• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Instellen van de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corsas

Nieuw lid
Lid geworden
9 nov 2012
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo ik vraag me af hoe het komt dat een spelletje of programma of zoiets op al mijn computers het hele scherm beslaat zowel mijn laptop als mijn desktop. Zelf heb ik een programma gemaakt op mijn desktop wat het hele scherm beslaat en op mijn laptop zie ik maar de helft, de randen zijn dan weg. Ik snap wel dat dit komt door het verschil in resolutie maar dat moet dan toch ook gebeuren bij een gekocht programma? Is er soms een app die je gelijk mee moet kopiëren die dan zorgt dat het hele scherm word gebruikt.
Mijn programma omvat mijn hele familie (genealogie) en het is niet leuk dat je bij het uitgeven bij de DVD een briefje moet doen hoe men zijn computer opnieuw moet instellen als men deze DVD wil bekijken. Wie weet hiervoor een oplossing?
 
Beste Corsas,

Ik heb jij email adres verwijderd, omdat je anders last kunt krijgen van spam.
 
Als er nu op gereageerd is hoe kan ik dat dan zien? Krijg ik dan een mail van u?
 
Zo'n e-mail notificatie kan je instellen rechtsboven bij je accountnaam - Voorkeuren. Maar ik denk dat je standaard al zo'n mail krijgt.

Een programma kan in heel veel programmeertalen geschreven worden. Naarmate een taal makkelijker te gebruiken is, zijn de instelmogelijkheden (flexabiliteit) minder.

Waarschijnlijk gaat het niet echt om de resolutie, maar om de verhoudingen tussen breedte en hoogte; er is een 4:3 of 16:9 verhouding. De meeste laptops hebben 4:3, en een modern computermonitor is 16:9 (breedbeeld).
Als jouw programma in 16:9 gemaakt (of ingesteld) is, dan kan het de oorzaak zijn, wanneer jouw laptop een 4:3 scherm heeft, dat
* óf er zwarte randen onder en boven komen
* óf de zijkanten er afgehaald worden.
Dat laatste is nogal drastisch, maar blijkbaar jouw probleem. Zoek daarom eens of je het programma de beeldverhouding 4:3 kan meegeven. Hopelijk gaat het dan wel goed op beide monitors, en zal alleen het beeld smaller zijn op je 16:9 PC monitor, en links en rechts dus ontbreken.
 
Laatst bewerkt:
Als er nu op gereageerd is hoe kan ik dat dan zien? Krijg ik dan een mail van u?

Je krijgt meestal een reactie mail, mocht je die niet krijgen dan kun je in voorkeuren eens op opslaan klikken.
Want soms krijg je ze niet binnen en dan is klikken op opslaan meestal voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan