• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Instellen gateway Zeelandnet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat betekent dat er makkelijk op ingebroken kan worden en de meters gemanipuleerd kunnen worden.
Een en ander zal samenhangen met de WLAN-techniek uit 2006 die in chip van de meter zit.
Daarom ook dat ik de slimme meter geweigerd heb, mede omdat ik sinds 2003 een digitale meter heb, die perfect werkt.
 
Ik probeer nu ook in te loggen op de site van delta maar die is super traag. Na 5 minuten kom ik er pas in. Terwijl de rest van het internet wel goed werkt
 
Als ik jouw was, had ik die verbinding aan de hand van de handleiding niet eens aangelegd!
 
Oke maar hoe lees ik dan de meterstanden uit?
 
Knoppen enkelvoud. 1 knopje maar. en ik zie niet hoe je daar in een schema kan aflezen wat het gasverbruik op een bepaalde dag is geweest of welk uur van die dag
 
Slimme meters worden uitgelezen via het GPRS netwerk en je kunt de uitlezing ook stopzetten als je dat wenst.
Kan ook door anderen worden uitgelezen maar daar hebben miss. alleen inbrekers wat aan.

Was er wel ingelogd met gebruikersnaam en wachtwoord zoals dat op het forum werd geopperd?
Zijn meer apps die dat kunnen.
 
Oke daarom heb ik dus die mini-gateway Eneco heeft Toon.
 
Je kan het ook doen met een Raspberry Pi. Wel even knutselen maar dan werkt het.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan