• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost In Windows tree bij folders een slotje en een pijl

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
In mijn Windows Explorer tree zie ik bij enkelen een donkerder geel slotje en bij een andere een groene pijn omlaag.
Wat wil dat zeggen en hoe kan ik dat beïnvloeden?
perloc
 
Voorbeeld:

https://imgdumper.nl/media.php?id=5a903c1f8a51d

Ik heb ze 2x vergroot om het beter te zien.
MVG perloc

5a903c1f7f23d-WeExample.png
 
Ik denk dat het pijltje gewoon downloaden betekent en het gele slotje dat die map beveiligd is en dat je daar alleen als administrator toegang hebt.
 
Nu ik de afbeelding gepost heb: het is de Windows map Downloads.
 
De map met het slotje (er is er nog een) is gewoon toegankelijk, die gebruik ik dagelijks. Het kan iets te maken hebben met de share mode.
Ik heb beiden uit share mode gehaald. (Waren nog ge-shared). Maar het slotje blijft gewoon zitten. Netwerk werkt niet, weet je nog wel? Dus hoeft ook niet meer in de share. (Gedeelde map zeggen ze bij jullie, niet?)
De map met het pijltje is gewoon de download map. Dat pijltje is volkomen nieuw voor me. Nog nooit gezien, evenals het slotje.
Bij een van jullie nooit gezien?
perloc
P.s. Nu ik verder kijk zie ik een fors aantal mappen met van allerlei toevoegingen die ik voorheen nooit heb gezien. Bij desktop steekt er een map (?) uit. Bij documents een document, bij favorites een ster, bij Music een noot entzovoort. Wat is dat voor een flauwekul!
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik een map openen met mijn administrators account?? Geen idee. Nooit gedaan zover ik weet.
Van éen map met slotje heb ik alle permissions ongedaan kunnen maken waarmee het slotje verdween.
Van de andere map heb ik dat ook gedaan maar het slotje bleef.
Toen ik die wilde "benaderen" (ik zeg gewoon openen) wilde die niet maar ik kon een knop "continue" klikken en toen wilde die wel. In die map zit nog een submap die óók in share mode staat. Daarmee wilde ik hetzelfde doen: de permissions verwijderen. Maar helaas, pindakaas, dat gaat niet want alle permissions zijn grijs. Hoe krijg ik dat veranderd?
perloc
 
En verder een ramp!!: deze folder staat in Read Only!! en dat kan ik niet ongedaan maken. Dus ik kan niet meer naar mijn databases schrijven!!
Tevens alle copieën die ik heb van die map hetzelfde verhaal!!
Dus mijn databases zijn geblokkeerd!!
perloc
 
Had jij mijn link nog bekeken?
Want daar staat het volgende in.

Dat slotje geeft aan dat er toegangsbeperkingen zijn voor die map. D.w.z. dat niet alle gebruikers daarin kunnen/mogen kijken.
Om die drive voor iederen toegankelijk te maken:
Rechtsklik op de drive - Eigenschappen - Beveiliging.
Zorg ervoor dat in dat lijstje ook de groep 'Iedereen' staat met lees en schrijfrechten. Aanpassen via de knoppen Bewerken en dan Toevoegen.
 
En verder een ramp!!: deze folder staat in Read Only!! en dat kan ik niet ongedaan maken. Dus ik kan niet meer naar mijn databases schrijven!!
Tevens alle copieën die ik heb van die map hetzelfde verhaal!!
Dus mijn databases zijn geblokkeerd!!

Wat staat er in die map?
Dit zal waarschijnlijk geen eigen bestanden zijn?
 
Sorry dat ik dat niet heb gemeld. Maar je had het uit mijn antwoord kunnen opmaken.
Ja. ik heb uitgevoerd wat in die link zat en het resultaat is dus dat van 1 van de twee het slotje kwijt is, maar dat ik met de andere nog met problemen kamp: zie mijn antwoord hierboven.

"Wat staat er in die map". zoals aangegeven mijn databases <name>.dbf files!!. En dat zijn wel degelijk eigen bestanden!! Tientallen en een enkele tamelijk groot. En heel gek. als ik mijn programma start en iets wegschrijf naar die databases dan wordt dat gewoon weggeschreven. Dus de ramp is teruggebracht tot een probleem.
Ik heb internet afgezocht, een en ander uitgevoerd (ik moet het opschrijven wat ik uitvreet!!) maar het probleem blijft: de Read Only hokje blijft na uittikken staan.
De betreffende map staat nu onder (ik vergeet die termen iedere keer, even wachten....), ja gevonden, ik ben "Owner" van die map, maar kan die desondnaks niet van zijn permissies verlossen!!.
perloc
 
Laatst bewerkt:
Nog even over die mappen met toevoegingen zoals een mapje uitsteekt, een muzieknoot, een sterretje, fotootje, pijltje, enz ... dat wil gewoon zeggen dat die mappen de windows standaardmappen zijn voor afbeeldingen, muziek, video's, downloads, bureaublad en documenten. Dat heeft altijd al zo geweest maar misschien heb je er nooit op gelet.
Die mappen met "read-only", staat daar een blokje of een vinkje voor? Daar zit wel degelijk een verschil in. Een blokje wil zeggen dat er ergens in de map één of meerdere "read-only" bestanden zitten, bij een vinkje is de ganse map echt "read-only".
 
Laatst bewerkt:
De betreffende map staat nu onder (ik vergeet die termen iedere keer, even wachten....), ja gevonden, ik ben "Owner" van die map, maar kan die desondnaks niet van zijn permissies verlossen!!.
perloc

Dan zal dat gewoon niet mogelijk zijn om die te veranderen.
Maar waarschijnlijk heeft iedereen zo`n mapje waarvan je het slotje niet kunt verwijderen.
 
artstudiog: nee, misschien bij jou of anderen, maar ik heb het nooit gezien. Het is totaal nieuw voor me. Het enige wat ik ooit heb gezien was met mijn WinXP, als een map in share mode stond, dan kwam er een handje onder de map!! Dat zou ik best terug willen hebben. De rest kan naar de waste bin. Ik kan namelijk lezen en heb die extra poespas niet nodig.
Verder is er nog één map waar een submap met een share probleem zit. Er staat niets voor!! Gewoon het map icon. Ik heb in Win7 en recent in Win10 nooit een teken gezien bij een share, nog een ander teken bij de mappen. Het lijkt erop of er iets (per ongeluk) is aangezet in Windows.

aarie25: nou breekt me de klomp!! "Dan zal dat gewoon niet mogelijk zijn om die te veranderen." Dat méén je toch niet?? Sorry hoor, ik heb nog veel te leren maar dát kun je me niet wijsmaken!
Wat betreft dat blokje (i.p.v. een vinkje) in Read Only zou beduiden dat er {ooit} een file in Read Only is gezet volgens de link die je hebt gestuurd. Dat zou kunnen maar is in deze map (van mij) niet zo waarschijnlijk.

Anyway, ben ik wel een stukje verder gekomen maar het feit blijft dat alle permissies in die betreffende submap nog steeds in grijs zijn en niet zijn te veranderen..... En wat erger is, ook in alle copieën die ik ervan heb gemaakt.
Iemand nog een idee? Het werkt wel, dus schrijven naar de files, maar geeft toch een onbevredigend gevoel!
perloc
 
aarie25: nou breekt me de klomp!! "Dan zal dat gewoon niet mogelijk zijn om die te veranderen." Dat méén je toch niet?? Sorry hoor, ik heb nog veel te leren maar dát kun je me niet wijsmaken!

Toch ben ik bang dat je er weinig aan kunt veranderen.
 
Tja, ik kon steeds verder in de knoei.
Nu is mijn hele D: partitie niet meer bereikbaar!!
Ik meende dat die permissions er zijn als er een share mode wordt opgezet.
Dus daarom dacht ik dat die permissions er waren gekomen doordat ik een paar folders (en ook D:?? ben ik vergeten) in share mode heb gezet. Daarom heb ik alle permissies gewist van D: en nu kan ik D: niet meer in.
Daar helpt zelfs geen restore voor. Dat heb ik gedaan maar D: is nog steeds onbereikbaar. Hoe krijg ik dat weer terug??
Niemand heeft me verteld dat die permissies er zijn om bij je folders te komen. En uit vroegere ervaringen weet ik dat ik nooit permissies heb gezien in folders. Dus vandaar.
Dus dit is een noodkreet!
perloc
 
Heb jij niet gedaan wat jij eerder in een bericht zei -> ik moet het opschrijven wat ik uitvreet!!
Wat heb jij nu precies allemaal gedaan?
Kun je de permissies niet meer aanzetten van de d schijf, op de zelfde manier als je die hebt uitgezet.
 
Ik heb niet meer gedaan dan wat ik heb geschreven, Ik ben naar de D: partitie gegaan en daar kon ik wel de permissies uitzetten. Je weet toch dat in die folder waarvan ik de permissies wilde uizetten, dat die grijs waren? In de D: partitie waren ze niet grijs en kon ik ze verwijderen. Dus toen bleek de D: op slot. Als ik die aanklik krijg ik: D:\ is not accessible. Access denied.
Als ultime oplossing heb ik dat ik de C: parttie met windows kan terugzetten waardoor D: weer toegankelijk wordt. Want dat op slot zetten gebeurd niet in D maar vanuit Windows in C: . Ja toch?
Ik heb altijd met twee partities gewerkt. C: heeft Windows en alle geinstaleerde programma's en D; is mijn werkschijf waar al mijn werk op staat. De hele ellende is begonnen met dat verrekte netwerk!!
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan