• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik krijg SEW-Workbench niet geupdatet

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Ik heb SEW-Workbench van SEW-Eurodrive geinstalleerd. Hiermee kunnen met gegeven belastingen uit machineconstructies, motoren en regelaars gezocht worden. Ik heb het thuis geinstalleerd om het onder de knie te krijgen zodat ik het in mijn werk als constructeur kan gaan gebruiken.

Na installatie heb ik van SEW-Eurodrive een activeringscode gekregen waarmee ik toegang tot bepaalde gegevens kan krijgen. Na het invoeren van deze code moet er een update geinstalleerd worden. Als ik de setup hiervan probeer te draaien of de bestaande installatie via Apps probeer te verwijderen krijg ik de volgende melding:

1572096918119.png

(Ik heb de bovenzijde van de melding weggelaten omdat hier een groot deel van een code op staat, weet niet of die gedeeld mag worden van SEW) Het is een pad en ziet er tot de code zo uit:

1572096998896.png

Wat moet ik nu doen, alles handmatig verwijderen uit programm files, register reinigen en dan hopen dat ik het wel kan installeren?

Leo
 
Hoe installeer je de software ? Door een .exe te starten ?
Doe dat dan met een rechtsklik, en kies voor 'Starten als administrator'.
Wanneer je dat niet gedaan hebt moet je wel nu eerst de software dé-installeren voordat je opnieuw installeert. Dé-installatie doe je vanuit je programma- of appscherm, een beetje afhankelijk van je Windows versie.

Niets gaan doen met het register of de map Program Files.
 
Als ik de setup hiervan probeer te draaien of de bestaande installatie via Apps probeer te verwijderen krijg ik de volgende melding:
Sorry, dat las ik niet goed.

Kan je de update wel via aan rechtsklik - als Administrator starten ?

Je beste mogelijkheid ligt anders in het terugzetten van een herstelpunt van vóór de installatie. Mits dat er is natuurlijk.
Na het terugzetten van dat herstelpunt je systeem stabiel laten worden, zodat b.v. je AV geupdate is.
Daarna weer installeren via de rechtsklik en als Administrator.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het invloed gehad kan hebben maar ik bedacht me gisteren dat ik de downloads op de D-schijf op sla. Dit heb ik inmiddels weer teruggezet naar de C-schijf na een hoop gedoe om een Python download te verwijderen, uiteindelijk via cmd gedelete. Mij volslagen onduidelijk waarom dat bestand niet te verwijderen was via de normale weg.

Als administrator lukt het ook niet, ook niet na het geven van alle / zo veel mogelijk rechten via de security tab onder properties van de folder en bestanden.

Het wordt steeds "mooier". Ik heb nu toch de bestaande installatie kunnen verwijderen op de juiste manier. Als ik nu een hele nieuwe installatie wil doen krijg ik de volgende foutmelding:

-5001 : 0x800700002

Dit is volgens een bericht een fout in USB.

Ik heb een zip bestand gedownload, deze uitgepakt in downloads en uitgevoerd. Dan krijg je een pagina van SEW in de browser waarop je dan een link kunt aanklikken welke de setupfile download. Als ik die wil uitvoeren krijg ik bovenstaande melding.
 
Voor het mij onbekende programma PSCAD:
error 5001 0x800700002

Causes :
* Incomplete installation package for PSCAD only,
* Incomplete installation package for PSCAD (with License Manager, and GFortran),
* Insufficient installation rights on a machine configured as a Terminal Server


Is het voor jouw Windows compatibel, of misschien kan je het in een compatablliteitsmodus uitvoeren ?

Gebruik je Bureaublad\map voor de download om zeker te zijn dat je de eigen rechten hebt bij het starten.

Ik begrijp dat het probleem alleen voor die update geldt ? Gezien de bovenstaande foutomschrijving (Incomplete installation package) zou je de update eens in dezelfde map kunnen zetten als het programma zelf.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een zip bestand gedownload, deze uitgepakt in downloads en uitgevoerd. Dan krijg je een pagina van SEW in de browser waarop je dan een link kunt aanklikken welke de setupfile download. Als ik die wil uitvoeren krijg ik bovenstaande melding.
Let op dat je de juiste install.exe start. De 32bit en 64bit kunnen er verschillend uit zien, en eentje hoeft niet per se als zo herkenbaar te zijn.

Safe mode, misschien daar eens proberen, want daar ben je je AV even kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Ben nu alles opnieuw aan het instaleren. In safe mode kom ik niet langs het aanmeldscherm, pincode onbekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan