• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik wil graag een ssd in mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nobody

Gewaardeerd
Lid geworden
30 nov 2010
Berichten
1.542
Waarderingsscore
0
Hey,

De laptop die ik momenteel heb is een acer aspire v3-571G.

Operating System
Windows 8.1 64-bit
CPU
Intel Core i7 3632QM @ 2.20GHz 51 C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Acer VA50_HC_CR (U3E1)
Graphics
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 4000 (Acer Incorporated [ALI])
2048MB NVIDIA GeForce 710M (Acer Incorporated [ALI]) 44 C
Storage
698GB TOSHIBA MQ01ABD075 (SATA) 31 C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GT51N
Audio
Realtek High Definition Audio


Ik wil graag een ssd (minimaal 256GB) met een windows 8 installatie met daarnaast een linux installatie.
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren

Bij voorbaat dank.
 
Mijn budget is 130.
 
Nou nee een 500gb ssd want de nieuwe bx serie is 120, 250, 500, of 1tb. De vorige serie was idd met 512, de mx100 maar die is nu meer dan 230 euro :/.

Top ssd's dat wel! Heb een 512gb mx100 in mijn eigen pc en het is echt een fantastische schijf :)
 
Of een caddy in de dvd tray, SSD voor het OS, de data op de HDD.
 
Waarom de Samsung? Stuk duurder, onnodig. Verschil merk je alleen in synthetische benchmarks
 

Ok, dan heb ik meer opslagcapaciteit. Maar wat voegt dat verder toe? Natuurlijk vind ik meer beter, maar als het alleen de opslag is houd ik liever vast aan mijn budget. Als het de kwaliteit/snelheid verbeterd dan is het eventueel het overwegen waard.

Of een caddy in de dvd tray, SSD voor het OS, de data op de HDD.

En wat als ik een cd/dvd wil gebruiken? Ik heb aan een SSD van 250+GB wel voldoende. ofwel ik vervang mijn HDD en klaar.
 
Nee de grotere schijf voegt prestatie gewijs niets toe nee. In dat geval is de 250gb variant perfect voor je imo. 94 eurotjes maar dus mooi binnen budget ;)
 
Qua opslag heb ik echt wel voldoende aan 256GB.
Even snel uitgerekend en windows 8 + linux + adobe maste collection cs6 + ms office = +/- 60GB.

Gezien het feit dat ik bestanden die ik niet direct nodig heb op een externe HDD opsla en daarnaast van alle opslag backups maak denk ik dat het goed genoeg is.

Aangezien de scores niet hele grote verschillen tonen tussen 256 en 512 GB denk ik niet dat daarin veel verschil merkbaar zal zijn met het draaien van bijvoorbeeld photoshop.

Ik wacht jullie oordeel af.

(en daarna mogen jullie uitvechten wie er gelijk heeft:wink:

Nee de grotere schijf voegt prestatie gewijs niets toe nee.
Hoe groter de SSD hoe sneller........
)


En iedereen heel hartelijk bedankt voor het helpen!:rules:
 
Tja de 500gb wint zon 5 puntjes meer in synthetische benchmarks. Goed dan is hij ttechnisch gezien idd sneller, maar je moet een heel bijzonder persoon vinden die dat verschil met daadwerkelijk gebruik waar kan nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan