• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Intel introduceert de achtese generatie coffee-lake processoren op slot.

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Op 21 oktober aanstaande introduceert Intel zijn achtste familie van processoren met de naam Coffee-Lake.

Deze introductie kan live gevolgd worden op de Facebook van Intel en begint om 17:00 uur Nederlandse tijd.

Intel


598cc524f03db-Intel_uitnodiging.jpg


598cc580aca40-Uitnodiging_Intel_2.jpg



Op diezelfde dag zal er in Noord-Amerika een zonsverduistering zijn.
Intel beloofd ook dat de nieuwe processoren nog weer flink sneller zullen zijn dan de Kaby-Lake-cpu's.
 
Beetje snelle processor is mooi meegenomen. Maar sneller als snel gaat het toch niet, dus ook dat houd een keer op!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die zullen er dan meer toedoen!
 
Ik ben wel benieuwd naar die quadcore i3's. Lijken me wel voldoende voor de gemiddelde gamer, en wellicht zijn ze wat goedkoper dan de huidige i5 quadcores. De goedkoopste ryzen quadcores beginnen net boven de 100 euro, en dat is toch een aardig stuk goedkoper dan de i5 7400 van 170. Mogelijk een beetje appels en peren, maar hopelijk voelt intel zich gedwongen wat aan de prijs te doen.
 
Bijzonder 'weird' om te lezen dat in bericht 4 de IPS belangrijker wordt geacht dan dan de GHz'jes. Laat ook ik dan even Wiki gebruiken : Klik

waaruit blijkt dat er bij de overgrote meerderheid van de processors een overduidelijke relatie bestaat tussen GHz'jes en IPS.
Vrij vertaald en in het grootste gedeelte waar / van toepassing : hoe meer / sneller de GHz'jes, hoe beter vaak ook de IPS'jes.

Een bepaald citaatje uit het linkje vind ik ook wel grappig :

quote :

(M)eaningless Indication of Processor Speed (betekenisloze indicatie van processor snelheid), aangezien de (M)IPS waarde in de praktijk weinig zegt over de snelheid van de processor.
end of quote.

Laat ik het zo`samenvatten : 99,9999% van de 'buyers' doet er goed aan om naar de`processorsnelheid te kijken en de (M)IPS volkomen te negeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien de huidige ontwikkelingen in SSD-land wat betreft voor de M2-SSd's met PCI-e aansluiting, waarbij overdrachtssnelheden tot boven de 2GHZ gerealiseerd kunnen worden - is daarbij een snelle processor ook een pré.
 
Dát 'snijdt idd. wél hout'.
 
Het klinkt niet onlogisch, dat het aantal berekeningen van een processor, door sommige kopers ook mee wordt gewogen in hun aankoop! De meerderheid van de computeraars zullen afgaan op de snelheid vd processor. Ook ik, omdat ik geen weet heb, wat betreft IPS. Misschien is het voor computeraars die zware spellen spelen, wel belangrijk, ik zou het me kunnen voorstellen!
 
Ach, een 3 GHz processor van 10 jaar geleden is stuk langzamer in zijn werk als een huidige 3 GHz processor en dat komt o.a. door die IPS ondanks de kleurende kleuter.

Deze tool wordt wel eens gebruikt om de verschillen duidelijk te maken, zie de charts.
PassMark CPU Benchmarks - CPU Test Information
 
Ik heb en hoef gelukkig niets toe te voegen (m.u.v. wat verder in dit bericht staat) aan hetgeen ik in bericht 7 schreef, de linkjes zijn overduidelijk. IPS = anno 2017 geneuzel.

Dat het oneindig geneuzel betreft, bewijst dit stukje tekst wel :

[quote uit bericht 11] Ach, een 3 GHz processor van 10 jaar geleden is stuk langzamer in zijn werk als een huidige 3 GHz processor en dat komt o.a. door die IPS ondanks de kleurende kleuter. [end quote]

Lol, lol en nog eens lol. Het verschil tussen een bijv. Core 2 duo en een I7 is de worm kennelijk onbekend. Misschien moet ik een paar linkjes plaatsen WAAROM een single of core 2 duo processor van 10 jaar geleden met een coresnelheid van XX niet te vergelijken valt met een (MULTI) XX core (met ongeveer dezelfde snelheid) uit 2017. :rolleyes::p maar da's een beetje te simpel vermoed ik.

Weekblad Story en Privé zoeken nog redacteuren, misschien wat voor NCF Goeroe : Lange Pier?

Sorry meelezers, maar bij dit soort 'wijsheden' kan ik maar 1 ding doen en da''s diep zuchten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het klinkt niet onlogisch, dat het aantal berekeningen van een processor, door sommige kopers ook mee wordt gewogen in hun aankoop! De meerderheid van de computeraars zullen afgaan op de snelheid vd processor. Ook ik, omdat ik geen weet heb, wat betreft IPS. Misschien is het voor computeraars die zware spellen spelen, wel belangrijk, ik zou het me kunnen voorstellen!
Wat is er onbegrijpelijk aan hetgeen in het linkje van bericht 7 staat?

Hoe sneller de processor, hoe 'beter' (99%) de ips.

Daarom ips volkomen negeren, ic. is niet relevant met de huidige generatie processoren.
 
Jongens, zullen we het een beetje vriendelijk houden? Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Vanaf nu dus alleen inhoudelijke posts en geen vervelend gedoe. Degene die zich daar niet aan houdt, mag een tijdje op de strafbank.
 
Sorry meelezers, maar bij dit soort 'wijsheden' kan ik maar 1 ding doen en da''s diep zuchten.

Je had het beter daarbij kunnen laten!
 
Ik "haat" onzin / flauwekul / onwaarheden en daarom meerdere reacties.
 
Dat kan, maar je neemt andere leden, in je frustratie mee, en daar zit niemand op te wachten.
En dat moet je ook niet willen!
 
Wat zei ik nou over inhoudelijke reacties?
 
prutser,

Your actions in this message (Intel introduceert de achtese generatie coffee-lake processoren) are not appropriate:

Dat kan, maar je neemt andere leden, in je frustratie mee, en daar zit niemand op te wachten.
En dat moet je ook niet willen!


We cannot allow users to be abusive, overly aggressive, threatening, or to "troll". This does not follow our rules. Your message may have been removed or altered.

Your account's access may be limited based on these actions. Please keep this in mind when posting or using our site.


Spijt me zeer waballey, dit slaat nergens op!!!!!!!!!!!
Als je mij de toegang op dit forum ontzegt, om dit, prima, maar dan ben ik weg!
 
Jongens, zullen we het een beetje vriendelijk houden? Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Vanaf nu dus alleen inhoudelijke posts en geen vervelend gedoe. Degene die zich daar niet aan houdt, mag een tijdje op de strafbank.

(vriendelijk) inhoudelijke posting : de heer Lange Pier schrijft volkomen onwaarheden, daar stoor ik mij aan en daarom heb ik middels diverse berichten, voorzien van enkele linkjes, imho aangetoond dat hetgeen hij schrijft volkomen onwaarheden bevat. De tekst / inhoud van de linkjes lijkt mij volkomen duidelijk toch?
Waar ik vandaan kom, noemen ze dat 'kul', maar gelet op de vragen / reacties, adviezen van moderators, blijf ik graag netjes en vooral inhoudelijk op de berichtgeving reageren. Ik zou daarom andere meelezers uit willen nodigen hetgeen ik gelinkt heb, inhoudelijk te 'bediscussiëren, op onzuiverheden / onwaarheden o.i.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan