• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies informatie windows 10 voorjaarsupdate 1803

Status
Niet open voor verdere reacties.
.......... dat niet alleen, ook de handmatig weer ingestelde 'veilige modus' kunnen opstarten wordt na iedere forse update weer gedeactiveerd. Weer activeren gaat als volgt:

open als Administrator een 'opdrachtprompt' en (kopieer en plak) de volgende regel in die opdrachtprompt :

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

gevolgd door een druk op de Entertoets.

Hierna zal de computer in het vervolg weer reageren op het indrukken van F8 tijdens het booten. Ergens begrijp ik Microsoft wel, want Windows 10 biedt van huis uit heel veel herstelmogelijkheden en ook door het kunnen gebruiken van de MCT kun je weer veel repareren, maar ik weet heel zeker dat velen van ons de F8 - veilige modus, nog steeds een prettige tool vinden om eventuele probleempjes op te kunnen lossen.
@Najsnarf : ik denk dat voor de Windows systeemherstelfunctie (filosofie Microsoft) hetzelfde geldt als voor het kunnen starten in de veilige modus.
 
Laatst bewerkt:
ook een waardevolle tip, en inmiddels ingesteld. Wat ik niet eerder meemaakte: bij start in V.M. (op de pc waar ik MCT liet werken) is het classic startmenu verdwenen en zie ik die tegels weer.Bij normaal opstarten is dat classic menu er wel weer.
 
@Najsnarf

Je bedoelt dat je de tegels ziet als je opstart in de veilige modus? Dat is niet verwonderlijk want, dan word de classic schil niet gestart.
 
toch wel af en toe:
5ad86d523d8a7-start.jpg

en het bureaublad zelf:
5ad86d80519eb-No.001.jpg
 
Kies je in beide gevallen dezelfde optie tijdens het opstarten van de veilige modus?
 
en nog wat: na een actie met M.C.T. ook niet vergeten sysyeemherstel weer te configureren.
 
Én de veilige modus :)
 
Ik snap dat je iedere keer in de Veilige Modus opstart, maar doe je dat ook iedere keer met bijvoorbeeld de optie: zonder netwerkverbinding?
 
ik althans start - als regel -niet in de VM op. Maar de mogelijkheid via F8 is wat handiger dan via de msconfig.exe.
 
Dat is prima. Maar op welke manier houdt dat verband met de vraag die ik stelde?
 
je ging van de veronderstelling uit dat ik "iedere keer" in V.M. zou opstarten. Maar ik begrijp wel vaker dingen niet goed.Het kan ook zijn dat bedoeld werd in # 30: "Ik snap als dat je iedere keer in de Veilige Modus opstart ", dan wordt de vraag anders.
 
Ik bedoel wanneer je in VM opstart gebruik je dan elke keer dezelfde optie? En krijg je dan soms wel de Classic Shell en soms niet?

Dus inderdaad als...
 
In huis zijn zes pc's/laptops. Eén van mijn vrouw, 1 eigen werk-pc , twee oudjes als reserve zeg maar, vervolgens een eigen (één na goedkoopste lenovo) laptop die heel soms meegaat op reis, en 1 laptop die ik onderhoud maar die niet van mij is. Uiteraard is daar maar zelden - of hopelijk nooit - de noodzaak van opstarten in V.M. Op dit moment weet ik niet precies wanneer en in welke pc die "tegels" onlangs kwamen bij opstarten in V.M. hoewel ik op alle pc's Classic startmenu heb. Wat mij betreft is er niets aan de hand, maar controleere ik wel (na een grote update bijvoorbeeld ) 1) of systeemherstel weer ingschakeld is en 2) of ik kan opstarten in V.M. ( en of opstarten in V.M. altijd mogelijk is via msconfig zou ik zo niet weten).
 
Dan laten we dit even voor wat het is.

VM opstarten vanuit msconfig is eigenlijk altijd wel mogelijk. Er zit alleen een groot nadeel aan: de veilige modus gebruik je meestal als de computer niet meer aangaat. Dan is de optie met F8 heel handig want daar hoeft de computer niet "normaal" voor op te starten. Dat moet voor msconfig wel. Dus dat is een leuke maar eigenlijk niet goed werkende optie.
 
Graag gedaan hoor.
 
Er is in elk geval vertraging opgelopen. Volgens mij is de exacte nieuwe datum nog niet bekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan