• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet in Denemarken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycho

Gevestigd lid
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
205
Waarderingsscore
2
Hallo!

Een lange beschrijving van mijn probleem volgt eerst, daarna voor degene die geen behoefte hebben aan mijn lange verhaal staat er een korte beschrijving eronder!

Lange verhaal

Onlangs ben ik voor school naar Denemarken verhuisd om daar tot en met November stage te lopen. Ik verblijf in bij een soort van hoge school waar ongeveer 75 leerlingen wonen en heb daar mijn eigen kamer etc. Toen ik aankwam heb ik gelijk om het internet gevraagd en de huisbaas gaf mij het wachtwoord van het internet. Ik ging een speedtest doen op mijn telefoon en het leek heel snel met een lage ping en ongeveer 20 mbs down en upload. Dus ik kon niet wachten mijn PC en laptop aan te sluiten en te gaan gamen! Want ik hou van gamen en dan met name online.
Ik kwam er al snel achter dat ik geen internetkabel aansluiting heb in mijn kamer.. Dat is heel jammer want via mijn desktop speel ik het meest en die heeft helaas geen wifi reciever. Toen besloot ik maar mijn laptop op te starten en daarop te gaan gamen. En ik schrok me kapot. Verbinden met steam duurde lang, mn discord valt de hele tijd weg, ik kan soms een online potje laden (wanneer de server list eindelijk een keer getoond word) maar word er bijna direct daarna weer uitgegooid omdat mijn ping te hoog is of omdat mijn wifi verbinding gewoon wegvalt.

Ik heb inmiddels lle hoeken van de kamer geprobeerd en gekeken waar het beste ontvangst is. Helaas is die er niet, op iedere plek is het een beetje hetzelfde, zelfs rechtboven de router. Zelfs als ik in het kamertje ga zitten waar de router hangt is het traag.

Heel soms wanneer ik een download aanzet gaat de snelheid ineens omhoog van minder dan 100 kbs naar 4,5 mbs. Daar snap ik dus al helemaal geen knar van. Jammer genoeg is dat vaak ook maar van korte duur. Ook heb ik geprobeerd online te gamen wanneer de snelheid boven de 1 mbs is, maar om een of andere reden klapt het internet er dan weer uit en word ik disconnected van Steam en discord.

Afgelopen weekend heb ik een usb wifi reciever gekocht, om daarmee misschien net wat beter bereik en stabieler in internet te krijgen. Dit leek heel even te werken maar gaf daarna vooralsnog de zelfde problemen, en soms heb ik zelfs het idee dat het internet sneller is zonder de usb reciever.

Dus ik zit momenteel rond te kijken voor alternatieven. Om zowel op mn laptop snel internet te hebben, en daarna ook op mijn Desktop.

Het enige waat ik zo 123 kan vinden is een mifi 4G routertje. Als ik het zo lees lijkt het ideaal voor mijn situatie (mits het ontvangst goed is). Daarbij komt wel nog dat mocht ik er één aanschaffen dat ik ook nog een reciever voor mijn desktop nodig heb.
Behalve dat heb ik geen andere oplossingen kunnen bedenken.

Korte verhaal
Ben in Denemarken, heb internet nodig voor laptop en desktop om te gamen. Wifi waar ik verblijf is traag en werkt niet goed. Zoek alternatieven.

Mijn vragen aan jullie zijn:
1. Is er een andere oplossing behalve een mifi 4g router?
2. Is een 4g router krachtig genoeg om mee te kunnen gamen, zonder lagg en andere problemen?
3. Heeft iemand toevallig ervaring met een mifi router en advies over welke ik het beste zou kunnen aanschaffen?
4. Zou een 300 gb abbonoment per maand genoeg zijn om mee te kunnen gamen?
5. Is er een mifi router die je met kabel kan verbinden aan je desktop?
6. Wat is de beste optie om mijn desktop wifi te kunnen geven?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee, ik kan echt niet verder met internet dat om de zoveel seconden uitvalt of niet eens google kan laden..

Sorry voor mijn lange verhaal!


Groeten,
Tycho
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Tycho,
Kun je in jou desktop geen wifi kaart stoppen, die heb je al voor een paar tientjes.
Zie voorbeeld. PCI-kaarten - MediaMarkt
Het probleem voor jou is natuurlijk, dat er soms teveel mensen op internet zitten.

Gamen met 4G zou goed moeten werken, als ik deze video bekijk.
Gaming met 4G: midden in de natuur
Maar dat ligt wel aan de dekking van het netwerk.

Het is lastig inschatten hoeveel Gb je nodig hebt, maar met 300 kom je aardig ver.
Kun je het abonnement niet aanpassen als het te weinig is?

Met een mifi router heb ik geen ervaring, dus kan ik jou daarin ook geen advies geven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In niet veel landen heb je snel internet, toch zeker niet om te gamen of om te streamen, als ik op reis ga in het buitenland merk ik dit, vaak zijn deze systemen niet aangepast aan het aantal gebruikers met alle gevolgen.
 
Hallo Tycho,
Kun je in jou desktop geen wifi kaart stoppen, die heb je al voor een paar tientjes.
Zie voorbeeld. PCI-kaarten - MediaMarkt
Het probleem voor jou is natuurlijk, dat er soms teveel mensen op internet zitten.

Gamen met 4G zou goed moeten werken, als ik deze video bekijk.
Gaming met 4G: midden in de natuur
Maar dat ligt wel aan de dekking van het netwerk.

Het is lastig inschatten hoeveel Gb je nodig hebt, maar met 300 kom je aardig ver.
Kun je het abonnement niet aanpassen als het te weinig is?

Met een mifi router heb ik geen ervaring, dus kan ik jou daarin ook geen advies geven

Bedankt voor je reactie, een PCI kaart zou er nog wel in passen. Ik heb wel een update over het wifi via mn pc; gister ben ik toch gaan proberen om te kijken of die USB wifi stick zou werken op mn Desktop, en dat werkt. Dus wifi heb ik nu op mijn Desktop, het is nog niet het snelste maar wel 10x beter dan via mijn laptop. Ik download via mn desktop met een stabiele 2.4 mbs. Alleen als ik gamen heb ik een ping varierend van 40 tot 500. Dus niet stabiel genoeg daarvoor.
De reden dat het internet ineens beter werkte kan ook zijn door het feit dat gister de diploma uitreiking op de school was en weinig mensen op het internet zaten. Dus ik wacht nog even af voordat ik begin met juichen.

Zo te zien moet het gamen via 4g wel lukken inderdaad! Ik kreeg ook te horen van mijn vriendin (ze is Deens en woont een uurtje van me vandaan) nog een mifi router heeft liggen, dus aankomend weekend gaan we dit proberen.

300 gb moet genoeg zijn denk ik, gemiddeld heb ik gekeken zit ik aan een 40 mb per uur als ik online game. Misschien zou het alleen niet verstandig zijn grote downloads te doen via het 4g dan. Aanpassen naar boven durf ik niet te zeggen. Dit was het uiterste wat ze aanboden op hun websie maar misschien valt er te onderhandelen.
 
Een ping tussen 40 en 500 is aardig groot.
Dus dan gaat het zo niet echt lukken.
Maar ik hoop dat je in het weekend meer kunt vermelden over de midi router.
Met 40 mb per uur kun je aardig wat uren spelen. Ik zou wel elke de beveiliging updates installeren, ook al zou dat bijvoorbeeld 1 Gb groot zijn.
Kijk ook eens op drukke momenten dat het wifi dan doet, maar ik vermoed dat het dan weer minder is.
 
Inderdaad en helaas niet nee. Maar er is in ieder geval verbetering te zien.

Toch vind ik het gek dat op mijn laptop het internet slechter is dan via mijn desktop. Met kabel of met wifi, het internet is altijd zwakker en trager op mijn laptop. Is daar een verklaring voor? Het is een game laptop, Lenovo Y50 dus ik mag aannemen dat er toch een goede internet chip of hoe dat ook heet in zit?

Ik zal in of na het weekend laten weten hoe het verlopen is met de mifi router.

Wat voor bveiliging updates hebben we het dan over?

Het school jaar is hier nu over, dus ik ben bang dat er weinig mensen op het internet zullen zitten vanaf nu (eigenlijk ook wel weer gunstig juist) maar ik zal dus even moeten afwachten tot eind augustus ongeveer tot er weer nieuwe studenten intrekken.
 
Ja dat mag je wel verwachten van een laptop. Maar het zou goed kunnen dat de pc een net wat sterkere antenne heeft.

Ja dat is goed, ik ben wel benieuwd hoe dat werkt.

Elke tweede dinsdag van de maand komen na 19:00 de nieuwe update. Die dan bij de meeste woensdag binnenkomen.
 
Zo sorry voor mijn late reactie!

Vorige week in het weekend heb ik de mifi router geprobeerd, mijn schoonvader had er nog een liggen en ook met simkaart met 30 gb 4g om uit te proberen. En het werkt super! Ik heb deze mifi router te leen gekregen: huawei e5186

Het internet is stabiel en snel (althans in mijn ogen) ping van rond de 60, download snelheid van ~3,5 - 4,5 mbs, en upload ook ongeveer zoals de download snelheid. Thuis in Nederland is het mijn download snelheid 1,4 mbs op zn max. Dus voor mij is dit snel haha. De router heeft ook een beheer die je via een opgegeven IP kan bekijken. Daarmee kan je de snelheid zien, wifi wachtwoord aanpassen etc.

Gemiddeld heb ik 3/3 streepjes aan verbinding wat de router aan geeft en 3/5 streepjes in het beheer via de opgegeven link. Helaas zit ik net in een uithoek in Denemarken waar de verbinding niet het sterkste is, en ik kan wel merken dat met regen, bewolking of harde wind het signaal zwakker word.

Ook heb ik even geprobeerd online te gamen, want daar gaat het natuurlijk om. Dus ik heb Rocket League getest en zit ongeveer op 60 ping en call of duty mw2 ook ongeveer 60. Het is tamelijk hoog, maar stabiel genoeg om niet te laggen en gewoon te kunnen spelen.

De router zelf heeft ook 4 internet kabel aansluitingen en maakt de verbinding naar mijn PC dus beter

Helaas was ik na 2 dagen al door mijn 30gb data heen, dit zou kunnen omdat er een download op de achtergrond gaande was. En omdat er een paar updates waren op steam.

Dus ik ben nu in afwachting van een 300 gb 4g simkaart!

Mocht je ooit lang in het buitenland zitten of op een plek waar er slecht of simpelweg geen wifi is, dan is dit (een mifi router) echt een uitkomst!
 
Je hoeft geen sorry te zeggen, iedereen is vrij om te reageren wanneer het uitkomt.

Maar goed om te horen dat de mifirouter een succes is. Ik hoop dat je nu lekker kunt gamen zonder internet problemen.
Je zou nog eens kunnen uitzoeken of je de ping kunt verlaten, zodat het nog beter wordt.

Bedankt voor het terugkoppelen van de uitkomst, daar hebben andere misschien iets aan.
 
Je zou nog eens kunnen uitzoeken of je de ping kunt verlaten, zodat het nog beter wordt.

Hoe bedoel je? Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord haha.
 
Er kunnen manieren zijn om ping te verlagen. Google maar eens op ping verlagen. Er zijn een paar sites die vele manieren geven, waardoor het lager kan worden.
 
Helaas was ik na 2 dagen al door mijn 30gb data heen, dit zou kunnen omdat er een download op de achtergrond gaande was. En omdat er een paar updates waren op steam.

Ik kwam er onlangs achter dat dit komt omdat de simkaart geen 30gb, maar 1 gb data heeft. Mijn fout.
 
Is het probleem daarmee ook opgelost?
 
Ik kwam er onlangs achter dat dit komt omdat de simkaart geen 30gb, maar 1 gb data heeft. Mijn fout.

Oke vandaar het het zo snel ging :)
Maar het gamen gaat nog steeds goed?
 
Is het probleem daarmee ook opgelost?

Oke vandaar het het zo snel ging :)
Maar het gamen gaat nog steeds goed?

Ik ben nog in afwachting van de simkaart van 300gb. Deze brengt mijn vriendin dit weekend mee. De tijd nadat de 1gb op was tot dit weekend is dus zonder de mifi router. Dus kan nog helaas mijn gehele ervaring vertellen.

Maar toen ik op de kaart van 1gb zat ging het soepel en was het internet stabiel met 3,5 tot 4,5 mbs download en upload. Uiteraard is dit nog niet het snelste, maar sneller dan wat ik thuis in Nederland heb, dus voor mij is dit geen probleem.

Gamen ging ook soepel en stabiel, ik kon gewoon weer een potje counter strike of battlefield doen zonder uit de game gekicked te worden. Alleen zoals ik eerder al benoemde, was de ping wel tamelijk hoog: ong 70. Dit was jammer maar niet het ergste en leverde soms maar wat vertragingen op tijdens het gamen. Dit kan ook misschien komen omdat het signaal waar ik zit niet optimaal is en het een bewolkte dag is geweest.

Wanneer ik de 300gb kaart heb zal ik een meer uitgebreide reactie/recensie schrijven wat misschien voor anderen in de toekomst een oplossing kan bieden.
 
Mooi om te lezen dat er in ieder geval een werkbare situatie is ontstaan. Ik kijk ernaar uit om je ervaringen te lezen; met de nieuwe simkaart.
 
Ik ben benieuwd hoe het gaat met de 300Gb kaart. Ik verwacht dat het soepel loopt.

Wat betreft de ping daar kun je nog nakijken of je die nog een stuk kunt verlagen.
Dan game je nog fijner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan