• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Is de i5 8400 een goede combinatie met 1660ti oc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart332211

Nieuw lid
Lid geworden
10 aug 2019
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hoi,

Sinds kort heb ik een nieuwe game pc. En heb aan de hand van msi afterburner bij een paar games wat monitoring laten lopen om te zien welke componenten nu het hardste moesten draaien en hoeveel fps ik haal. Maar nu kwam ik er dus achter dat mijn CPU cores stabiel op 100% blijven staan en mijn GPU rond de 60% hangt. Nu ben ik dus bang dat mijn CPU super hard bottlenecked aangezien mijn GPU maar op 60% werkt. ik de titel is te zien om welke CPU en GPU het gaat. Kan iemand hiermee helpen of eventueel advies geven voor een andere CPU.

Als ik online videos kijk met deze combinatie vind er dus absoluut geen bottleneck plaats en halen mensen meer fps
alvast bedankt. Dus vandaar dat ik dit vrij apart vind.
groeten,
Bart
 
Ding zal dan ook met andere dingen bezig zijn.
Opstarten uitdunnen tot alleen items voor AV en drivers, rest weg doen.
Services nalopen wat uit kan.

CPU is best snel maar niet de snelste maar als die op 100% werkt maakt de snelheid ook niet uit.
Zet de weblink van Speccy hier neer, zie m'n sig.
 
Jeb.

En er draaien nog onderdelen van AVG, neem aan dat je die niet meer gebruikt, Windows Defender is minstens zo goed.
Remover.
Driverbooster mag ook wel weg.
 
Heb nu tot nu de dingen gedaan die er stonden maar zie nog geen vooruitgang. Had ondertussen ook gekeken of waar mijn cpu mee bezig was en buiten de game was hij vrijwel nergens mee bezig. PC was ook opnieuw opgestart. Bij de afbeelding ziet je een voorbeeld.
 

Bijlagen

  • test.png
    test.png
    4,8 MB · Weergaven: 7
Kun je het echt mee zien en welke game is het?
Geen patches ervoor om dat probleem op te lossen mocht het daar aan liggen?
 
assassins creed origins. En het programma wat ik gebruik is over het algemeen betrouwbaar. En als ik vergelijk met andere mense de dezelfde game met deze combo testen krijgen ze vele betere resultaten. Dus geloof ik het niet zomaar dat mijn CPU te zwak is.
 
Mijn game is helemaal up to date. En heb het ook bij meer games. Maar het is wel het ergste bij assassins creed. Maar die games staan er ook wel om bekend dat ze meer cpu gebruiken dan andere games. Maar dit is wel heel extreem.
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Bij deze mijn scanlog.
 

Bijlagen

  • MBAM Scanlog.txt
    4,7 KB · Weergaven: 8
Ik zat misschien ook te denken geen idee of het kan, maar mijn cpu heeft toch een turboboost? Die gaat als het goed is automatisch aan als het nodig is. Zou het kunnen zijn dat die uit staat of niet functioneerd?
 
Ik zat misschien ook te denken geen idee of het kan, maar mijn cpu heeft toch een turboboost? Die gaat als het goed is automatisch aan als het nodig is. Zou het kunnen zijn dat die uit staat of niet functioneerd?
Heb dit nagekeken normaal heeft mijn cpu 2,80 en boost tijdens het gamen tot 3,1 en kan maximaal 4. Maar dit is normaal aangezien hij alle cores boost als ik het goed heb.
 
Ligt gewoon aan de game zelf dat de CPU zo zwaar wordt belast, je bent niet de enige die er last van heeft, loop via die link de instellingen eens na, vooral die van je AV.

Een AMD Ryzen heeft er minder last van, hoe meer cores hoe minder de belasting van de CPU.
 
ja ik denk het dan, vind het wel alart als ik vergelijk met andere maarja toch allemaal bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan