• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

artstudiog

pc-aholic
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
2.967
Waarderingsscore
258
Mijn zoon heeft een bizar probleem met zijn internet (België, Telenet).
Zijn opstelling:
Opstelling internet.jpg
We hebben de TP-Link-switch erbij gezet en sindsdien valt zijn internet regelmatig uit op de desktop PC en de laptop. Als we dan de utp-stekkertjes eruit halen en terug insteken werkt alles terug, tot we alles afzetten en nadien terug opstarten. De TP-Link en de D-Link zijn beide "switches" (geen hibs). Kan het zijn dat dit gebeurd omdat het verschillende merken zijn of is het iets met adressen? Of kan de powerline connector de oorzaak zijn? Ben zelf niet zo thuis in netwerk-gebeuren. We hebben ook nergens vaste IP-adressen aangemaakt. Wanneer we slechts 1 switch gebruiken werkt alles wel.
Misschien hoort er nog informatie bij, vraag maar raak. Hopelijk vinden we hier samen een oplossing om alle toestellen toch aangesloten en werkende te houden.
 

Bijlagen

  • switch-dlink.jpg
    switch-dlink.jpg
    158,4 KB · Weergaven: 4
  • switch-tplink.jpg
    switch-tplink.jpg
    165 KB · Weergaven: 4
Al eens een andere switch geprobeerd?
 
Nee, nog niet maar da's ook de reden van mijn vraag. De DLink zat in de oorspronkelijke en werkende configuratie en de TPLink had ik nog liggen. Conflict? Hij wil geen kosten doen als het toch niet zou werken.
 
Spanning blijft er wel op staan op die d-link als die 2 uitvallen?
Neem aan dat de devices ervoor nog wel werken?

Wissel die switches eens om, valt dan alles uit achter die d-link?
 
Probeer eens de dlink switch een vast ip adres te geven en de laptop/desktop ook, met bij beiden als gateway het ip adres van de dlink.
 
als ik de tekening bekijk dan zie ik tussen de Telenet modem/router 2 power line's en daarna pas de D-link m.a.w. de D-link maakt gebruik van een draadloze verbinding via de power line's terwijl de TP-link bedraad aangesloten is via de Telenet modem/router
*brand er op de D-link dan groen ledjes heb je 100Mbps bij oranje lichtjes heb je maar 10Mbps ..maar aangezien deze D-link verbinding krijgt via de power line's vermoed ik daar dan ook het probleem van het weg vallen ..
**betreffende de power line's deze dienen alle 3 dezelfde te zijn bv , gebruik je 2 x de Comtrend PG9073 - TN en 1x de Comtrend PG9072-TN dan kan er al een vermindering optreden ...
 
Laatst bewerkt:
Een conflict tussen de twee merken switchen kan het, in mijn optiek, niet zijn.

Emi zijn verhaal klinkt plausibel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan