• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

IP camera foscam fi8919w

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Hey,ik heb al ff een ip cam aangeschaft maar die werkt niet met een dynamisch ip address(via achterpoortjes wel) maar dat kan of weet ik niet.
Dus nu heb ik een statisch ip address gekregen van m'n provider en ik kan de cam nog niet goed instellen.
Maar nu weet ik niet goed hoe ik de print screen moet uploaden want imageshack zegt trial periode has expired!?alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neen er zit niks bij van port forwarden op youtube,althans niet vd camera...
Is een modem van telenet dus...

--- Update ---

Ik wist niet dat je moest portforwarden als je een vast ip-adress hebt...
In die eerste link staat obtain ip from DHCP server!???
Moet ik toch niet aanviken met een statisch(vast)ip adress!?
 
Zie je de camera staan in de Telenet modem?
Aanmelden bij mijn telenet, naar mijn internet, geavanceerd bij draadloze instellingen, en daar moet je je camera zien staan (IP adres)
In de instellingen van je camera moet je ook nazien op welke poort de camera bereikbaar is, kijk daarvoor naar je netwerk instellingen van je camera.
Welke software moet je gebruiken om de camera te kunnen raadplegen?
 
Had je de handleiding nog door gelezen? Daar staat als het goed is precies hoe je het werkend moet krijgen.

Wat betreft de DHCP server hier wat info, ik hoop dat je het dan beter snapt waarvoor het dient.

Bij DHCP is het principe dat toestellen in een IP-netwerk geen vast geconfigureerd IP-adres hebben, maar hun IP-adres dynamisch verkrijgen van een centraal beheerde DHCP-server. De server, die zelf een vast IP-adres heeft, beheert hiertoe een "pool" van beschikbare IP-adressen, veelal in de private address space volgens RFC 1918. Na opstarten van de DHCP-server zijn die adressen vrij en kunnen ze aangevraagd worden door de toestellen op het netwerk. Door de aanvragen worden de IP-adressen toebedeeld, uiteraard in aantal beperkt tot de grootte van de pool.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is software op een cd'tje dat erbij zat fredjeh..
 
Zit daar geen uitleg bij hoe je de camera moet instellen?
 
ja maar alleen met een vast ip adress (DHCP) en dat mag ik niet aanvinken,ik moet het ip adress ingeven(welk weet ik niet)
Dan subnet= 255.255.0.0
Dan gateway= 192.168.1.1
Dan DNS SERVER: is hetzelfde als gateway..

Kan er mij iemand vertellen hoe ik hier een afbeelding kan uploaden,dan kunnen jullie zien wat ik bedoel...
 
Om een afbeelding die op jouw pc staat, op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: www.imgdumper.nl.
Op die website klik je in de groene balk op de knop Bladeren
Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop Upload (die knop staat ook in de groene balk).
Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan Kopiren. Die link komt daardoor op je klembord te staan.
Dan ga je naar de website van het NCF. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan Plakken. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je onderaan dat tekstvak op de knop Uitgebreide editor.
 
Zie je de camera staan in je modem zoals ik eerder opgaf? indien ja, daar zie je het IP adres van uw camera, mijn vb zie je mijn recorder en 4 cameras.
Als ik 1 van deze ip adressen intik in IE explorer dan krijg ik mijn camerabeelden te zien, dit werkt enkel als ik thuis kijk op mijn pc, extern op smartphone bijv moet ik eerst een app installeren.
58c5836bb9d94-vbip.jpg
 
ja maar alleen met een vast ip adress (DHCP) en dat mag ik niet aanvinken,ik moet het ip adress ingeven(welk weet ik niet)
Dan subnet= 255.255.0.0
Dan gateway= 192.168.1.1
Dan DNS SERVER: is hetzelfde als gateway..

Kan er mij iemand vertellen hoe ik hier een afbeelding kan uploaden,dan kunnen jullie zien wat ik bedoel...

Je krijgt normaal van de provider een ip adres, die van mij is 192.160.0.1, die gebruik je ook als je wilt inloggen op het modem.
Dan moet ik in de webbrowser het ip adres ingeven en dan krijg ik het inlog scherm te zien om in het modem te komen.
Hoe dit precies bij Telenet is weet ik niet, maar daar moet je toch ook inloggen via een ip adres of is die gewoon via hun site?
Als je ingelogd ben dan moet je jou ip adres kunnen zien en dan weet je wel adres jij jou ip camera kunt geven.
Dit moet wel anders zijn als jou modem, dus als jij modem 192.168.0.1 heeft dan moet jou camera bijvoorbeeld 192.168.0.100 zijn.
Maar als het goed is doet jij modem dit vanzelf, zoals Fredje je al aangeeft
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Telenet moet je aanloggen via mijn telenet en daar kun je je modem raadplegen en aanpassingen uitvoeren, daarom heb ik er een printscreen bijgeplaatst, als alfamale123 tenminste in Belgie woont en een telenet modem heeft.
 
Hij had het wel over een Telenet modem.
 
Ben niet bij telenet hier de picture:

58cc090826c7e-ipcamera.png


--- Update ---

https://www.imgdumper.nl/uploads9/58cc090835608/58cc090826c7e-ipcamera.png
 
Oke ik dat dat je bij telenet zat omdat jij dit zei ->Is een modem van telenet dus.
Maar welke provider heb jij dan? Kom jij op jou modem inloggen?
Als je een speedtest doet, dan geeft hij jou ip adres aan.
Je kunt eens kijken of dit dan wel werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan