• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik heb een vraag over Dell Latitude.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geeuwke

Nieuw lid
Lid geworden
31 okt 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Ik heb een Dell Latitude D531 met Windows XP. Daar heb ik nu 4 gb ram geheugen in laten plaatsen. Kan ik hem nu zo upgraden naar Windows 10? Zou iemand mij hier advies over kunnen geven?
 
Vanuit Windows XP is er geen upgrade mogelijkheid naar Windows 10.
Dat is alleen mogelijk vanuit Windows 7 of Windows 8.1.

Jouw machine is al twaalf jaar oud, maar met een Linux versie erin zal hij als nieuw werken!
Wat doe jij zoal met deze machine?
 
@Geeuwke, een machine met een 2.0 GHz AMD processor zou je helemaal niet willen upgraden.
Imho : accepteren wat 'ie nu levert, of een nieuwe machine kopen. Sommige I3 en I5 processors leveren al een boost op. Nog even los van een SSD.
 
Hallo Abraham, ik surf er wat mee op internet en ik doe genealogie onderzoek naar familie. verder niet zo veel maar ik heb op zolder nog een desktop staan waar wel Windows 10 op draait, dan zou ik het een beetje gelijk hebben snap je? Maar als het niet gaat, gaat het niet.
 
Bedankt Quandor, als ik een ssd zou laten plaatsen, kan het dan wel?
 
Nee, een SSD speelt geen rol in de (on)mogelijkheden tot upgrade.
Persoonlijk zou ik een dergelijk oude machine niet meer upgraden, maar een relatief simpele / goedkope nieuwe ervoor terugkopen.
 
En als het goed begrijp moet ik eerst upgraden naar Windows 8.1 en daarna van 8.1 naar 10?
 
Niet doen. Een simpele nieuwe machine doet jou qua snelheid achteroverslaan.
 
Dat genealogie onderzoek, gebeurt dat ook middels de browser of gebruik je daar ook speciale software voor?

Wat betreft Windows 10 - je machine zal eerst onderzocht gaan worden of Windows 10 mogelijk is.
Die test kan je sowieso uitvoeren!

De installatie procedure kan namelijk stoppen.
Want - ook een licentie nodig!

Een SSD zal je oude machine min of meer een boost geven.

Maar ik zou via marktplaats naar een moderne Dell Latitude met i5 zoeken.
Daar zal je veel meer plezier van hebben en zal voor redelijke prijs te vinden zijn.
Bovendien vind je er een met Windows 7 en een Windows 7 licentiesticker in het accuvak, dan kan je die licentie gebruiken om Windows 10 schoon te installeren en geactiveerd te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan