• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Is de Malwarebytes instructie nog wel actueel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lecrab

Junior lid
Lid geworden
6 sep 2012
Berichten
46
Waarderingsscore
0
Naar aanleiding van de scans mbt. het Zepto virus op mijn vrouw's PC gisterenavond ben ik ook aan de slag gegaan op mijn eigen PC.
Te beginnen met het downloaden van Malwarebytes.
Het downloadbestand voor Windows blijkt te zijn mb3-setup-consumer-3.5.1.2522-1.0.441-1.0.6623 en niet mbam-setup.exe zoals in de instructie.
De download bevat de Premium Trial versie.

Na het scannen heeft het programma bedreigingen geconstateerd. Dan zou ik op Acties toepassen moeten klikken,
Maar op mijn scherm is dat niet te vinden.
Is Premium Trial wel de goede versie. Moet ik mbam-setup.exe ergens anders vandaan halen ?

1536073901298.png
 
Er is een "free" versie die je kunt gebruiken om te scannen.
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
Deze beschermt je computer dus niet actief.
Verder heb je de premiumversie welke je een aantal dagen mag proberen (trial) en deze beschermt je computer wél actief maar is dus niet gratis
 
je dient ze eerst in quarantaine te plaatsen en van daar uit kan je ze desgewenst herstellen of verwijderen .
 
Er is een "free" versie die je kunt gebruiken om te scannen.
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
Deze beschermt je computer dus niet actief.
Verder heb je de premiumversie welke je een aantal dagen mag proberen (trial) en deze beschermt je computer wél actief maar is dus niet gratis
Ook bij die dien je aan te geven bij de accountinfo om hem verder gratis te gebruiken.
 
je dient ze eerst in quarantaine te plaatsen en van daar uit kan je ze desgewenst herstellen of verwijderen .

In Qurantaine plaatsen betekent dat het virus of andere infectie nog niet bekend is . Het geïnfecteerde bestand kon niet hersteld worden en word in qurantaine geplaatst . De bedoeling is als het in qurantaine werd geplaatst het aan Malwarebytes te bezorgen zodat het kan opgenomen worden in de virusdefinities en het geïnfecteerde bestand kan hersteld worden . Of je kan het van je computer ook verwijderen maar dan blijft het virus onbekend bij Malwarebytes .
 
Zo had ik quarantaine nog nooit bekeken.
 
Ik vind het verhaal rieken naar een broodjeaapverhaal.
In quarantaine zetten wil niks anders zeggen, dan dat malafide bestanden niks meer kunnen uitrichten!
 
@Swaken bezie de afbeelding van de TS hij heeft enkel de optie om deze malware in quarataine te zetten ...staan ze eenmaal in quarantaine kan hij ook deze verwijderen en zal er zo wie zo een log naar malwarebytes gestuurd worden aangezien hij dus een trial versie gebruikt .
 
Er is een "free" versie die je kunt gebruiken om te scannen.
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
Deze beschermt je computer dus niet actief.
Verder heb je de premiumversie welke je een aantal dagen mag proberen (trial) en deze beschermt je computer wél actief maar is dus niet gratis
Ik krijg dan hetzelfde scherm als de vorige keer:
1536128535515.png
Klik op Downloaden en ontvang dezelfde setup file: mb3-setup-consumer-3.5.1.2522-1.0.441-1.0.6635
 
Ik heb de Premium versie nogmaals gedraaid en de bedreigingen in quarantaine geplaatst.
1536129114132.png
Ja, opnieuw opgestart.
Een zooitje Adware.Multiplug.Generic bestanden zijn gedetecteerd en verwijderd.
Als ik echter in de Default Extensions map van Google Chrome kijk, zie ik nog veel meer van dat soort bestanden (bestandsnamen van pakweg 25 willekeurige letters). Zijn die dan wel ok ?
Curieus was ook dat gisterren bij de eerste keer scannen met MWB mijn Bullguard ook wakker werd en dezelfde bestanden had gesignaleerd.
 

Bijlagen

  • MWB Scan 5sept18.txt
    5,9 KB · Weergaven: 2
Na afloop van de Premium Trial van 14 dagen heb je de keuze:
- aankoop van de Premium versie
- verder gaan met de Free versie
Kennelijk kan je niet meteen met de Free versie beginnen.
 
Wel......
Dien je de gratis versie te downloaden en niet de trial en je account dien je aan te passen.

En de huidige Windows Defender doet zeker niet onder voor die Bullguard, integendeel zelfs.
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Je kan alleen de trial downloaden.
1536166836036.png
1536166924477.png
1536166958269.png

Pas na de 14 dagen kan je beschikken over gratis Free versie.

Welk account ? Bij Malwarebytes heb ik geen account.

Ik heb Windows 7. Is de huidige Windows Defender niet alleen voor Windows 10?
Destijds heb ik bij de keuze voor Bullguard allerlei tests gelezen. N.a.v. daarvan heb ik Bullguard gekozen. Lastig genoeg, want de test zijn zeker niet eensluidend.
 
Het is onzin om te stellen dat je veertien dagen moet wachten eer MBAM als gratis ondemand scanner gebruikt kan worden.

https://www.********.nl/threads/malwarebytes-mbam-als-gratis-versie-gebruiken.786/
 
Het is onzin om te stellen dat je veertien dagen moet wachten eer MBAM als gratis ondemand scanner gebruikt kan worden.

https://www.********.nl/threads/malwarebytes-mbam-als-gratis-versie-gebruiken.786/
Bedankt, nu is het duidelijk met deze info.
Had je verwacht dat ik (en andere gebruikers) deze thread zelf zouden hebben gevonden ?
Waarom niet deze link in de download instructie van MBAM opnemen ?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, nu is het duidelijk met deze info.
Had je verwacht dat ik (en andere gebruikers) deze thread zelf zouden hebben gevonden ?
Waarom niet deze link in de download instructie van MBAM opnemen ?

Zie mijn canned:

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de setup van mbam.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op de setup van mbam en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Zie mijn canned:

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de setup van mbam.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op de setup van mbam en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".

  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier

Je hebt gelijk het staat er heel duidelijk., helemaal onderaan.

Het wordt, denk ik, eerder gelezen door de mensen, als het vlak onder de Download instructie staat en niet helemaal onderaan. Het heeft betrekking op het downloaden. Waarom zou je het dan daar niet plaatsen ? Mensen gaan niet eerst deze hele lap tekst lezen, voordat ze gaan downloaden. Zonder de onderste toelichting over de keuze gratis/14 dagen demo komen ze uit op '14 dagen demo' en sluit de rest van deze instructie niet meer aan op wat zij op hun scherm zien. Tenminste zo zie ik het, misschien hebben de meesten er geen problemen mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan