• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gavrilo

Gevestigd lid
Lid geworden
16 jul 2014
Berichten
234
Waarderingsscore
0
Beste leden


Sedert een tijdje hapert de tv af en toe bij het kijken.
Dit wou ik oplossen door alle kabels eens uit te trekken en de boel opnieuw opstarten.
Het probleem met de tv is nu opgelost, enkel is mijn internet boven nu héél traag.
Ik woon in een ouder huis en ben dus verplicht met powerlines te werken aangezien wifi en kabels geen oplossing bieden.
Verschillende speedtests gedaan, kom uit rond 1 mbps.


Waaraan zou dit kunnen liggen en wat kan ik eraan doen?
 
aangezien wifi en kabels geen oplossing bieden.
Ik neem aan dat je v.w.b. kabels bedoeld dat je die niet naar boven kunt leggen? Want ik kan me niet voorstellen dat kabels geen oplossing zouden bieden.
Je schrijft dat je alle kabels los hebt gehad en de boel nieuw gestart. Heb je ook al de powerlines eens uitgetrokken gehad en opnieuw ingestoken zodat die ook een verse start krijgen?
 
Heb jij het modem ook al eens gereset?
 
Welke internetsnelheid zou je volgens je abonnement moeten halen?
 
Zowel powerlines als modem uit de stekker gehaald en opnieuw opgestart.
Volgens abonnement zou het 100 mbps moeten zijn.
 
Wil je eens een foto van je printscreen hier plaatsen?
 
Een foto van m'n printscreen?
Bedoel je dan een printscreen van m'n bureaublad?
 
Excuus! Daar moet natuurlijk staan: een foto van je speedtest.
 
Is het zo goed?
 

Bijlagen

  • Speedtest.png
    Speedtest.png
    361,9 KB · Weergaven: 19
Heb je ook een PC die direct met de router of de wifi is verbonden zonder de powerline adapters? Kan je daar de snelheid dan eens mee testen?
 
Dat heb ik een tijd geleden eens getest met een ethernetkabel, kwam toen uit rond 40 mbps.
Helaas houdt dat veel werk in aangezien de plaats waar distributie toekomt en de ene powerline zit moeilijk bereikbaar is.
 
Een reset van je router lijkt mij een goede optie. (echt een reset dus niet alleen een herstart.)
 
En wat moet ik daarvoor doen?
 
Ik denk trouwens niet dat ik een router heb?
Hoe kan ik dat herkennen?
 
Een klein vierkant kastje wat meestal in de meterkast staat. Je hebt dit door de provider aangeleverd gekregen. Ik noem het router het is eigenlijk het modem / router ineen.
 
Deze heb ik ondertussen gereset adhv induwen kleine knopje. Echter heeft dit tot weinig resultaat geleid.
 
Doe het volgende op de computer met langzaam internet:

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Echter heeft dit tot weinig resultaat geleid.

Welk resultaat was er wel?
En heb je er op alle apparaten die je gebruikt last van of alleen op één specifieke computer?
 
Deze heb ik ondertussen gereset adhv induwen kleine knopje. Echter heeft dit tot weinig resultaat geleid.
om een volledige reset mogelijk te maken dien je eerst deze van de stroom te halen gedurende één minuutje en terwijl deze van de stroom is druk je de reset toets een paar seconden in ..
sluit deze dan vervolgens terug aan de stroom en wacht tot deze zichzelf weer geconfigureerd heeft voor je het internet op ga.
 
Beste leden, ik denk dat het opgelost is.
Een fout van mij lag aan de basis, ik had de powerline na de distributie gestoken terwijl die ervoor moest.

Bij m'n laatste speedtest was het 19,33mbps, wat al een flink stuk beter is.
Les geleerd dus. Bedankt voor het meedenken allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan