• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies informatie windows 10 voorjaarsupdate 1803

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eventjes (tijdelijk) in Word omgezet: 76 bladzijden (met smalle kantlijnen..)
 
We zullen ons er eens in gaan verdiepen als de Insider versie bij mij wordt aangeboden.
 
De laatste insider version is nog niet up-to-date naar de 1803, enkel als je bij aanmelding hebt gekozen voor de Skip Ahead formule krijg je nu reeds de nieuwe Redstone 5 ter beschikking. De Redstone 4 oftewel de Spring Creator's Update zal eind van de maand/begin april ter beschikking komen van alle Windows 10 gebruikers. Redstone 4 bevat veel onderhuidse verbeteringen, qua look & feel blijft alles vrijwel bij het oude. De grootste verbetering is immers vorige weken al geweest met de update naar versie 1709 build 16299.251 waarin o.a. het probleem van de plots niet-meer-herkenbare-muis/keyboard werd opgelost.
 
Gisteren op andere HD de 1803 insider versie, is nu build 17120.1
 
@fredjeh : dat is nog steeds de versie 1709 en zit nu aan build 17623, voor de versie 1803 (Redstone) moeten we nog even wachten.
 
Hier een printscreen
5aaf78405010e-vb.jpg
 
Er is inderdaad een mogelijkheid om al te testen met de insider build. Tip: doe dit virtual.
 
We zijn benieuwd. Zeker ook naar hoe het zakelijk gaat werken.
 
Ik kwam dit vandaag nog tegen.
Er waren aanwijzingen dat Microsoft de Spring Creators Update dinsdag wilde uitbrengen, maar om onbekende redenen is dat niet gebeurd. Volgens Windows Central gaat het om een blocking bug die is gevonden.

Microsoft heeft de Spring Creators Update niet, zoals door Microsoft-insiders verwacht, op 10 april uitgebracht maar alleen van beveiligingsupdates voorzien en het bedrijf lijkt op het laatste moment nog werk te moeten verrichten.
 
Gisteren inderdaad wel updates gehad. Die zullen van de beveiliging zijn geweest. Een E-mail over de insider build heb ik nog niet gehad.
 
Gelet op eerdere ervaringen met 'major' updates, met name die van een maand of anderhalf geleden, die zich met geen mogelijkheid liet installeren, ik kreeg namelijk steeds de melding "installatie mislukt", heb ik uiteindelijk maar een paar weken oude mirror teruggezet. Daarna opnieuw die 'major' update binnengehengeld en toen ging het goed.

Vandaar mijn welgemeende advies aan allen : beschik je niet over een systeemkopie of mirror van je Windowsinstallatie (C) schijf ? Maak er dan als de sodemieter één. Het kan je bij een mislukte (naderende grote) update veel tijd / gedoe besparen.
 
Ik vind het typisch voor Microsoft.
Want Microsoft heeft alweer veranderingen in de organisatie doorgevoerd.
De hele cloudbusiness is inmiddels belangrijker voor Microsoft dan Windows en Microsoft Office zijn!
 
Had je problemen met een update?

Ik las in een ander topic waarin jij actief bent, dat iemand zijn update probleem heeft op kunnen lossen m.b.v. de MCT en daar dan de optie "met behoud van bestanden" heeft gekozen. Ik raad die optie (MCT met behoud van bestanden) in mijn 'omgeving' meestal af. Reden? De complete Windowsinstallatie wordt idd. vernieuwd door die MCT, maar verder blijft AL je eigen meuk behouden. Wat nu als 'ergens' in jouw eigen meuk het probleem zat waardoor Windows ging steigeren?

In 'mijn omgeving' geef ik dan ook steevast het advies : maak van je thans goed werkende Windows een systeemkopie (mirror) en zet die terug bij problemen. Maak daarnaast op andere lokaties dan C kopietjes van je eigen Word / Excel / foto etc. etc. bestanden en er mag nog zo'n grote 'ramp' gebeuren, binnen 60 minuten na het gebruik van de systeemkopie en het terugplaatsen van je eigen bestanden is je machine weer helemaal op en top in orde.
 
aanvulling na herstelactie met actie van Media Creation Tool: bij systemherstelpunten maken de C-schijf weer configureren. Waarom MS die mogelijkheid er altijd uitgooitna een flinke update is mij een raadsel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan