wat mee??? ik wacht weer het antwoord af
 
Ga naar Start /Uitvoeren en typ sfc /scannow gevolgd door klikken op OK of indrukken van de Entertoets.

Denk wel aan de spatie na 'sfc'.

SFC houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist functioneren, zo nodig volgt reparatie.
 
hoi Abraham ik zie een flits op het scherm maar verder gebeurt er niets heb het al een paar keer geprobeerd. Ik moet er nu even weg kom straks nog even lezen voor nieuwe opdrachten.
Groet Frans
 
Ik ging er foutief van uit dat je Windows XP gebruikt.

De nieuwe opdracht!

Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Abraham ik heb het eerste stuk kunnen doen maar deel twee dat begint met DISM.exe dat kent hij niet
hij geeft een foutmelding, ik probeer het straks nog een keer ik moet voor het eten gaan zorgen maar bij het eerste stuk geeft hij geen opmerkingen 100% getest. ik ben even weg groet frans
 
Hoi hier ben ik weer Abraham54 ik heb de twee testen gedaan .
Bij sfc geen problemen ontdekt of gemeld en bij DISM.exe had ik een foutje gemaakt met de spatie voor de schuine streep maar dat heb ik ontdekt en gedraaid en ook hier geen enkel probleem of melding heb daarna toch maar sfc gedraaid dus alle opdrachten uitgevoerd en dat wou je weten bij deze dus, hoe nu verder ik wacht je opdracht geduldig af. Groet frans
 
Vertel nu eerst hoe Windows nu draait.

Vertel ook eens welke onderdelen jij van OpenOffice nodig hebt.
Als dat enkel Word, Excel en Powerpoint bestanden zijn, dan is er uitskekend alternatief!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan