• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet explorer onder windows xp werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burger

Nieuw lid
Lid geworden
6 mei 2012
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Ik heb op een oude MP PC Windows XP geinstalleerd, om een oude flatbed scanner te kunnen gebruiken, maar ik krijg alleen www.msn.com geopend. Bij het openen van een andere site krijg ik de volgende melding: Kan de server niet vinden of DNS-fout Internet Explorer
 
staat de tijd en datum van je systeem goed ? als bij mij bijvoorbeeld onder windows 7 op deatum uit 2009 staat werkt internet explorer,firefox en al dat soort sht niet
 
Ik heb op een oude MP PC Windows XP geinstalleerd, om een oude flatbed scanner te kunnen gebruiken, maar ik krijg alleen www.msn.com geopend. Bij het openen van een andere site krijg ik de volgende melding: Kan de server niet vinden of DNS-fout Internet Explorer

Het zou goed kunnen dat Explorer geen Xp meer ondersteunt, aangezien Microsoft Xp niet meer ondersteunt.
 
In een nieuw geïnstalleerde XP-versie draait IE in versie 6 uit 2001.

Daar zal het probleem zitten.
En als de DNS niet gevonden wordt, is de betreffende computer waarschijnlijk met live internetverbinding geïnstalleerd en kan er waarschijnlijk ook malware meegelift zijn met het installeren van updates tijdens de installatie van Windows XP.
 
Wat je ook eens even kan proberen is een vaste DNS aan de netwerkkaart meegeven. Daarvoor kan je de DNS van Google gebruiken: 8.8.8.8
 
Ik heb op een oude MP PC Windows XP geinstalleerd, om een oude flatbed scanner te kunnen gebruiken, maar ik krijg alleen www.msn.com geopend. Bij het openen van een andere site krijg ik de volgende melding: Kan de server niet vinden of DNS-fout Internet Explorer
Download KB976749: Update voor Internet Explorer 8 voor Windows XP from Official Microsoft Download Center
Zet 8 erop en als je wel naar msn.com kan zal er toch iets anders aan de hand zijn.

En over welke scanner gaat het en waarop moet die eigenlijk draaien?

Het zijn er 2 overigens.
"Configure your network settings to use the IP addresses 8.8.8.8 and 8.8.4.4 as your DNS servers."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan