• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ip conflict met de zyxel gs1200-5hp poe switch!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodydubois

Nieuw lid
Lid geworden
1 jan 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb onlangs een ZYXEL GS1200-5HP PoE switch gekocht aangezien ik 4 Ruckus R310 unleashed access points aan wil sturen van uit mijn Ubee EVW3200 modem/router van Ziggo.

Ik kan mijn Switch niet activeren, wat ik ook probeer en waar ik ook zoek op het internet!?

Nou vermoed ik dat het een IP conflict is.

Dit is het enige wat ik kan vinden: Review: ZyXEL GS1200-8HP (Managed PoE Netwerk Switch) - GadgetGear.nl

Installatie
De installatie is een heel ander verhaal. Koop je in één klap meerder van deze switches en sluit je ze meteen aan, heb je een groot probleem. Ze zitten allemaal hard op het IP adres 192.168.1.3. Je krijgt dan meteen de nodige botsingen op jouw netwerk. Heb je al een ander apparaat op dat IP adres, gaat het ook compleet mis. Dan moet je eerst dat apparaat op een ander IP adres zetten of uit het netwerk wippen. En heb je een compleet andere IP range zoals ons? Dan moet je eigenlijk jouw complete netwerk omgooien of één computer op de switch aansluiten en de configuratie van de switch eerst aanpassen. Denk eraan, mocht je de switch ooit weer resetten, komt hij weer op dit IP adres uit. Waar ZyXEL qua interface haar best doet een zo laagdrempelig mogelijk product neer te zetten, schieten ze zichzelf hier toch weer in de voet. Jammer, want dit geklooi met harde IP adressen hoeft anno 2016 toch echt niet meer.

Allemaal hartstikke leuk natuurlijk maar als ze er ook nou bij zetten hoe dit alles in zijn werk gaat kan ik ook weer verder.

Ik hoop dat hier iemand ervaring mee heeft en mij verder kan helpen?

Mvr gr,

Jodydubois.
 
Topic verplaatst naar netwerk.

Wat je eens kan doen is de alles een statisch ip adres geven. En dan kijken of je dezelfde problemen hebt met activeren.
 
Beste Aarie25 en Rubensky,

Allereerst #Aarie, nee er zat geen uitgebreide handleiding bij, alleen een Quick sart guide die dus helemaal niet zo Quick is als je dus tegen een IP conflict als leek aan loopt!
Ik heb inmiddels wel een uitgebreide online handleiding gevonden via veel omwegen.

Ik ben inmiddels weer een stuk verder in het verhaal door middel van uw adviezen want idd sinds ik een statisch IP adres in de Ubee router heb gezet kan ik inloggen op mijn switch.

Problem solved!

Bedankt voor de geboden tips
 
Goed te horen dat je het probleem hebt verholpen. Geen dank!
 
Op de een of andere manier blijkt zo'n statisch ip toch goed te werken. De verwerking gaat dan op de een of andere manier beter.

Fijn dat ook jij het hiermee hebt kunnen oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan