• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik kan geen word bestand meer opslaan?! FOUTMELDING

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacbookUser

Nieuw lid
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik kan vanavond ineens geen word bestanden meer op mijn macbook opslaan, terwijl dit gisteravond nog gewoon kon?!
Als ik een bestand op wil slaan krijg ik de melding:
'Word kan het opslaan niet voltooien vanwege een fout met de machtiging voor het bestand.'

Als ik deze wegklik, krijg ik de volgende melding:
'Het document 'Document4' kan niet worden bewaard als '...'' (maakt niet uit wat voor een naam ik het bestand geef)

Ik heb een macbook air, early 2015 met macOS mojave versie 10.14
Word versie 16.25, office 365-abonnement

WEET IEMAND WAT TE DOEN?????
 
Ik heb geen ervaring met mac, maar een vriendin die windows gebruikt, had de schijf vol en daardoor kon ze het bestand niet opslaan, of wellicht de ICloud vol? Geen idee, hopelijk reageert er iemand, die meer ervaring met mac heeft. En wellicht is het wel iets heel anders.
 
Gaat het hier om één bepaald bestand? Of kan je geen enkel bestand meer opslaan?
 
Open dat problematische bestand, kopieer de volledige inhoud en plak die in een nieuw (leeg) Word bestand. Kun je dat nieuwe bestand dan wel opslaan?
 
Open dat problematische bestand, kopieer de volledige inhoud en plak die in een nieuw (leeg) Word bestand. Kun je dat nieuwe bestand dan wel opslaan?

Nee, dat lukt helaas niet .....
 
Eerst even dit: een heel bericht quoten is storend en overbodig. Gebruik die functie alleen om een bepaald deel van een reactie aan te duiden.

Op de reactie van Porrelaar schrijf je dat het kopiëren en dan opslaan niet gaat. Waarom niet? Krijg je een foutmelding of iets dergelijks?
 
Excuus Rubensky.

Dan krijg ik dezelfde foutmelding als eerder vermeld.
 
Heb je in Word - Bestand - Opties - Vertrouwenscentrum - Instellingen voor het Vertrouwenscentrum geregeld?

Indien namelijk de opslaglocatie in jouw MAC is veranderd, dan de locatie waar jij jouw documenten wilt opslaan dan via bovenstaande instellingen die nieuwe locatie in het Vertrouwenscentrum toevoegen.

Ik hoop voor jou dat dit de oplossing is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan