• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet Explorer inschakelen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKL

Gevestigd lid
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
209
Waarderingsscore
2
Hoi allemaal,

Ik heb laatst Internet Explorer (volgens mij 11) uitgeschakeld via configuratiescherm, maar nu heb ik het toch weer nodig. Het inschakelen via "Windows onderdelen in/uitschakelen" werkt niet. Als ik een vinkje zet bij Internet Explorer 11 en vervolgens op OK druk, slaat ie het blijkbaar niet op o.i.d. Als ik opnieuw opstart, gebeurt er verder ook niks. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Hallo,

Welke Windows versie gebruik jij?
WaarOM had je Explorer eigenlijk uitgezet?
Kan het niet met een andere browser?
 
Hallo,

Welke Windows versie gebruik jij?
WaarOM had je Explorer eigenlijk uitgezet?
Kan het niet met een andere browser?
O ja natuurlijk: ik gebruik W10.

Ik gebruikte IE eigenlijk nooit omdat het zo slecht werkte.

Het probleem is dat ik me wil aanmelden op de remote server van school. Ik heb hiervoor instructies gekregen van mijn docent. Inloggen lukte, maar vervolgens krijg ik de melding dat ik IE 6 of hoger moet gebruiken.
 
Kan dit niet via Edge?
 
Kijk ook eens welke browser als standaard staat in gesteld.
Start-instellingen-apps-standaard apps-webbrowser
 
via programs en onderdelen heb ik hier het vinkje ontvinkt van de IE11
vervolgens diende er hier herstart te worden en werd de IE11 verwijderd van dit systeem er volgde een configuratie zoals we gewend zijn indien er update's geconfigureerd worden ...na deze configuratie start het systeem vervolgens weer op maar was dus de IE11 verwijderd ...
daarna heb ik dan terug het vinkje aangezet bij de internet explorer en diende er wederom een systeem herstart gedaan te worden deze keer dus om vervolgens weer de IE11 te configureren ...via de zoekfunctie dient men dan te zoeken naar de internet explorer 11 en deze te starten ...bij start komt deze dus niet meer voor nadat men deze terug gehaald heeft .
 
via programs en onderdelen heb ik hier het vinkje ontvinkt van de IE11
vervolgens diende er hier herstart te worden en werd de IE11 verwijderd van dit systeem er volgde een configuratie zoals we gewend zijn indien er update's geconfigureerd worden ...na deze configuratie start het systeem vervolgens weer op maar was dus de IE11 verwijderd ...
daarna heb ik dan terug het vinkje aangezet bij de internet explorer en diende er wederom een systeem herstart gedaan te worden deze keer dus om vervolgens weer de IE11 te configureren ...via de zoekfunctie dient men dan te zoeken naar de internet explorer 11 en deze te starten ...bij start komt deze dus niet meer voor nadat men deze terug gehaald heeft .
Oke, bedankt!
 
Mocht dat niet werken dan kan je na het inschakelen en hetstarten eens kijken of je hem op de volgende manier kan starten:

Druk Windows toets +R.
Typ in het vakje wat je dan ziet: iexplore.exe
Druk vervolgens Enter.
 
Mocht dat niet werken dan kan je na het inschakelen en hetstarten eens kijken of je hem op de volgende manier kan starten:

Druk Windows toets +R.
Typ in het vakje wat je dan ziet: iexplore.exe
Druk vervolgens Enter.
Ik ben er inmiddels uit. Ik heb in Configuratiescherm het vakje bij IE11 aangevink, en vervolgens meteen weer uitgevinkt. Toen verwijderde Windows IE11 pas echt, en vervolgens kon ik het weer inschakelen. Nu werkt het weer. Het wat een Windows bug. Dank allemaal voor de hulp.
 
Graag gedaan!
 
Mooi dat het weer werkt en geen dank!
 
explorer is traag zelf gebruik ik firefox een stuk sneller niemand kan je verplichten om explorer te gebruiken trouwens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan