• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Installatie Panda Antivirus : geen netwerkadres

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

doncorleone

Gast
Na de installatie van panda antivirus krijg ik bij mijn LAN icootje rechtsvanonder een geel driehoekje met een uitroepteken. :(

Ik heb geen internetverbinding meer omdat mijn computer geen netwerkadres van het netwerk krijgt. :angry:

Ik gebruik de windows firewall (sp2) niet en ook de firewall van panda heb ik niet mee geinstalleerd. Weeet iemand welke instelling ik moet wijzigen om weer verbinding met internet te krijgen?
 
Hoi doncorleone B)


Heb niet echt ervaring met panda, maar kijk eens bij de instelling "Configuring network access rights for applications and programs" ---> daar moet je een en ander toelaten van progjes en toepassingen ed, kijk daar eens of je mss iets van Internet of local area network oid moet op allowed zetten oid

Antigua en nielsvds hebben wel Panda of deze gehad, evtl als ze dit topic niet opmerken en niemand anders weet een oplossinge, een van beide eens een PB sturen ?


Succes :)
 
Gaan we proberen! :D

Ik heb nog wat speurwerk verricht en ik ben tegengekomen dat ik het programmaatje winsockfix moet downloaden en vanaf mijn bureaublad moet laten fixen.

Dan zou mijn pc weer een netwerkadres moeten krijgen. :D

Dus dat gaan we eens proberen.
 
@ doncorleone : heb je nu de gewone panda of panda platinum internet security , ik kan je alleen maar iets zeggen over hun internet security suite daar moet je bij de firewall al de netwerksoftware toestaan en natuurlijk ook je internet browser. Zou mij sterk verbazen moest het alleen gebeuren door panda antivirus want die heeft toch geen firewall aanboord soms kan het probleem ook te maken met het gebruik van een spywareprog die bij het verwijderen iets heeft gedelet om op het internet (lan) te komen.
 
Nee Spyware prog heeft niks weggegooid want als ik panda deinstalleer heb ik weer verbinding met internet maar zodra ik panda weer installeer komt het gele driehoekje weer om de hoek kijken: computer kan geen netwerkadres van het netwerk krijgen.

Met de firewall heeft het niets te maken want ik heb zowel de firewall van windows als van panda uitegeschakeld, die van panda heb ik uberhaupt niet mee geinstalleerd.

Het is Panda titanium Antivirus 2005.
 
Hoi doncorleane :)


Had je nog gekeken mij "programs" ? :)


het is ook maar ene idee.. maar mss werkt dit :

van zodra panda geinstalleerd is en je te horen krijgt dat geen netwerkverbinding etc ... Start ---> Alle progr. ---> bureau-accessoires ---> opdrachtenprompt openen

dan ipconfig /release intypen

even wachten ....

en dan ipconfig /renew

weer even wachten, als het wat lang duurt, een nieuw venstertje van opdrachtenprompt openen en weer ipconfig /renew intypen net zolang tot er eronder vernieuwd IPadres ed komt te staan

mogelijk daarna in het menu van IE : Bestand ----> vinkje weghalen voor "offline werken"

mss dat dat helpt ?


succes ! :)
 
Bedankt voor je meedenken Kingpin!! :D

Op de Panda site kwam ik het volgende ook nog tegen (een fixje), dat gaan we vanavond eens proberen:

With certain types of network cards and if the QoS service is enabled, network and Internet connections could be lost. This only happens in computers running Windows XP.

If the QoS service is disabled or the antivirus protection is uninstalled, the Internet connection is recovered.

In order to resolve this problem, apply hotfix hfT50412s7.exe to version 4.01.00 or 4.01.01 of Panda Titanium Antivirus 2005.



Steps for applying the hotfix


If you have version 4.01.00 or 4.01.01 of Panda Titanium Antivirus 2005, download the file hfT50412s7.exe by clicking on the icon below:




Save the file to your hard disk, to the Windows Desktop for example.
Close the antivirus permanent protection. To do this, right-click the bear icon located by the system clock, in the bottom-right of the screen. In the menu displayed, click on Close automatic protection.
Run the file you have downloaded by double-clicking on it.
Restart your computer and please make sure that the antivirus is working correctly.
 
aha :D dat klinkt interessant, mooi dat je deze info erbij zet hier, dat kan nog meer mensen voorthelpen :)

hopen dat het werkt dan, ben eens benieuwd :D
klinkt goed iig :)
 
Ik heb het geproberd en inderdaad: het werkt!!! :D

Ik heb nu en Panda en internetverbinding!! :D :p :lol:

:lol:
 
Mooi zo ! :D :D

We zullen het postje op opgelost zetten :)

thx voor het delen van de oplossing ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan