• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost inrichten prive/zakelijke PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Rubensky Ok, dan gaat de NAS er komen als ik zakelijk begin. Voor nu heb ik bootdisc SSD C:/ en daar gebruik ik voor ieder account de users/documents folders van. Op D: (HDD 1Tb) staat de backup en daar kan nog een hoop data bij, nu staat er verder niets op. Daarnaast worden er vier folders in OneDrive opgeslagen, foto's (die zijn algemeen), en de documenten van ieder persoon in het gezin. De backup folder hide ik, dat is voor hier in huis voorlopig voldoende beveiliging denk ik. Krijg het nog niet voor elkaar de D drive niet toegankelijk te maken voor gewone accounts, daar moet ik nog naar zoeken op internet hoe dat gaat. (misschien is dat geen functie binnen de Home edition)

@All Over die goedkope licenties lees ik erg uiteenlopende verhalen, van na x maanden gelockt tot fantastisch en volume licentie (die dus eigenlijk niet bij mij thuishoort). Het is niet duur maar iedere euro is er een. Bovendien kan ik het risico niet nemen als ik zakelijk bezig ben en ineens doet mijn licentie het niet meer, geeft ook een slechte indruk.
 
Lange Pier
Beleefd zijn is voor jou niet je beste kant. Zou maar eens manieren leren, betweter.
 
@LeoG Een backup die je maakt naar een schijf die in dezelfde PC zit kan je echt niet zien als een backup. Mocht je onverhoopt een virus binnenhalen wat de schijven doorloopt dan ben je de backup ook kwijt en heb je niets meer. En nee, dat voorkom je niet door de schijf te verbergen.

@ShadyAngel Houd het netjes voor iedereen. Overigens heeft Lange Pier in bericht #20 wel gelijk als het gaat om de licenties.
 
Ok, mag ik hieruit concluderen dat een NAS dan zijn eigen virusscanner/firewall heeft? Het is iets meer dan ik dacht want het lijkt me een aparte (maar simpele) computer die een x aantal schijven beheert. Klopt?
 
Een firewall heeft een nas zeker. Een virusscanner is een keuze.
 
Ok mannen, bedankt voor de geduldige reacties. Ik denk dat ik voor nu voldoende weet! :cool::cool::cool:
 
Kan misschien zo zijn maar ik heb het zelf aan den lijve ondervonden, zo was het toen. Evenwel wijzigen de licentievoorwaarden van MS regelmatig.
Ik maak zelf niet snel een opmerking maar sommige antwoorden komen nogal grof over.
 
@LeoG Graag gedaan. Ik zal dit topic voor nu als opgelost mankeren. Als er nog vragen zijn, of we kunnen je met iets anders helpen dan horen we het graag.
 
Kan misschien zo zijn maar ik heb het zelf aan den lijve ondervonden, zo was het toen. Evenwel wijzigen de licentievoorwaarden van MS regelmatig.
Ik maak zelf niet snel een opmerking maar sommige antwoorden komen nogal grof over.

zal een voorganger van win 10 zijn geweest of een oem licentie ik heb ook wel eens moeten bellen wat overigens prima gaat
zeg alleen niet dat je een nieuwe systeem hebt maar inderdaad dat je mobo en hdd is vervangen of iets dergelijks.
als je systeem echt de geest heeft gegeven is deactiveren ook niet mogelijk
 
als je systeem echt de geest heeft gegeven is deactiveren ook niet mogelijk
Mij is toen verteld dat je de RETAIL versie (defect of nieuw) ook kan activeren op een nieuw systeem maar dat dit alleen kan door een microsoft medewerker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan