• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
6 mei 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Eerlijk gezegd weet ik niks, maar dan ook helemaal niks van computers en laptops. En toen mijn broertje een beetje heeft rommelen aan mijn laptop, kwam ik de volgende keer dat ik op de laptop zat erachter dat het internet niet werkte. Toen ging ik naar Probleemoplossing, en daar stond:

Installeer een stuurprogramma voor uw netwerkadapter
Er is geen correct geïnstalleerde netwerkadapter gevonden. Als u een netwerkadapter hebt, dient u het stuurprogramma opnieuw te installeren.

Weten jullie wat dat inhoudt? En wat ik dan moet doen?

Als ik zou lezen hoe ik dit moet oplossen, zou ik erg blij zijn!

Henk
 
Je PC meld dat de software voor de verbindingskaart niet aanwezig is.

Welk besturingssysteem heb je en heb je draadloos of bekabeld internet?

Je kunt kijken of je in apparaatbeheer de netwerkadapter kunt aanklikken en dan optie "stuurprogramma bijwerken " aanklikken.
 
Welk merk en type laptop heb jij, want je kunt de missende driver op de site van de maker ophalen.

Ook als je een lan kabel aansluiten en opnieuw opstart zou er automatisch een nieuwe driver geïnstalleerd moeten worden. Mocht hij niet automatisch worden geïnstalleerd laat dan eens de Windows naar updates zoeken.
 
Je PC meld dat de software voor de verbindingskaart niet aanwezig is.

Welk besturingssysteem heb je en heb je draadloos of bekabeld internet?

Je kunt kijken of je in apparaatbeheer de netwerkadapter kunt aanklikken en dan optie "stuurprogramma bijwerken " aanklikken.
Mijn besturingssysteem is: Microsoft Windows. Ik heb draadloos internet. Bij de Microsoft help website stond dat ik het stuurprogramma moest verwijderen en daarna zoeken naar Windows Updates. Echter, toen stond dat ik geen internet had en dat was nou net het grote probleem...
 
Laatst bewerkt:
Welk merk en type laptop heb jij, want je kunt de missende driver op de site van de maker ophalen.

Ook als je een lan kabel aansluiten en opnieuw opstart zou er automatisch een nieuwe driver geïnstalleerd moeten worden. Mocht hij niet automatisch worden geïnstalleerd laat dan eens de Windows naar updates zoeken.
Een watte: Lan kabel? Bovendien heb ik Windows naar updates laten zoeken, maar dan zegt het: U heeft geen WiFi.
 
En laat je broertje nooit meer rondklooien op je laptop.
 
@wWeetniksvancomputer :

er is nog een andere redelijk eenvoudige methode die bij adapterstuurprogramma problemen nog wel eens binnen enkele minuten tot een oplossing kan leiden.

Klik 1x op de Windowsknop links onder en (scroll in de verschijnende lijst) naar "systeem"
kies daar voor 'configuratiescherm',

Een andere manier om naar het coniguratiescherm te gaan is de WIN toets en de letter R in de drukken, vervolgens het woordje "control" in te typen en op OK te klikken.

kies daarna voor 'apparaatbeheer',
dubbelklik in de lijst op 'netwerkadapters'
zie je vervolgens in de verschijnende lijst meerdere 'adapters' staan, werk ze dan stuk voor stuk af door:

per apparaat op de rechter muisknop te klikken en daarna uit het menu te kiezen voor 'apparaat verwijderen'.

Doe dit voor alle netwerkadapters in de lijst.

Als je dit hebt gedaan, dan start je de machine opnieuw op en met een heel klein beetje geluk worden zowel de adapters, alsmede de benodigde stuurprogramma's weer fris geïnstalleerd.

De gehele 'operatie' zal vermoedelijk nog geen 5 minuten duren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan