• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Internet via ethernetkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle V

Nieuw lid
Lid geworden
16 okt 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik wil graag internet via de ethernetkabel gaan gebruiken (er komt een vriendin logeren die niet tegen wifi-straling kan). Op mijn beide laptops (met windows 10, laatste updates) lukt dit niet. Er staat: 'Onbekend netwerk Geen internet'. Internet via de wifi werkt prima. De computers kunnen ook prima bij elkaars bestanden via de ethernetkabel.

Ik heb contact gezocht met KPN omdat ik dacht dat het aan de modem zou kunnen liggen. Die blijkt prima te werken. Volgens hen ligt het aan Windows.

Ik heb ondertussen heel veel tips en mogelijke oplossingen van het web geprobeerd, maar kom er niet uit.

Heeft iemand van jullie een idee?
 
Kan je aangeven wat je zoal geprobeerd hebt voordat er erg veel dubbele info komt.

Een paar van mijn kant: herstart de router
Schakel de wifi handmatig uit en herstart de computer.
 
Dank voor je hulp Rubensky!

Zo uit mijn hoofd heb de afgelopen dagen onder andere het volgende gedaan:
* laptops herstarten (los en na diverse acties hieronder)
* wifi uit en aanzetten, ethernetverbinding uit en aanzetten
* router herstarten en naar fabrieksinstellingen
* ipconfig /release en /renew
* netsh int ip reset
* stuurprogramma's updaten, verwijderen en herinstalleren

en vast nog een paar dingen.
 
@Jelle V : ik weet niet of die kennis meeleest en daarom zal ik het maar zeer voorzichtig en diplomatiek verwoorden :

"... die niet tegen Wifi straling kan....".

Leg die vriendin eens uit dat wanneer zij thuis in haar woonkamer zit er haar een paar duizend Wifi signalen 'om de oren' vliegen, waarvan een stuk of 5 a 10 héél sterke (die van de buren).

Wie ben ik om te twijfelen aan het feit dat ze er last van heeft, maar een advies zou kunnen luiden : emigreer naar de Sahara dan heb je geheid geen last van directe / sterke Wifi signalen, maar op een willekeurige plek in een normaal bewoond gebied in Nederland vliegen ze bijna letterlijk van links naar rechts en van boven naar beneden rondom je hoofd.

Voor het overige is wellicht een bezoekje aan een bepaald soort arts nuttig?
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je bijdrage quandor. Ik vind dat het niet aan mij is om daar over te oordelen. Het was een simpel verzoek en als dat haar helpt...

Helaas is dat simpele verzoek voor mij veranderd in een technische uitdaging die mijn pet te boven gaat. Maar die ik nu sowieso graag opgelost zie. Vandaar mijn vraag om hulp hier. Mocht je hier inhoudelijk ideeën voor hebben, dan hoor ik ze graag!
 
verwijder de ethernetadapter ('vaste adapter' in coniguratuescherm) (installatie ongedaan maken) en herstart de machine daarna.
 
Laat ik er dit nog aan toevoegen. Wanneer iemand Windows op zijn machine heeft staan (of vers installeert) dan zijn er in normale situaties geen extra handelingen nodig om het bedraadde internet aan de gang te krijgen. Windows installeren of, bij ingebruikneming van een nieuwe machine, betekent dat de 'stekker' erin steken voldoende is om verbinding te krijgen.

Anders wordt het wanneer het baasje van de machine zelf dingen heeft veranderd, bijvoorbeeld in het apparaatbeheer van het configuratiescherm kiezen voor het 'uitschakelen' van de ethernet adapter.
Vandaar mijn advies : verwijder de adapter voor vaste verbinding en herstart de machine. De adapter wordt nu opnieuw "geïnstalleerd" en "in gebruik" genomen. Theoretisch moet de machine nu gewoon internet middels de vaste verbinding hebben.
 
Dankjewel quandor! Ik ben het met je eens dat ik (of iemand namens mij) waarschijnlijk ooit iets heeft veranderd, zeker omdat de laptops alweer een aantal jaren draaien. Maar wat? Mijn eerste kandidaat hierbij was overigens de routerinstellingen, omdat het probleem voor beide laptops geldt.

Ik heb de ethernetadapter verwijderd (en ook een hele rij wan miniports) en opnieuw opgestart. Alles staat er weer keurig. Helaas nog geen internet via de ethernetkabel.

Heb je nog andere ideeën?
 
Gebruik eens een andere kabel.
 
Al eens een andere kabel geprobeerd? misschien werkt deze niet meer.
Korrigan je was me net voor.
 
Op het modem en alle devices wireless disablen.
Ethernet kabel in de devices naar het modem.
Geen wifi straling meer in huis van jezelf, maar van de buren??????
En dit probleem zit tussen de oren!
Vertel haar dat alle wifi is afgezet (doe het niet) en kijk dan wat het resultaat is.

Ik hoor tegenwoordig ook niets meer over computer polsen!!!!
 
Korrigan en fredjuh: simpel maar doeltreffend! Nieuwe kabel in een andere poort en het werkt als een tierelier! Hartelijk dank!

@jvantoren: hartelijk dank voor je bijdrage. Zoals ik hier boven schreef heb ik weinig behoefte aan een discussie of het werkt of niet. Maar jouw test heeft ze verschillende keren gedaan. En in één geval had iemand hem per ongeluk weer ingeschakeld. Dit had ze binnen korte tijd door. En wifi van buren: het maakt natuurlijk verschil of je op een flat woont of vrijstaand buiten de bebouwde kom.


Mijn probleem is in ieder geval opgelost. Hartelijk dank voor jullie hulp allemaal!
 
Bijna alle mobiele apparaten hebben een vliegtuigstand. Dan heb je de straling ook niet meer.
 
De straling van de apparaten die in vliegtuigstand staan heb je in ieder geval niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan