• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Irritante ww pop-ups van Thunderbird en MsOutlook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist weer een melding gehad. Helaas.
Verkeerd ww kan niet want als ik zelf berichten binnenhaal krijg ik geen meldingen. Blijkbaar zit er iets op het randje dat slechts af en toe fout gaat.
Wat Abraham zegt, het moet bij de Ziggo mailserver liggen.
 
Net uitgebreid met Ziggo gebeld. Ze hebben hun best gedaan maar het kan niet aan hun servers liggen want dan hadden ze wel meer meldingen gehad. Voorstel was om eens een mailaccount te verwijderen en opnieuw in te richten. Dat ga ik niet doen want dat zal niets aan de timing veranderen terwijl de helpdesk het er mee ens was dat het aan een timeout moet liggen.
Alle storingen geeft genoeg meldingen en klachten, maar geen mail meldingen.
Ik denk dat ik maar even moet afwachten hoe het verder gaat. Ondertusssen naar time out functies zoeken.
 
Mijn huidige modem zal wel sneller zijn dan de vorige welke een jaar of 6 oud was. Ik gebruik op dit moment geen router meer, die zit in het modem. Die modem heb ik vanaf 19 mrt, maar deze pop-ups pas enkele dagen

Ik dacht even dat het probleem binnen MsOutlook was opgelost maar dat is dus niet. Ook daar kreeg ik zojuist een pop-up van. Ik hoef dus niet verder binnen Thunderbird te zoeken.
Het moet gewoon Ziggo zijn (modem, verbinding of server)
Internet zelf heeft geen problemen dus moet het de server wel zijn, lijkt mij.
Ik heb even getest: 420 serverconnecties/min.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou nog eens contact nemen met ziggo met de vraag of ze jouw mailbox willen/kunnen verhuizen naar een snellere mailserver .
 
Als zij zeggen dat het niet aan de server kan liggen zullen ze hier wel niet voor voelen. Ik denk en verwacht eigenlijk dat het weer even "onverklaarbaar" zal eindigen als het begonnen is.
 
Nu ik dit post en zie dat het enige tijd duurt voordat het bericht gepost is realiseer ik me dat ik 21 mrt ook TCP optimizer heb gebruikt. Ik ga eens kijken of ik die terug kan zetten.
 
Nu ik dit post en zie dat het enige tijd duurt voordat het bericht gepost is realiseer ik me dat ik 21 mrt ook TCP optimizer heb gebruikt. Ik ga eens kijken of ik die terug kan zetten.
Gedaan. Gelukkig had ik mijn default settings netjes geback-uped.
Afwachten wat er nu gebeurt.
In TCP optimizer had ik van alle tabs alles op optimaal ingesteld. Dat zijn natuurlijk nogal wat settings. Had ik nooit moeten doen. Reden was echter dat niet alle sites snel genoeg openden. Voor fora waren vaak maar niet altijd traag.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, ook TCP optimizer is niet de oorzaak. Dat kan achteraf ook niet, want mijn laptop geeft ook pop-ups. Alleen staat Thunderbird daar meestal uit en zie ik dat dus niet zo vaak.
 
Is ziggo op de hoogte van je nieuwe snellere modem/router ?
Met optimalisatie software raakt het niet opgelost hoor .
 
De modem/router is de door Ziggo geleverde "Ziggo Connectbox", dus ze weten het.;)
"Met optimalisatie software raakt het niet opgelost hoor ."
Die optimizer gebruikte ik in de hoop het probleem met het laden van de websites op te lossen. Ooit werd die optimizer ook door UPC=nu Ziggo aanbevolen (mogelijk echter met eigen settings. Dat weet ik niet meer).
 
Heb zo juist voor de tweede keer sinds 13.00 uur een pop-up gehad. Dat laat me realiseren dat dit probleem mogelijk al veel langer bestaat. Zo om de paar weken had ik ook wel een pop-up. Kwam echter zo weing voor dat ik er geen aandacht aan schonk.
 
Die optimizer gebruikte ik in de hoop het probleem met het laden van de websites op te lossen. Ooit werd die optimizer ook door UPC=nu Ziggo aanbevolen (mogelijk echter met eigen settings. Dat weet ik niet meer).

Breng dit aan ziggo over .
Als elke site traag ingeladen word in je browser kan dit mogelijk door malware zijn .
Als bepaalde sites traag ingeladen worden , heeft dat te maken met de toegangsnelheid van de server .
 
Dat wordt een leuke discussie. De pagina's van Ziggo zijn de pagina's die het traagste openen. Mijn eigen pagina is nu traag: 2 sec. Ziggo echter 20 tot 30 sec. om van pagina te wisselen (vpn uitgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen. Niet al hun pagina's zijn trouwens zo traag.

Ik zal eens andere servers in mijn DNS gaan instellen. Staan nu op bepaalde Ziggo servers. Liever zet ik die van Google niet terug, maar om te testen mss wel even.
DNS-serveradressen zonder navigatieservice:
213.46.228.210 (ns12.upclive.nl) (Secundair maar als primair ingesteld)
62.179.104.210 (ns11.upclive.nl) (Primair maar als secundair ingesteld )
met dit tool bepaald: GRC's DNS performance tester
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm
 
Laatst bewerkt:
Update:

Het heeft me wel een week zwoegen gekost maar op dit moment lijkt het mailprobleem opgelost (nog niet te hard roepen, computers kunnen onverbiddelijk zijn of: de dag niet lonen voor het avond is).

Er zijn twee dingen veranderd:
1) op woensdag heeft Ziggo een grote mailstoring gehad waardoor ze waarschijnlijk van alles gereset en gereboot hebben en
2) ik heb ze gevraagd mijn Ziggo Connectbox (Compal Ziggo Connect Box (CH7465LG-ZG)) om te zetten van IPv6 naar IPv4. Deze werkt ook voor Android stabieler werd er door de helpdesk gezegd. Blijkbaar zijn er een half jaar gelden ook mailconnectieproblemen met de box geweest lees ik op een forum, vandaar ook dat er ergens staat dat er dit voorjaar een firmware update is geweest.
Wel jammer dat ik nu niet weet wie de veroorzaker was. Voor beide oorzaken heb ik wel 'n argument.
(Om e.o.a. reden kan ik nu echter niet meer terug naar IPv6. Waarom zou ik dat echter willen?)
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Zo juist nog even contact gehad met Ziggo om te vragen of zij de Connectbox verdenken of hun eigen mailserverproblemen.
Het antwoord van Ziggo:
"Als het IPv6-protocol verantwoordelijk geweest zou zijn voor het feit dat je even niet goed hebt kunnen mailen, is dat niet te traceren.
Het is ook lastig om te zeggen of onze storing verantwoordelijk was (vermoed van wel) voor het specifieke probleem wat jij ervaren hebt.
Het is intussen opgelost, dus we kunnen geen troubleshooting meer doen om te observeren waar de fout ligt.
Als ik echter wat nattevingerwerk mag verrichten, zou ik zeggen dat het door onze storing kwam.
Voordat wij op de hoogte zijn van een storing, is deze meestal al een dag of twee aan de gang. Daarna wordt het pas als storing gezien en aangemeld.
De totale tijd dat mail het niet goed heeft gedaan, schrijft dus wel met het tijdsbestek wat je aanhaalt
."

Dit antwoord bevestigd wat ik voortdurend vermoed heb maar niet hard kon maken.
Zeker omdat het probleem (bij mij althans) niet echt groot was kan ik me voorstellen dat Ziggo niet direct alle registers heeft opengetrokken om het probleem op te lossen.
 
Dat lijkt mij een duidelijk antwoord.
Altijd prettig om een vermoeden te hebben, die na de tijd wordt bevestigt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan