• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Inloggen mijn Ziggo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Voor degenen die problemen hebben met het inloggen Mijn Ziggo.

Aanvankelijk lukte het niet met Google in te loggen naar Mijn Ziggo.
Met Edge lukte het wel.

De volgende oplossing gevonden.

Google>drie puntjes links boven>Instellingen>Geavanceerd>Instellingen voor content>Cookies>Indirecte cookies blokkeren op UIT zetten.

Ik hoop dat ik hiermee iemand geholpen heb.
 
Dat is een prima tip, ikkwav!

Ik had dezelfde problemen met inloggen op Mijn Ziggo. Ik snapte niet wat er aan de hand was. Dan maar een nieuw wachtwoord aanvragen? Maar Ziggo wilde dat nieuwe wachtwoord sturen naar een oud e-mailadres dat allang vervallen was. Had Ziggo mijn nieuwe e-mailadres dan niet? Ja hoor, want op dat nieuwe e-mailadres komen immers al een jaar de mails binnen waarop staat dat er een nieuwe factuur voor mij klaar staat bij Mijn Ziggo.
Dat is voor mij een teken dat Ziggo zijn administratie niet op orde heeft.
Een dag later kwam ik erachter dat ik in Firefox cookies van derden moet toestaan. Anders kan ik niet inloggen op Mijn Ziggo.

En zo regel je dat in Firefox:
Firefox > Menu openen > Opties > Privacy & Beveiliging. Kijk dan onder Cookies en websitegegevens en stel cookies van derden zo in:

5bb20615e4b2b-Firefox_cookies_van_derden_accepteren.png


Ik had cookies van derden accepteren eerst op Nooit staan. Dan lukt het inloggen op Mijn Ziggo niet.
--------------------------------------------------------------------------
Omdat ik me afvroeg waarom Ziggo op de proppen kwam met een oud/opgeheven e-mailadres, heb ik bij Ziggo een overzicht opgevraagd van alle persoonlijke gegevens die ze van mij hebben. In de mail die ik daarna ontving stond het volgende:
"Je vroeg ons om een overzicht van de persoonlijke gegevens die we van je hebben. Dat maken we graag in orde. Binnen 30 dagen krijg je een e-mail met daarin een persoonlijke link om het overzicht te downloaden."

Ik ben benieuwd... Nog wel een maandje geduld oefenen.
 
In Firefox heb ik bij cookies van derden ook ingesteld enkel van bezochte en bij bewaren totdat: ik firefox afsluit!
 
Bij Google gebruik ik ook de extensie Click&Clean.
Daarmee verwijder je de geschiedenis, cookies, downloads cache.

Wel zo handig.
 
Beste forumleden. Ik kan al maanden niet inloggen bij Ziggo. Neem eens een kijkje op de Ziggo community, het forum aldaar. Eén en al klachten over inloggen. Volgens mij heeft Ziggo maar weinig voor elkaar, niet alleen de administratie, ook de klachtendienst enz. Ik ben al jaren bij Ziggo (voorheen UPC enz.) heb er het hele pakket, dus weggaan is even geen optie. Maar vele adviezen, die ik al gekregen en elders gelezen heb, heb ik waar mogelijk opgevolgd. Ik gebruik Google Chrome en bij mij werkt dat met die cookies niet, staan aan of staan uit, alles toelaten, het maakt niet uit. Voorheen bij Edge inloggen ging wel, maar wil nou ook niet meer. Mij lukt het nog via facebook. Maar in alle forums hebben ze het erover, ieder luistert naar elkaar, maar Ziggo luistert naar niemand. De enige oplossing die ze hebben is , maak een nieuwe account, maak een nieuw wachtwoord. Ik heb een speciaal dik boek met wachtwoorden van Ziggo. Groeten Leo.
 
Heb geen enkel probleem met inloggen op Mijn Ziggo en bij problemen, bellen, je wordt prima geholpen, ik althans.:)

Stop met klagen en bel 1200 en los het probleem op met de helpdesk.
 
Dank voor de berichten beste forumleden. Ik neem jullie adviezen ter harte, heb er ook al diverse opgevolgd. Maar excuses ben blij met de adviezen, maar er zijn ook tegengestelde adviezen of die mij te ingewikkeld en te ingrijpend zijn. Maar ik kom er wel uit. En toch even Lange Pier, ook dank voor je berichten en wees heel blij dat je zo goed geholpen wordt. Ik ben naar dit forum gekomen in de hoop dat er een PC-eigen of Software oplossing zou kunnen zijn. Bij Ziggo ben ik volledig bekend, per email, per forum, per telefoon of denk je dat ik me bij Ziggo niet gemeld heb. Alleen heb ik helaas niet die ervaringen met Ziggo zoals jij ze hebt, daarom ook gezegd wees er blij om. Verder zie diverse forumleden voor jouw bericht, met gelijke problemen met Ziggo en kijk dan ook even op het Ziggo forum, ook allemaal blije mensen, die net zo prettig zijn geholpen als jij :sob:. Ik zal niet meer klagen, daar ben ik veel te vrolijk voor :p.
 
Ook ik kon niet inloggen, na toestaan van indirecte cookies, probleem opgelost!
 
Dank je, prutser, voor je advies, ga het nog een keer proberen.
 
Na vele adviezen te hebben opgevolgd en vele keren ook het advies van Ziggo, die je steeds een nieuwe account, dus inlognaam en wachtwoord laat maken, heb ik rigoureus alles gewijzigd en met nieuwe accounts lukt het eindelijk op normale wijze in te loggen. Moet nog wel soms 2x proberen, maar ik kom er. Dank aan iedereen.
 
Voor degenen die problemen hebben met het inloggen Mijn Ziggo.

Aanvankelijk lukte het niet met Google in te loggen naar Mijn Ziggo.
Met Edge lukte het wel.

De volgende oplossing gevonden.

Google>drie puntjes links boven>Instellingen>Geavanceerd>Instellingen voor content>Cookies>Indirecte cookies blokkeren op UIT zetten.

Ik hoop dat ik hiermee iemand geholpen heb.
Ja je hebt mij zeker geholpen ik kwam met zowel mijn laptop, tablet en mobiel er niet op! Als je toevallig nog tips hebt hoe ik het met de tab en mob voor elkaar krijg, ben ik je eeuwig dankbaar maar met de laptop kom ik er ook wel, bedankt
 
Ik denk dat je de tip van ikkwav moet opvolgen - zie eerste bericht in dit topic.
 
Beste forumleden,
Door omstandigheden kon ik enige tijd weinig aandacht aan het forum besteden, en overigens ook andere forums waaraan ik mee doe. Inmiddels worden (men is nog bezig) mijn PC's geheel nieuw ingesteld, eerst geschoond en alles eraf en dan verdwijnt ook een hoop malaise. Ik kan wel weer inloggen bij Ziggo, maar wel met al die probleempjes met aan en uitzetten van cookies enz. Verder geen klagen dus en ook dat was niet tegen heel Ziggo, ik ben daar al jaren, toen bij ons de centrale antenne wegging werd het de kabel en via via UPC naar Ziggo. Dat is zeker al meer dan 30 jaar geleden. Alleen werken sommige klanten- c.q. klachtendiensten slecht dan wel zeer langzaam. En dat was in mijn geval voor Ziggo, maar ik ken er nog wel één Eneco. Maar het zal voor ieder anders zijn. Niettemin dank aan allen die geholpen hebben. En exclusief, hoe is het met Abraham54, heeft ook altijd fijn geholpen, maar heb een hele tijd niets meer van hem gehoord. Hij is nog wel druk bezig zie ik. In elk geval het gaat jullie allen goed van mij en ook een prettige jaarwisseling, dat duurt niet lang meer en dan is er weer een jaar voorbij. Groeten Leo.
 
@porrelaar: "Dat is voor mij een teken dat Ziggo zijn administratie niet op orde heeft. ". Hoewel ik verder tevreden ben over Ziggo laten ze daar idd. wel eens een steekje vallen. Een belangrijk wijzigings bericht van Ziggo kwam begin dit jaar niet aan omdat ze het naar een oude en al opgeheven e-mail adres hadden gestuurd. Mogelijk had dit te maken met het samenvoegen van UPC met Ziggo bestanden. Daar hebben ze ook een tijd mee geworsteld.
 
@Veng Ik dacht dat ik allang mijn verdere ervaringen met Ziggo had beschreven. Blijkbaar niet. Dan zal ik dat nu goedmaken.

In post #2 schreef ik dat ik bij Ziggo een overzicht van al mijn persoonlijke gegevens had aangevraagd. Dat overzicht kwam na een week. Uit dat overzicht bleek dat Ziggo naast mijn huidige/geldige e-mailadres ook nog het verouderde e-mailadres had staan waarmee ik me in een ver verleden had geregistreerd bij Mijn Ziggo.
Dat oude e-mailadres kon ik zelf niet verwijderen. Ik zag dat oude e-mailadres ook niet terug wanneer ik inlogde op Mijn Ziggo en daar mijn gegevens bekeek. Daarom belde ik naar Ziggo. De medewerker die ik aan de lijn kreeg kon dat verouderde e-mailadres ook niet verwijderen.
Wat blijkt? Stel dat jij je wachtwoord voor Mijn Ziggo vergeet, dan kun je een nieuw wachtwoord aanvragen, maar de mail daarover zal altijd verzonden worden naar het e-mailadres waarmee jij je ooit geregistreerd hebt.
Hoe los je dat op? Geef aan dat je je wachtwoord kwijt bent (ook al is dat niet zo!) en laat een papieren brief met code naar je huisadres sturen. Als ik het me goed herinner stond in die brief ook de website genoemd waarop je die code in moet geven. En dan pas, wanneer je op die website bent, kun je aangeven dat e-mails met betrekking tot het niet meer weten van je wachtwoord voortaan verzonden moeten worden naar een ander e-mailadres.
Ik heb die instructies toen maar opgevolgd, al blijf ik het raar vinden dat een medewerker van Ziggo een verouderd e-mailadres niet kan verwijderen.
 
Idd een raar verhaal. Hoe het precies bij ons ging weet ik niet meer. Ik verkeer in de veronderstelling dat mijn oude emailadres verwijderd is. Wel via e.o.a. commerciele afdeling. Dat laatste had ook te maken met het omzetten van een totaal zaken account voor alle inwoners hier naar een particulier account.
Wat betreft het niet kunnen verwijderen van dat email adres door Ziggo heb ik wel een hypothetische verklaring: Het heeft lang geduurd voordat de UPC en Ziggo databases daadwerkelijk werden samengevoegd. Het gevolg was dat als je naar Ziggo belde Ziggo zelf niet in de UPC database kon komen. Daarvoor moesten wij dan weer naar de UPC beheerders worden doorverbonden.
 
Idd een raar verhaal. Hoe het precies bij ons ging weet ik niet meer. Ik verkeer in de veronderstelling dat mijn oude emailadres verwijderd is. Wel via e.o.a. commerciele afdeling. Dat laatste had ook te maken met het omzetten van een totaal zaken account voor alle inwoners hier naar een particulier account.
Wat betreft het niet kunnen verwijderen van dat email adres door Ziggo heb ik wel een hypothetische verklaring: Het heeft lang geduurd voordat de UPC en Ziggo databases daadwerkelijk werden samengevoegd. Het gevolg was dat als je naar Ziggo belde Ziggo zelf niet in de UPC database kon komen. Daarvoor moesten wij dan weer naar de UPC beheerders worden doorverbonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan