• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internetverbinding: Alleen Lokaal, Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barthez

Nieuw lid
Lid geworden
31 aug 2013
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Beste mensen op dit forum,

Ik heb een probleem met mijn internet, en ik heb het al op heel veel manieren proberen op te lossen.

Sinds 1,5 maand hebben wij thuis UPC Horizon gekregen en daarbij kregen wij een nieuwe modemrouter.
Sindsdien heb ik op mijn Acer Aspire 5720Z geen internetverbinding meer, alleen nog lokaal. Hij verbind dus wel met de modemrouter maar geen internetverbinding.
Andere laptops, en mijn mobiele telefoon hebben wel gewoon internetverbinding met deze modemrouter.
Mijn laptop kan wel internetverbinding maken met andere WIFI-punten.

De enige oplossing die tot nu toe werkte was de beveiliging van het WIFI netwerk af te halen en op die manier verbinding te maken. Toen had ik dus wel een internetverbinding, maar mijn vader vond een onbeveiligd netwerk niet zo'n goed idee.

Mijn laptop heeft Windows Vista 32 bit

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groet,
Bart
 
Jouw laptop heeft alleen WiFi 802.11 b/g, en niet de nieuwste N, als ik het goed heb gezien.

Een aantal routers gebruikt WPA2 AES als de 802.11n-modus is ingeschakeld. En dan kunnen b/g-apparaten niet goed verbinden.
Kijk eens of je de router kunt instellen op WPA2 TKIP.

Alternatief kun je overwegen om een Wifi N USB adapter te kopen...

Je vader heeft gelijk als hij geen onbeveiligd Wifi wil!
 
Ik heb de router ingesteld op AES/TKIP, alleen TKIP stond er niet bij
Op mijn laptop heb ik nu verbinding proberen te maken door een TKIP wachtwoord.
Nog steeds alleen Lokaal

Is een USB adapter kopen nu nog de enige oplossing, of zijn er nog meer mogelijkheden?
 
Je geeft aan dat als je de beveiliging eraf haalt, het dan wel werkt. Dat betekent dat de adapter op zich wel werkt. Hij kan alleen niet overweg met de beveiliging die de router aanbiedt.

Je zegt dat jullie sinds 1,5 maand een Horizon box hebben. Je zou kunnen overwegen om de oude router erbij aan te sluiten. Op de oude router werkte de laptop toch naar behoren?

 
Laatst bewerkt:
Op de oude router werkte hij inderdaad naar behoren.
Ik heb de oude router er al een keer op aangesloten en via die router signaal opgevangen, maar krijg hetzelfde probleem.
 
Dan zou je kunnen kijken om de oude router te gebruiken als switch in het netwerk.
Poppe Schuitema heeft hier een goede werkwijze voor geschreven:

Plaats een tweede router
Soms kan het handig zijn, om elders in uw woning een tweede draadloze router te plaatsen. Bijvoorbeeld om op de eerste verdieping ook een goed draadloos bereik te hebben.

Om die tweede router aan de praat te krijgen moet u vaak wel een ingreep doen in diens instellingen, want anders werkt hij niet. Een netwerk is er namelijk in beginsel op ingericht, om slechts ��n router te hebben: die deelt de IP-adressen uit aan de aangesloten computers. De router is "de kapitein" van het netwerk.

De eerste router stelt u gewoon in zodat u kan internetten. Als die er al langer staat: niets aan veranderen dus.

De tweede router verbindt u tijdelijk met een draad (losse ethernetkabel) in ethernetpoort 1, aan een PC (niet in de WAN-poort van de router stoppen dus!). Vervolgens roept u op die PC het configuratiescherm van de tweede router op, via uw webbrowser. Dit configuratiescherm zit bij Linksys-routers vaak op "webpagina" 192.168.1.1 (even als voorbeeld).

In het configuratiescherm geeft u die 2de router een IP-adres, dat buiten de reeks van de DHCP-server ligt (bv 192.168.1.30-192.168.1.62) van de 1ste router maar binnen de range van de 1ste router Bijvoorbeeld 192.168.1.200. (daarna kun je weer in de router inloggen op het nieuwe IP-adres)
Geef de 2de router exact dezelfde netwerknaam (SSID) stel hetzelfde kanaal in als de 2de router en geef dezelfde netwerksleutel, zorg er ook voor dat beide router hetzelfde beveiligingstype hebben bv allebei WPA2 of allebei WEP
Ook de versleuteling moet bij beide routers gelijk zijn dus beide TKIP of AES
Nu zet u in de configuratie van de 2de router de DHCP-server uit. Dat is de hoofdmoot van de klus; nu bent u bijna klaar. Verlaat het configuratiescherm en verbreek de tijdelijke kabelverbinding met de computer.

Tot slot doet u in router 1 een ethernetkabel (netwerkkabel) in bijvoorbeeld ethernetpoort 1, en u verbindt die kabel in router 2 ook met ethernetpoort 1 (niet in de WAN-poort stoppen dus!).

Nu is router 2 een "dom" draadloos toegangspunt geworden voor router 1. De WAN-poort van router 2 wordt niet meer gebruikt. Deze methode wordt vaak toegepast om een extra draadloos toegangspunt te maken.
 
Jajajajaaa :)

Hij doet het op deze manier!
Wat ben ik jou dankbaar!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan