• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Instellen gateway Zeelandnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gevestigd lid
Lid geworden
2 jul 2004
Berichten
224
Waarderingsscore
0
Ik wil mijn gateway van Zeelandnet inloggen op wifi. Er is speciaal speciaal een wifi-netwerkje met de naam: fifthplaySmart_A208
Als ik daar inlog en ik voer mijn gegeven in dan vind er een netwerkwissel plaats en zit ik op mijn normale wifi netwerk inplaats van in dat netwerkje. Ik heb er al verschillende keren contact over gehad met Delta maar die is opgedeeld in Energie afd. en internet. En communiceren niet met elkaar.

Ik zag al een ander topic hier ook over netwerkwissel. Daar heb ik ook vaak last van in Chrome
 
Via een modem/router heb je maar 1 netwerkadres als gateway, die van de modem/router....
 
En als je de computer je eigen netwerk eens laat "vergeten" kan je dan wel op het gewenste netwerk blijven hangen?
 
Wat lange pier zegt klopt niet. De gateway heeft een eigen wifinetwerk Ik zal er een screenshot van bij doen.

Oke dus mijn eigen netwerk "vergeten"en dan inloggen op het wifi netwerk en dat koppelen aan mijn eigen netwerk en als de gateway werkt dan weer inloggen op mijn eigen netwerk?

Het smartplay netwerk is van de gateway in de image
 

Bijlagen

  • 20200207_204537.jpg
    20200207_204537.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 14
Dat open WLAN-adres - komt dat van jouw modem of is het een WLAN adres van iemand anders?
 
Je kan niet zomaar 2 netwerken aan elkaar koppelen. Het is zo: Of je verbindt met je eigen netwerk en gebruikt dat of je verbindt met het andere netwerk en gebruikt dat.

Andere opties heb je niet.
 
Oke dus volgens Lange Pier is fifthplaySmart A208 is een slimme brandbeveiligingsplug?

Ik moet volgens de handleiding het fifthplaysmart netwerk uit mijn draadloze netwerken selecteren.
 

Bijlagen

  • handleiding_deltainzicht.pdf
    835,5 KB · Weergaven: 0
Volgens mij heb je onvoldoende kennis van netwerken om het op te lossen maar wil je ook niets van ons aannemen. Je kan namelijk echt geen verbinding opzetten met 2 netwerken tegelijkertijd. Althans niet met de standaardconfiguratie die jij gebruikt.
 
Oke allereerst mijn excuses dat ik niets van jullie aan neem. Dit is niet de bedoeling. En inderdaad heb ik ook onvoldoende kennis van netwerken. Ik begrijp dat ik dus op een dood spoor zit. Ik moet het dus anders doen.

Ik wil mijn FifthplaySmart-A208 gateway die in de meterkast op hangt via wifi verbinden met mijn eigen netwerk. Ik zie wel FifthplaySmart-208 staan bij netwerken maar dit is het dus niet. Dat is duidelijk. Ook via de site als je het intypt op internet lukt het niet.

Hoe moet ik het dan doen?
 
Eerst even dit een gateway is het adres waarmee alle apparaten binnen een netwerk het internet op kunnen. Je zal dus geen losse gateway hebben. Het genoemde apparaat kan ik ook niet op internet vinden. Kan je eens een foto plaatsen?
 
Misschien maar zeker is dat we nog even niet het juiste product hebben gevonden.
 
Het gaat inderdaad om een slimme meter uitlees hub die door Delta een mini gateway word genoemd
Klik de kabel van de mini-gateway in de P1 poort van je slimme meter (1). Kijk hieronder waar je de P1 poort op jouw slimme meter vindt. Als je een klik hoort dan is de kabel juist aangesloten. Bij juist aansluiten gaat op de minigateway een groen lampje branden (2).
 

Bijlagen

  • handleiding_deltainzicht.pdf
    835,5 KB · Weergaven: 7
  • 20200214_171055.jpg
    20200214_171055.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 7
Volgens mij moet je dat ding met de juiste instellingen gewoon in je eigen netwerk kunnen hangen zodat je er niet apart mee hoef te verbinden om hem uit te lezen.
 
Ik heb nog eens goed naar de handleiding gekeken en volgens mij staat er daar duidelijk dat ik naar de volgende site moet gaan http://fifthplaysmart.com Echter als ik naar die site ga staat er:
Deze site is niet bereikbaar
Het IP-adres van de server van fifthplaysmart.com kan niet worden gevonden.



DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
 
Oh wacht even ik moet toch eerst stap een doen en dat lukt niet:
1. Selecteer de mini-gateway (FifthplaySmart-xxxx ) in het (draadloze) netwerkoverzicht op je computer, smartphone of tablet.
 
Fijne boel bij Delta, de verbinding van de slimme meter naar fithsmartplay is ONBEVEILIGD!
 
bedankt. ik heb de tip opgevolgd en op de link geklikt en volgens mij moet je dan: 1. Selecteer de mini-gateway (FifthplaySmart-xxxx ) in het (draadloze) netwerkoverzicht op je computer, smartphone of tablet.

Ik ben toen naar het draadloze netwerk overzicht gegaan en daar de mini-gateway aangeklikt en normaal kon je daar je netwerknaam en wachtwoord invullen. Nu startte die gewoon op zonder verbinding maar verder gebeurde er niets. refresh zag ik niet staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan