• Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies Ipad laadt extreem traag op

Hallo allemaal, ik heb een Ipad maar het opladen van dat ding neemt zoveel tijd in beslag. Ik denk dat een volle batterij makkelijk 4 a 5 uur duurt wat echt extreem lang is. Ik gebruik meestal een powerbank met een vrij sterke outage en nog steeds duurt het eeuwen. Als ik andere apparaten oplaad via de powerbank gaan deze wel extreem snel. Iemand ervaring met dit ?

Mijn iPad Air 2 (gekocht in juni 2015) laad ik altijd op met de bij aankoop meegeleverde adapter en kabel. Dan duurt het volledig opladen ongeveer 4 uur. Dat is volgens mij een normale oplaadtijd voor mijn type iPad. Na volledig opladen kan ik de iPad ongeveer 10 uur achter elkaar gebruiken.

Opladen via een USB poort van de pc duurt veel langer. Ook opladen van een iPad met behulp van een oplader voor een iPhone zal veel langer duren (ongeveer 10 uur, schat ik).
De output van een iPad oplader is 2,1 A.
De output van een iPhone oplader is slechts 1 A.

Ik ben niet in het bezit van een powerbank.

Rubensky

Moderator
Medewerker
Afhankelijk van het type Ipad kan de oplaadtijd korter zijn. Wat betreft de Ipad 2 kan ik mij helemaal vinden in de lezing van Porrelaar.

Rubensky

Moderator
Medewerker
Zeker ik ken de verschillen. Vermoedelijk heeft de Air 2 nog niet de helft van de laadtijd nodig die de Ipad 2 nodig heeft.

Nieuwste berichten