• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Internet via simkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluspower

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
87
Waarderingsscore
13
jij gebruikt nu een gewone prepaid internet kaart terwijl je in feite een Data simkaart dient te gebruiken ..
let op met een data simkaart kun je niets anders doen dan internetten ...daarom dat de meeste smartphone's ook 2 sim kaarten aan kunnen ..

hoe werkt zo een data simkaart !
Een data simkaart kun je in principe zien als een prepaid simkaart met voordelige databundels.
Het enige verschil is dat je met een data simkaart niet kunt bellen en SMS’en.
Zodra je de data simkaart in je tablet plaatst, gaat die op zoek naar lokale 4G netwerken.
Je kunt altijd en overal internetten totdat je databundel leeg is.
Je hoeft geen rekening te houden met onverwachte telefoonkosten aan het einde van de maand.
Wil je weer internetten?
Dan kun je een weer een nieuwe databundel aanschaffen.
er zijn 2 soorten van zulke data simkaarten ..
-de goedkoopste is enkel te gebruiken binnen Europa
-met de duurdere kun je wereld wijd internetten ..
Kan een gewone simkaart omgezet worden naar een Data-simkaart?
Of moet men een speciale Data-simkaart aanschaffen? Ik heb mijn gewone simkaart in een USB-modem Vodafone Huawei K3806 die werkt met 3G en probeer een internet verbinding te maken met mijn laptop. Het programma vermeld het tel.nr. van mijn simkaart en de naam van de provider (Base). Maar krijg de melding default simkaart. Bij rondvraag kreeg ik te horen dat enkel werkt met proximus simkaart en ook niet werkt op Windows. Klopt dat????
 
Beste Pluspower,

Ik heb jou even een eigen topic gegeven.
 
Heb jij geen smartphone?
Want daarmee kun je een hotspot maken en zo de laptop verbinden.

Of anders kan dit nog een optie zijn.
 
Ik was van plan om een laptop tijdelijk ter beschikking te stellen van iemand die een zeer oude gsm heeft maar geen smartphone en geen internet aansluiting heeft. Tevens had ik deze usb-modem nog liggen.
Daarom stelde ik deze vraag. Ondertussen heb gevonden dat er speciale data-prepaid kaarten op de markt zijn van 4GB voor 10 euro. Ideaal voor iemand te leren omgaan met e-mails. Blijkbaar heeft elke provider zijn eigen merk van USB-modem. Daarmee denk ik dat mijn vraag is beantwoord.
 
Fijn dat jij een oplossing hebt gevonden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan