• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Internet langzaam na crash Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verdenk toch de netwerkkaart, want ook printen via een netwerkprinter gaat ineens niet meer.
Voor goed troubleshooting zou ik toch bij het begin beginnen; eerst het hele netwerk van de stroom halen, en na een minuut langzaam opnieuw opstarten, te beginnen bij modem / router, en na een minuut of wat als eerste die troublemachine. Het is niet altijd relevant of andere apparaten het wel goed doen.

Heb je speedtest.nl gedraaid ?
 
Gisteravond tegen elven dacht ik "even" KIS opnieuw te installeren. Er echter niet bij nagedacht dat het netwerk/internet bijzonder traag was... Deïnstallatie duurde al ruim een uur, waarbij verder niets meer mogelijk was op de pc. Uiteindelijk werd gemeld dat er opnieuw opgestart kon worden.
Direct een update gedaan van de virusdefinities en dat leek op normale snelheid te gaan.
Pfff, tegen enen de pc uitgeschakeld. Straks (ben nu bezig op de MacBook) even kijken of het inderdaad weer probleemloos werkt.
 
En... alles werkt weer zoals het hoort!
De tussenupdate van KIS had blijkbaar een bug.
Bedankt voor je deskundig advies, Abraham.
 
Ik zie nergens dat je eerst eernmalig opnieuw hebt opgestart (liefst met Shift ingedrukt). Was dat (als vanzelfsprekend) al gedaan ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nergens dat je eerst eernmalig opnieuw hebt opgestart (liefst met Shift ingedrukt). Was dat (als vanzelfsprekend) al gedaan ?
Nee. Doet er nu ook niet meer toe. De oplossing was, zoals gemeld, het opnieuw installeren van de laatste versie van KIS.
 
Mooi dat de problemen verleden tijd zijn.
Ik zal deze discussie op Opgelost zetten.
 
Nee. Doet er nu ook niet meer toe. De oplossing was, zoals gemeld, het opnieuw installeren van de laatste versie van KIS.
Ik bedoelde eigenlijk na de eerste constatering van je probleem. Nu is dat herstarten al een keer gebeurd na Kaspersky update, vandaar mijn vraag.
Voor mij is bij zo'n gebeuren de eerste zet het volledig afsluiten van de computer, en vanaf nul opstarten een must om verder te kunnen denken.
 
Ik bedoelde eigenlijk na de eerste constatering van je probleem. Nu is dat herstarten al een keer gebeurd na Kaspersky update, vandaar mijn vraag.
Voor mij is bij zo'n gebeuren de eerste zet het volledig afsluiten van de computer, en vanaf nul opstarten een must om verder te kunnen denken.
Had ik inderdaad al gedaan. Zonder resultaat.
 
Duidelijk 👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan