• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Inlogpogingen op accounts die ik niet heb gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om de computer beter te beschermen tegen virussen en andere problemen,
verwijder de volgende dingen (als jij dit zelf wilt natuurlijk)
Want dit zijn veiligheids risico`s.
Windows Live Essentials.
Popcorn Time.
 
Oke dat maakt het duidelijk :)
 
Mogelijk.
@Arrcarius1 - gebruik jij geen schoonmaker?
Ruim 11 GB is opgeruimd uit de Temp-mappen!

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier

 
Sorry voor de trage reactie, ik heb een aantal drukke weken achter de boeg, en dacht dat deze thread verlaten was! Ik heb de scan uitgevoerd, de acties voltooid, en de log staat in de bijlage. Ik kan jullie niet genoeg bedanken :).
 

Bijlagen

  • MBAM Scanlog2.txt
    2,8 KB · Weergaven: 9
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :)
Iedereen mag reageren wanneer het uitkomt.
 
@Arrcarius1
Had je mij bericht nog gelezen?
Want ik ben benieuwd hoe jij hier over denkt.

Om de computer beter te beschermen tegen virussen en andere problemen,
verwijder de volgende dingen (als jij dit zelf wilt natuurlijk)
Want dit zijn veiligheids risico`s.
Windows Live Essentials.
Popcorn Time.
 
Ah, helemaal overheen gelezen. Ik gebruik de een nooit en de andere amper, dus ik zal ze verwijderen!
 
Dat heb je goed, want het is toch een veiligheid risico.
Maar eerst eens afwachten wat Abraham van de log vindt.
 
Wat MBAM heeft verwijderd was typisch ongewenste software, meegekomen als meelifter bij de installatie van software.

Het is daarom ook niet onbelangrijk wekelijks een scan met MBAM te doen.
 
Komt voor de bakker. Is verder toch alles goed?
 
Ik denk dat je al op de goede weg bent.
Java vernieuwd, Popcorn time en Essentials vewijderd.
Krijg je nu nog meldingen van inlog pogingen?
Is jou Google Chrome nu bijgewerkt naar Versie 61.0.3163.100.
Want ik zag in je eerder log dat jij nog versie 60 had.
Welk anti virus gebruik jij eigenlijk?
 
Heb geen nieuwe meldingen gekregen. Ik denk dat het fout is gegaan toen ik iemand ander's PC heb gebruikt. Voor antivirus gebruik ik normaal Mbam en windows defender. Ben normaal erg voorzichtig en heb geen problemen afgezien van dit gevalletje. Heb ook het wachtwoord van een account waar ik geen waarde aan hecht veranderd op deze PC, en daar zijn geen nieuwe inlogpogingen op gemaakt.
 
Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post
 
Results of screen317's Security Check version 1.014 --- 12/23/15
x64 (UAC is enabled)
Internet Explorer 11
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
Windows Firewall Enabled!
Windows Defender
WMI entry may not exist for antivirus; attempting automatic update.
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Java 8 Update 144
Java version 32-bit out of Date!
Adobe Flash Player 27.0.0.130
Mozilla Firefox (43.0.4)
Google Chrome (61.0.3163.100)
Google Chrome (SetupMetrics...)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
Windows Defender MSMpEng.exe
Malwarebytes Anti-Malware mbamservice.exe
Malwarebytes Anti-Malware mbamtray.exe
Windows Defender MSASCuiL.exe
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C: %
````````````````````End of Log``````````````````````


Raar dat Java weer out of date is. Java control panel geeft wel aan dat ik de nieuwste versie heb
 
We gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanner in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

gHIvRKWR.png


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft jij echter niet te plaatsen.
Start jouw computer hierna opnieuw op, indien er daarna nog programma's of log bestanden aanwezig zijn, mag je die handmatig verwijderen.


ToolsLib
 
Heb geen nieuwe meldingen gekregen. Ik denk dat het fout is gegaan toen ik iemand ander's PC heb gebruikt. Voor antivirus gebruik ik normaal Mbam en windows defender. Ben normaal erg voorzichtig en heb geen problemen afgezien van dit gevalletje. Heb ook het wachtwoord van een account waar ik geen waarde aan hecht veranderd op deze PC, en daar zijn geen nieuwe inlogpogingen op gemaakt.

Mooi dat er geen meldingen meer zijn geweest. Hopelijk blijft dat zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan